Geen Eurostar treinen dit weekend

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Accelerat »

Als ik het bericht van nighttrain zo lees en van Adler valt Eurostar wat mij betreft weinig te verwijten en een pluim voor de goede verzorging en samenwerking met Eurotunnel voor het oplossen van zo'n probleem! :) En die media zwijg ik dan maar over. :roll:
nighttrain

Bericht door nighttrain »

sncf-sncb schreef:Als ik het bericht van nighttrain zo lees en van Adler valt Eurostar wat mij betreft weinig te verwijten en een pluim voor de goede verzorging en samenwerking met Eurotunnel voor het oplossen van zo'n probleem! :) En die media zwijg ik dan maar over. :roll:
een positieve noot om te besluiten ,ondanks de enorme ongemakken voor de getroffen klanten.
dentheo

Bericht door dentheo »

Sorry for plug but i know some of you were keen to see photos

Here is the proof this afternoon after dropping in on the uk's biggest passenger working of 2009 and poss the decade

<http://www.rtranmer.fotopic.net/c179376 ... 93764.html[/url]
Mooie foto's uit St Pancras...

Nighttrain,
zijn uw dieseltjes ooit zover gereden ??
Kwamen die vroeger naar Tilburg Werkplaats op eigen kracht of in een goederentrein ?
Theo
Groeten vanop de Heide
giuseppe

Bericht door giuseppe »

Nog even geduld voordat de ICE komt :wink:
[url=http://mobile.dw-world.de]dw-world[/url] (16-12-2009) schreef:Deutsche Bahn gets access to Channel Tunnel

Until now, Deutsche Bahn trains were not permitted to take travelers through the tunnel. Deutsche Bahn has been given the green light to carry passengers through the Channel Tunnel on its high-speed Inter-City Express (ICE) trains, the head of the Eurotunnel group announced in a press report on Wednesday. "Deutsche Bahn fulfills all the conditions for transporting passengers via the tunnel," Jacques Gounon told the Financial Times Deutschland, adding that the German railway company was now welcome to do so. The German company had previously been banned from using the tunnel because its trains did not meet special fire safety regulations, but that ban has now been lifted, a Eurotunnel spokeswoman told the newspaper.
The move is expected to increase competition in European rail sector. Until now Eurostar trains controlled by the French national railway SNFC were the only services permitted to carry passengers through the 38-kilometer (24-mile) tunnel linking France and Britain. The high-speed Eurostar services link London, Brussels and Paris Brussels via the tunnel, and are owned by SNCF, Belgian railway SNCB and Eurostar Ltd, which is a subsidiary of London and Continental Railways. Meanwhile, Eurotunnel bosses are reportedly looking to sell a 40 percent stake in their London & Continental rail company.
nighttrain

dentheo schreef:
Sorry for plug but i know some of you were keen to see photos

Here is the proof this afternoon after dropping in on the uk's biggest passenger working of 2009 and poss the decade

<http://www.rtranmer.fotopic.net/c179376 ... 93764.html[/url]
Mooie foto's uit St Pancras...

Nighttrain,
zijn uw dieseltjes ooit zover gereden ??
Kwamen die vroeger naar Tilburg Werkplaats op eigen kracht of in een goederentrein ?
Gisterenavond hebben ze er nog een €* gesleept naar daar.En op die foto zijn het ons "dieseltjes "de 902/903
vroeger kwamen ze in een goederen trein naat Tilburg met een speciaal toelatingsformulier als gesleept materiaal. Daar ze in die tijd aanpassingen hadden die niet op de originele DE 64 waren! zoals een klep naar de batterijen en een hulpstuk op de uitlaat naar de ontgasserswagon" Percevault". Die is nu vervangen door een Zwitserse rookgasreiniger(zie fotos ) binnen en gedeeltelijk buiten het motorkompartiment.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 21 dec 2009, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean

Bericht door Jean »

Britse machinisten Eurostar gaan staken

(Novum/AP) - De vakbond van Britse machinisten bij de Eurostar-treinen heeft voor vrijdag en zaterdag een staking aangekondigd.
De vakbond Aslef liet woensdag weten dat loononderhandelingen zijn vastgelopen. Zo nodig wordt er op 26 en 27 december opnieuw gestaakt, zegt de bond.

Eurostar verwacht de dienstregeling met Franse en Belgische machinisten normaal te kunnen uitvoeren.

Rondom de kerstdagen dreigt ook een staking bij British Airways.

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/artic ... taken.html
Jean

Bericht door Jean »

Britse machinisten Eurostar leggen werk neer

WOENSDAG 16 DECEMBER 2009, 17:58 | 236 keer gelezen

LONDEN (AFN) - Britse machinisten van Eurostar, de hogesnelheidstrein die Londen verbindt met Brussel en Parijs, gaan vrijdag en zaterdag staken wegens stukgelopen salarisonderhandelingen.

