Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Het ongenoegen is overigens groot over de nieuwe dienstregeling, ook bij mijn ex-collega's die naar Merode pendelen.
Deze specifieke maatregel is voor de werken van het GEN. Ik denk dat er geen andere technische mogelijkheid is om die tunnel te maken dan door één spoor buiten dienst stellen.
Gelieve voor deze aanpassing dus wat begrip te hebben, na de werken zal de dienstregeling immers beter worden :)
celtjan

Bericht door celtjan »

[quote="MIVB-reiziger"][quote="Merijn"][quote="Steven"][quote="calabria"]

De P-trein Kortrijk (07u 46) - Schaarbeek (09u 06)
De trein De Panne (06u 59) - Landen (10u 10). (DRAAIT OM IN DE LUCHTHAVEN)

De trein Landen (15u 50) - De Panne (19 u 01) en Kortrijk (18u 14)

Als ik me niet vergis, zouden de 3605 + 3606 De Panne - Landen & 3638 + 3639 Landen - De Panne idd met M6 TD stammen gereden worden. Daarbij worden deze 's morgens gekoppeld te Gent St Pieters & 's avonds ontkoppeld.

Tot april 2009 reden deze treinen met Breaks > (ont)koppelen te Gent per 2 Breakstellen
Sinds april 2009 reden de 3606 & 3638 deels (Brussel) in ontdubbeling > waarbij het treingedeelte van/voor Kortrijk met M6 TD stammen reed & het gedeelte van De Panne met 3 Breaks.
De 3638 wordt nog eventjes door een bijkomende bestuurder van het Depot Gent St Pieters vanuit Brussel tot Gent gebracht, waar de traditiegetrouwe bestuurder van het Depot Kortrijk de stuurknuppel overnam tot Kortrijk.

Vanaf deze zomer kregen de bestuurders van Depot De Panne de opleidingen voor de T27 & M6 TD.
Alle 4 de treinen worden vanaf volgende week integraal door de bestuurders van De Panne verzekerd. (De 3638 werd gereden door iemand van Gent & de 3639 door iemand van Landen).
Hierdoor krijgen de mannen van De Panne in de namiddag enkel diensten van meer dan 8u. diensttijd; rijden enkel de bestuurders van Gent de beide P-treinen Denderleeuw/Gent St Pieters - De Panne & een bestuurder van Landen verzekerd nu een P-trein Schaarbeek - Gent St. Pieters via de oude lijn 50 i.p.v. een bestuurder van Gent St Pieters. Vanuit Gent neemt hij dan (als ik me niet vergis) de stuurknuppel over van de bestuurder uit Gent die na het verzekeren van zijn P- Trein, de 3619 tot Gent brengt.
trainman

Bericht door trainman »

Is er een mogelijkheid om te zien met welk materieel een trein zal gereden worden ?

Concreet : vanaf de nieuwe dienstregeling zal P-trein 8906 (Schaarbeek-Oudenaarde) ook stoppen in Haaltert en Burst, twee haltes waar hij nu gezwind voorbijtuft.
Tot nu werden deze haltes bediend door de volgende P-trein 8907 (Schaarbeek-Zottegem).

De schrik bij mijn medereizigers is groot dat er nu veel meer reizigers de 8906 zullen nemen, zodat deze wel eens lichtjes overbezet zou kunnen zijn.
Momenteel worden deze beide treinen gereden met een M4m-stam. Blijft dit ook zo ?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zouden ze daar beter eens niet meer/terug M5 inleggen? :) Ik meen dat er vroeger meer P's waren vanuit Zottegem met M5 als nu het geval is, maar kan mij vergissen. Bvb die P-trein die uitzonderlijk niet in Denderleeuw stopt rijdt nu met M4 en ik heb die in 2007-2008 altijd als M5 gezien.

Denk dat het te maken zal hebben met de modernisering van die rijtuigen, dus ik hoop achteraf dat ze terug op de lijn komen vanwaar ze kwamen ofwel deze treinen op een andere manier versterkt.
Terminus

Bericht door Terminus »

trainman schreef:Is er een mogelijkheid om te zien met welk materieel een trein zal gereden worden ?

Concreet : vanaf de nieuwe dienstregeling zal P-trein 8906 (Schaarbeek-Oudenaarde) ook stoppen in Haaltert en Burst, twee haltes waar hij nu gezwind voorbijtuft.
Tot nu werden deze haltes bediend door de volgende P-trein 8907 (Schaarbeek-Zottegem).

De schrik bij mijn medereizigers is groot dat er nu veel meer reizigers de 8906 zullen nemen, zodat deze wel eens lichtjes overbezet zou kunnen zijn.
Momenteel worden deze beide treinen gereden met een M4m-stam. Blijft dit ook zo ?
P8906 wordt met 8 M5-rijtuigen verzekerd vanaf de wijzigingen.
P8907 met 8 M4-rijtuigen.
Beiden met loc type 11.
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Intussen lijkt de nieuwe L-trein Hasselt - Tongeren zijn (mager) doel te bereiken: ik volg de situatie al heel de ochtend via railtime, en heb nog geen enkele trein kunnen betrappen op vertraging. Dat was de voorbije jaren vaak anders. Feit is wel dat er vandaag nog geen enkele IC E ontkoppelingsproblemen heeft gehad in Landen; benieuwd wat het dan zal geven.

