reisweg tussen Brusselse stations
Re: reisweg tussen Brusselse stations
Jullie doen me nu heel erg twijfelen. Ik woon op een steenworp van station Schaarbeek en ik zou zweren dat de vier zuilen er staan (rechts van het stationsgebouw als je vanaf het Prinses Elisabethplein ernaar kijkt, voorkant), maar misschien verwar ik dan toch met een ander Brussels station. Ik kijk het binnenkort na...
Ja nou ja goed, ik geef mijn mening voor een betere
Maar ik dacht dat ik er toch volledig genoeg omheen gelopen was, en ik heb niks gezien.. Maar ik kan het gemist hebben, al ben ik dan zeer benieuwd waar
We zijn nog altijd op zoek naar 6 namen. Mogelijk is ook Arlon een kandidaat? 't zou er groot genoeg voor zijn denk ik....

Feit is natuurlijk dat er in station Schaarbeek, ondanks het grote en prachtige gebouw, helemaal niets is wat interessant is in het kader van "Het Station": geen winkels, automaten enzovoort. Zelfs de loketten zijn enkel in de voormiddag open. Dus ik vermoed dat je gelijk hebt, ik zal wel verward hebben met een ander station.
Volgens bijgevoegde link zijn er inderdaad 32 stations die het nieuwe logo met de totems mogen dragen. Dus staan er in de bewuste lijst van 37 stations 5 vreemde eenden in de bijt. Maar welke?MIVB-reiziger schreef:Feit is natuurlijk dat er in station Schaarbeek, ondanks het grote en prachtige gebouw, helemaal niets is wat interessant is in het kader van "Het Station": geen winkels, automaten enzovoort. Zelfs de loketten zijn enkel in de voormiddag open. Dus ik vermoed dat je gelijk hebt, ik zal wel verward hebben met een ander station.
http://www.brusselnieuws.be/artikels/st ... rmat=print
Daar heb je gelijk in. Hoewel Etterbeek nou ook niet bepaald het toppunt van uitgebreide voorzieningen is...MIVB-reiziger schreef:Feit is natuurlijk dat er in station Schaarbeek, ondanks het grote en prachtige gebouw, helemaal niets is wat interessant is in het kader van "Het Station": geen winkels, automaten enzovoort. Zelfs de loketten zijn enkel in de voormiddag open. Dus ik vermoed dat je gelijk hebt, ik zal wel verward hebben met een ander station.
Maar wel met uitgebreidere uren, een drukkere tramhalte voor de deur en een pak meer reizigers, o.a. van de Franstalige en Vlaamse Vrije Universiteiten van Brussel. Maar een winkelcentrum is het niet, nee.
Ik heb wel gevonden welke stations van de Holding zijn:Fles schreef:Ik kan maar nergens vinden welke stations die 32 precies zijn.
http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/sncbnmbsn.pdf, en dan naar pag 129.
Op www.hetstation.be heb ik geen lijst gezien.
Dat klopt maar er zijn naar het schijnt maar 32 stations die zuilen, vlaggen en dergelijke hebben.FLV-FGSP schreef:Ik heb wel gevonden welke stations van de Holding zijn:Fles schreef:Ik kan maar nergens vinden welke stations die 32 precies zijn.
http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/sncbnmbsn.pdf, en dan naar pag 129.
Op http://www.hetstation.be heb ik geen lijst gezien.
Bijvoorbeeld Brussel Congres heeft er geen en aan Brussel Schuman heb ik er ook geen gezien.
Zoek je nog steeds Nijvel, Liege-Palais, Eigenbrakel, Ath? Die hebben het wél, denk ik.
(kan er naast zitten hoor, het is slechts een berekende gok)
(kan er naast zitten hoor, het is slechts een berekende gok)
Ok, Fles, mocht ik beslissen waar die zuilen komen, ik zou ze ook niet aan Eigenbrakel zetten. Dus ik waag een nieuwe poging.
We zoeken nog:
! Arlon
! Ath
! Brussel-Nat.-Luchthaven
! Dendermonde
! Liege-Palais
! Nivelles
! Sint-Niklaas
En dat is er precies 1 teveel, dus wat mij betreft staan ze ook niet aan Liege-Palais en wel bij die anderen.
We zoeken nog:
! Arlon
! Ath
! Brussel-Nat.-Luchthaven
! Dendermonde
! Liege-Palais
! Nivelles
! Sint-Niklaas
En dat is er precies 1 teveel, dus wat mij betreft staan ze ook niet aan Liege-Palais en wel bij die anderen.
Ik bevestig dat Schaarbeek geen zuilen heeft. Sorry voor de verwarring. 

In Sint-Niklaas staan die zuilen goed verstopt aan de achteringang van het station.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat die lelijke en totaal overbodige dingen het mooi heraangelegde stationsplein aan de voorzijde niet ontsieren.
Paul
Eerlijk gezegd ben ik blij dat die lelijke en totaal overbodige dingen het mooi heraangelegde stationsplein aan de voorzijde niet ontsieren.
Paul
Wat met Brussel Simonis en Brussel West?doggys2 schreef:Tijdens de "hop en shopdag" op 12 december is het mijn bedoeling om van zoveel mogelijk stations van de NMBS-Holding de zuilen te fotograferen.
Dus ook de stations in de zone Brussel.
Maar vermits ik totaal onbekend ben in de hoofdstad ( behalve Brussel Noord en Brussel Zuid heb ik daar nog geen enkel station ooit betreden) is mijn vraag hoe ik het best de hiernavolgende stations kan bereiken als ik van Aalst kom.
De stations zijn : Brussel Zuid - Brussel Centraal - Brussel Congres - Brussel Schuman - Brussel Luxemburg - Brussel Nationale Luchthaven - Etterbeek - Schaarbeek.
Deze zullen zeker nog geen zuilen hebben?
En ook niet krijgen. Die vallen namelijk niet onder de Holding, maar onder Infrabel.Antonio schreef: Wat met Brussel Simonis en Brussel West?
Deze zullen zeker nog geen zuilen hebben?