Seinhuizen in België
Re: Seinhuizen in België
De omroepers voor Berchem en Centraal zitten allen in Berchem.
En er is wel degelijk een nachtdienst voorzien!
En er is wel degelijk een nachtdienst voorzien!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Seinhuizen in België
Jammer dat wij van die "nachtdienst" dan weinig merken. Misschien zijn ze dan een kaartje aan het leggen bij de "grootste kaartclub van België"? Die zitten immers vlakbij.
Ik stel vast dat in een veel overzichtelijker station als Brussel-Noord zelfs de laatste IC A nog wordt aangekondigd terwijl in een doolhof als A'pen-Centraal de reiziger maar zijn plan moet trekken na 22u. Ik vind dat weinig professioneel.
Ik stel vast dat in een veel overzichtelijker station als Brussel-Noord zelfs de laatste IC A nog wordt aangekondigd terwijl in een doolhof als A'pen-Centraal de reiziger maar zijn plan moet trekken na 22u. Ik vind dat weinig professioneel.
Laatst gewijzigd door Asterix op 12 dec 2009, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Seinhuizen in België
een doolhof is maar een doolhof in hoeverre je geen aanwijzigingsborden wil lezen
en intussen is Antwerpen-Centraal rijkelijk voorzien van de nodige richtingwijzers en vertrekschermen
en intussen is Antwerpen-Centraal rijkelijk voorzien van de nodige richtingwijzers en vertrekschermen
Re: Seinhuizen in België
Al kunt ge daar ook even over "praten"... als je de roltrap afkomt kun je nu niet meer zien waar 21-22 en 23-24 zijn, links of rechts.Kristofke schreef:een doolhof is maar een doolhof in hoeverre je geen aanwijzigingsborden wil lezen
en intussen is Antwerpen-Centraal rijkelijk voorzien van de nodige richtingwijzers en vertrekschermen
Dus 50% kans dat je verkeerd loopt.
Goed dat eraan gewerkt is maar het is nog niet "af" voor mij.
En ze hebben weer een prijs gehad..nu zelfs als "station" schandalig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Seinhuizen in België
Er zijn zo wetten op overlast en nachtlawaai.Jeroen schreef:Jammer dat wij van die "nachtdienst" dan weinig merken. Misschien zijn ze dan een kaartje aan het leggen bij de "grootste kaartclub van België"? Die zitten immers vlakbij.
Ik stel vast dat in een veel overzichterlijker station als Brussel-Noord zelfs de laatste IC A nog wordt aangekondigd terwijl in een doolhof als A'pen-Centraal de reiziger maar zijn plan moet trekken na 22u. Ik vind dat weinig professioneel.
Da's alles!
Een reiziger heeft daar geen fluit aan maar dat is de realiteit.
Vergeet ook niet dat de omroeper 's nachts zowel Berchem als Centraal moet omroeper en die posten liggen op 25 meter van elkaar.
Ook niet zo eenvoudig!
Dat zal beter worden als de All-Relais van Berchem verdwijnt.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Seinhuizen in België
Ik werk ook als speaker op lijn 26 en 161, en ik moet ook werken deels met het OKB (all relais) en deels met EBP
op zich vormt dat geen vertraging voor het omroepen, "zien" doe je tenslotte in een fractie van een seconde
ik ken niet de exacte praktische omgeving van de seinpost in Berchem, maar in principe zal de nachtspeaker een goed zicht hebben op het OKB en op een computerscherm voor zich het EBP hebben staan, en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)
op zich vormt dat geen vertraging voor het omroepen, "zien" doe je tenslotte in een fractie van een seconde
ik ken niet de exacte praktische omgeving van de seinpost in Berchem, maar in principe zal de nachtspeaker een goed zicht hebben op het OKB en op een computerscherm voor zich het EBP hebben staan, en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)
Re: Seinhuizen in België
En in Brussel-Noord gelden die dan niet of zo?dekooiker schreef:Er zijn zo wetten op overlast en nachtlawaai.
Da's alles!
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Seinhuizen in België
Hoeveel stations heb je dan onder je hoede? En bestaat er regelgeving wat betreft de kleine haltes? Op veel plaatsen wordt daar immers vrijwel nooit iets omgeroepen.Kristofke schreef:Ik werk ook als speaker op lijn 26 en 161, en ik moet ook werken deels met het OKB (all relais) en deels met EBP
op zich vormt dat geen vertraging voor het omroepen, "zien" doe je tenslotte in een fractie van een seconde
ik ken niet de exacte praktische omgeving van de seinpost in Berchem, maar in principe zal de nachtspeaker een goed zicht hebben op het OKB en op een computerscherm voor zich het EBP hebben staan, en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)
Gokje, ander gewest andere geluidsnormen?Jeroen schreef:En in Brussel-Noord gelden die dan niet of zo?dekooiker schreef:Er zijn zo wetten op overlast en nachtlawaai.
Da's alles!
Re: Seinhuizen in België
Niet dusKristofke schreef:en kan deze vanop een micro ook switchen tussen alle stations (en dus niet van de ene bureau naar de andere lopen)

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Seinhuizen in België
Vorige week zag in Lichtervelde een nieuw gebouw van Infrabel. Ik dacht dat eerst dat het een nieuw seinhuis was maar volgens de eerder in deze draad gepubliceerde lijst wordt Lichtervelde overgenomen door Brugge. Waarvoor dient het gebouw dan?


Re: Seinhuizen in België
Is dat ook een nieuwe loods daarachter? Misschien een dienstgebouw voor infrastructuur.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Seinhuizen in België
Infrabel mag wel eens een betere architect aanstellen. Seinhuizen, diensthuizen het ziet er daar allemaal hetzelfde uit. Allemaal in dezelfde bruine steen opgetrokken kubussen.
Re: Seinhuizen in België
niet mee akkoord, ik heb dan liever dat ze dat geld binnenin goed investeren in materieel
Re: Seinhuizen in België
Is het in België ook zo dat wanneer een lijn geschikt wordt gemaakt voor een ESTW dat de seinen niet aangepast worden maar er gewoon volledig nieuwe worden geplaatst? Ik zou denken dat die palen en de lampen zelf vaak nog prima zijn dat enkel de aansturing aangepast moet worden, maar hier in Duitsland worden ze volledig vervangen. Geen idee trouwens wat er met de oude wordt gedaan.