Andere vaststelling: de L-trein Louvain-la-Neuve - Leuven staat werkelijk 56 minuten stil in Leuven. Ik had min of meer verwacht dat men hem zou doorkoppelen aan bv. de CR naar 's Gravenbrakel.

Iemand een idee met welk materieel de nieuwe L 51** (Hasselt - Tongeren) gereden wordt?
Zelfde vraag voor de nieuwe weekend-IR n (Antwerpen - Brussel), de hervormde IR a (Leuven - Sint-Niklaas),...

Ook andere opvallende vaststellingen altijd welkom.

Groeten,
Laatst gewijzigd door Molenbruch Y. op 13 dec 2009, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
melle

Bericht door melle »

Pfff, die nieuwe l-dienst op lijn 15 tussen Herentals is echt not-done... (Er is wel heel veel rekening gehouden met de scholen... :roll: )
Er zal morgen wel veel verwarring zijn op het station van Herentals, omdat niemand er bijna iets van afweet.
Een beetje meer reclame zou wel handig zijn geweest, maar nee. Zelfs op railtime staat NIETS over de nieuwe dienstregeling.

AL hun beloftes op TV in het nieuws voor een betere informatie naar de reizigers toe zijn gewoon waardeloos...
Ik snap het niet. Enig ander mens die een zaak runt moet toch genoeg contact hebben met zijn klanten?? Al is het met reclamefolders ofzo...
De NMBS wás goed bezig met "beloftevolle beloftes" te maken, maar je moet ze wel nakomen!
calabria

Bericht door calabria »

Ik heb mijn broer net moet uileggen (nadat hij al een kwartier gezocht had) hoe hij aan de nieuwe dienstregeling raakt op de nmbs site (en ik heb dan zelf eerst weer een paar minuten moeten zoeken). Schaam u nmbs!
dentheo

Bericht door dentheo »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Intussen lijkt de nieuwe L-trein Hasselt - Tongeren zijn (mager) doel te bereiken: ik volg de situatie al heel de ochtend via railtime, en heb nog geen enkele trein kunnen betrappen op vertraging.
Ik probeer de Thalys te volgen via Brecht.... railtime "snapt" het precioes nog niet helemaal. Ofwel zijn er annulaties...
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Ik probeer de Thalys te volgen via Brecht.... railtime "snapt" het precioes nog niet helemaal. Ofwel zijn er annulaties...
De Thalys site meldt problemen in Nederland met vertragingen tot 30 minuten.
Ook de Thalys naar Duitsland heeft problemen met 20 minuten vertraging.
Ook in Brussel-Zuid zijn er problemen volgens de Thalys site.
Goed bezig voor de eerste dag :D
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Ik probeer de Thalys te volgen via Brecht.... railtime "snapt" het precioes nog niet helemaal. Ofwel zijn er annulaties...
Nu staat er op de NS-site dat de Thalys met vertrek 13.03u te Rotterdam (richting Amsterdam) niet verder rijdt dan Rotterdam.
Er blijken al heel de dag serieuze problemen te zijn met de Thalys tussen Rotterdam en Amsterdam.
Moet men daarvoor maanden lang testen doen ?
Terminus

Bericht door Terminus »

Molenbruch Y. schreef:
Iemand een idee met welk materieel de nieuwe L 51** (Hasselt - Tongeren) gereden wordt?
Zelfde vraag voor de nieuwe weekend-IR n (Antwerpen - Brussel), de hervormde IR a (Leuven - Sint-Niklaas),...

Groeten,
In theorie:
IR Antwerpen-Brussel: 1 break (mijn eerste reactie was een ironische 'waw')
IR Leuven - Sint-Niklaas: 2 treinen op 3 rijden met 1 sprinter, de anderen worden verzekerd met een vierledig stel 801-844
calabria

Bericht door calabria »

Terminus schreef:
Molenbruch Y. schreef:

Groeten,
In theorie:
IR Antwerpen-Brussel: 1 break (mijn eerste reactie was een ironische 'waw')
IR Leuven - Sint-Niklaas: 2 treinen op 3 rijden met 1 sprinter, de anderen worden verzekerd met een vierledig stel 801-844
Genant nmbs, genant, hopelijk geen al te overbezette treinen
Knipex

Bericht door Knipex »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Intussen lijkt de nieuwe L-trein Hasselt - Tongeren zijn (mager) doel te bereiken: ik volg de situatie al heel de ochtend via railtime, en heb nog geen enkele trein kunnen betrappen op vertraging.

Groeten,
1) L5116
Haltes Dienstregeling Vertraging Dienstregeling Vertraging Commentaar
Hasselt 16:04 + 00:07
Diepenbeek 16:11 + 00:07 16:11 + 00:07
Bilzen 16:18 + 00:05 16:18 + 00:05
Tongeren 16:27 + 00:05, terugrit hat geen vertraging. Vertrok op 16:33 (goede TB?)

2) IC 1514
Tienen 16:10 16:11
Landen 16:21 16:32 + 00:08
Sint-Truiden 16:40 + 00:09 16:41 + 00:09
Alken 16:49 + 00:09 16:49 + 00:09

3) L 5135, heeft lang stil gestaan bij et binnenrijden van Hasselt.
Tongeren 15:33
Bilzen 15:43 15:43
Diepenbeek 15:50 15:50
Hasselt 15:56 + 00:08
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Weet men nu al of er in Brussel-West een bemand loket zal zijn?
Plaats reactie