Seinhuizen in België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dekooiker

Re: Seinhuizen in België

Bericht door dekooiker »

De omroepers voor Berchem en Centraal zitten allen in Berchem.
En er is wel degelijk een nachtdienst voorzien!
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix

Bericht door Asterix »

Jammer dat wij van die "nachtdienst" dan weinig merken. Misschien zijn ze dan een kaartje aan het leggen bij de "grootste kaartclub van België"? Die zitten immers vlakbij.

Ik stel vast dat in een veel overzichtelijker station als Brussel-Noord zelfs de laatste IC A nog wordt aangekondigd terwijl in een doolhof als A'pen-Centraal de reiziger maar zijn plan moet trekken na 22u. Ik vind dat weinig professioneel.
Laatst gewijzigd door Asterix op 12 dec 2009, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

een doolhof is maar een doolhof in hoeverre je geen aanwijzigingsborden wil lezen

en intussen is Antwerpen-Centraal rijkelijk voorzien van de nodige richtingwijzers en vertrekschermen
dentheo

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:een doolhof is maar een doolhof in hoeverre je geen aanwijzigingsborden wil lezen

en intussen is Antwerpen-Centraal rijkelijk voorzien van de nodige richtingwijzers en vertrekschermen
Al kunt ge daar ook even over "praten"... als je de roltrap afkomt kun je nu niet meer zien waar 21-22 en 23-24 zijn, links of rechts.
Dus 50% kans dat je verkeerd loopt.

Goed dat eraan gewerkt is maar het is nog niet "af" voor mij.
En ze hebben weer een prijs gehad..nu zelfs als "station" schandalig.
Theo
Groeten vanop de Heide
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Jeroen schreef:Jammer dat wij van die "nachtdienst" dan weinig merken. Misschien zijn ze dan een kaartje aan het leggen bij de "grootste kaartclub van België"? Die zitten immers vlakbij.

Ik stel vast dat in een veel overzichterlijker station als Brussel-Noord zelfs de laatste IC A nog wordt aangekondigd terwijl in een doolhof als A'pen-Centraal de reiziger maar zijn plan moet trekken na 22u. Ik vind dat weinig professioneel.
Er zijn zo wetten op overlast en nachtlawaai.
Da's alles!
Een reiziger heeft daar geen fluit aan maar dat is de realiteit.
Vergeet ook niet dat de omroeper 's nachts zowel Berchem als Centraal moet omroeper en die posten liggen op 25 meter van elkaar.
Ook niet zo eenvoudig!
Dat zal beter worden als de All-Relais van Berchem verdwijnt.
De trein.
Alleen voor durvers.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Ik werk ook als speaker op lijn 26 en 161, en ik moet ook werken deels met het OKB (all relais) en deels met EBP

op zich vormt dat geen vertraging voor het omroepen, "zien" doe je tenslotte in een fractie van een seconde

ik ken niet de exacte praktische omgeving van de seinpost in Berchem, maar in principe zal de nachtspeaker een goed zicht hebben op het OKB en op een computerscherm voor zich het EBP hebben staan, en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)
Asterix

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:Er zijn zo wetten op overlast en nachtlawaai.
Da's alles!
En in Brussel-Noord gelden die dan niet of zo?
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Kristofke schreef:Ik werk ook als speaker op lijn 26 en 161, en ik moet ook werken deels met het OKB (all relais) en deels met EBP

op zich vormt dat geen vertraging voor het omroepen, "zien" doe je tenslotte in een fractie van een seconde

ik ken niet de exacte praktische omgeving van de seinpost in Berchem, maar in principe zal de nachtspeaker een goed zicht hebben op het OKB en op een computerscherm voor zich het EBP hebben staan, en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)
Hoeveel stations heb je dan onder je hoede? En bestaat er regelgeving wat betreft de kleine haltes? Op veel plaatsen wordt daar immers vrijwel nooit iets omgeroepen.
Jeroen schreef:
dekooiker schreef:Er zijn zo wetten op overlast en nachtlawaai.
Da's alles!
En in Brussel-Noord gelden die dan niet of zo?
Gokje, ander gewest andere geluidsnormen?
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Kristofke schreef:en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)
Niet dus :wink:
De trein.
Alleen voor durvers.
Hogersluys

Vorige week zag in Lichtervelde een nieuw gebouw van Infrabel. Ik dacht dat eerst dat het een nieuw seinhuis was maar volgens de eerder in deze draad gepubliceerde lijst wordt Lichtervelde overgenomen door Brugge. Waarvoor dient het gebouw dan?
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Is dat ook een nieuwe loods daarachter? Misschien een dienstgebouw voor infrastructuur.
poyaud

Bericht door poyaud »

Is een LCI gebouw , Logistiek centrum infrastructuur.
Afbeelding
Hogersluys

Infrabel mag wel eens een betere architect aanstellen. Seinhuizen, diensthuizen het ziet er daar allemaal hetzelfde uit. Allemaal in dezelfde bruine steen opgetrokken kubussen.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

niet mee akkoord, ik heb dan liever dat ze dat geld binnenin goed investeren in materieel
kika

Bericht door kika »

Is het in België ook zo dat wanneer een lijn geschikt wordt gemaakt voor een ESTW dat de seinen niet aangepast worden maar er gewoon volledig nieuwe worden geplaatst? Ik zou denken dat die palen en de lampen zelf vaak nog prima zijn dat enkel de aansturing aangepast moet worden, maar hier in Duitsland worden ze volledig vervangen. Geen idee trouwens wat er met de oude wordt gedaan.
Plaats reactie