Eurostar verwacht echter geen vertragingen of uitval van treinen in de drukke periode vlak voor de kerst, omdat de onderneming Franse en Belgische machinisten kan inschakelen. Dat maakte ze woensdag bekend.

,,Wij hebben er vertrouwen in dat we onze diensten komend weekeinde kunnen blijven aanbieden'', aldus een woordvoerder.

De exploitatie van Eurostar is in handen van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF, het Belgische SNCB en het Britse London & Continental Railways (LCR).

http://www.belegger.nl/nieuws/78588/bri ... _werk_neer
Jean

Bericht door Jean »

Franse en Belgische treinbestuurders moeten staking Eurostar opvangen

donderdag 17 dec 2009

De Britse treinbestuurders van het spoorbedrijf Eurostar, dat de hogesnelheidsverbinding tussen Frankrijk en België en Engeland,hebben stakingsacties aangekondigd tegen het afspringen van de loonbesprekingen.

Door de dreiging om het drukke spoorverkeer tijdens de kerstperiode te verstoren, wil Aslef, de vakbond van de Britse treinbestuurders, de directie van Eurostar dwingen om toegevingen te doen.

Daarbij wordt opgemerkt dat de Britse treinbestuurders door de zwakke positie van het pond sterling een lagere vergoeding krijgen dan hun continentale collega's.
Eurostar zegt dat de stakingactie echter geen gevolgen zal hebben voor de reizigers.

Het spoorwegbedrijf zegt de Franse en Belgische treinbestuurders maximaal te zullen inzetten om hun stakende Britse collega's te vervangen.(MH)

http://www.express.be/sectors/nl/logist ... 118522.htm
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Adler schreef:Was de reden inderdaad de temperatuurverschillen buiten en in de tunnel ?
Wat is normaal de temperatuur binnenin de tunnel en verschilt die veel zomer of winter ?

Wat ik ervan vernomen heb, (bron depot brussel zuid) is dat de treinen bovengronds in de sneeuw reden en dus overal sneeuw aankleving hebben (zoals ook op alle treinen, camions, auto's... die in de sneeuw rijden) en dat dit dan in de tunnel begon te smelten door de hogere temp en dat water dan overal heen kroop waar het zeker niet mocht zijn. Water en electriciteit gaat nog steeds niet goed samenwerken)
Vooral poedersneeuw kan nogal gevaarlijk zijn om defecten te krijgen, ook op klassieke treinen, dat waait als stof tot diep in ventilatie roosters, veranderd dan in water en dan heb je dingen waarvan je liever hebt dat die niet gebeuren.

Kijk eens naar het schitterende voorbeeld van hoe (poeder)sneeuw overal gaat aangaan kleven op de koppeling van deze break, welke ook vol zit met electrische contacten

foto van 2302 in andere topic (http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=6913) Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2012 op 20 dec 2009, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

misschien een idee om dan voor de inrit van de tunnel een grote carwashachtige hete lucht blazer te plaatsen

maar dat zal de moeite niet zijn voor die paar dagen per jaar
Adler

Bericht door Adler »

2012 schreef: Wat ik ervan vernomen heb, (bron depot brussel zuid) is dat de treinen bovengronds in de sneeuw reden en dus overal sneeuw aankleving hebben (zoals ook op alle treinen, camions, auto's... die in de sneeuw rijden) en dat dit dan in de tunnel begon te smelten door de hogere temp en dat water dan overal heen kroop waar het zeker niet mocht zijn. Water en electriciteit gaat nog steeds niet goed samenwerken)
Maar wat ik dan niet begrijp is dat dit eerder nooit is voorgekomen.
Eurostar bestaat 15 jaar en in die tijd zal het zeker wel al meer gesneeuwd hebben of kouder geweest zijn dan nu.
Waarom is dan juist nu de ene trein na de andere stilgevallen ?
In Zwitserland heeft men ook heel lange tunnels en nog veel meer sneeuw dan hier.
Waarom blijven daar dan niet voortdurend treinen in de tunnels vastzitten ?

In Groot-Brittannië eisen enkele parlementsleden al het ontslag van Eurostar-topman Richard Brown.
Laatst gewijzigd door Adler op 20 dec 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
kika

Bericht door kika »

Adler schreef: Eurostar bestaat 5 jaar en in die tijd zal het zeker wel al meer gesneeuwd hebben of kouder geweest zijn dan nu.
Waarom is dan juist nu de ene trein na de andere stilgevallen ?
In Zwitserland heeft men ook heel lange tunnels en nog veel meer sneeuw dan hier.
Waarom blijven daar dan niet voortdurend treinen in de tunnels vastzitten ?
5? Wat is er dan in 1995, 2002 en 2003 gebeurd? Zoals FLV-GSP al aanhaald: http://www.guardian.co.uk/uk/2003/feb/0 ... port.world

De locatie en lengte van de tunnel maakt dat het normaal is dat hij een heel stuk warmer is dan de gemiddelde alpentunnel. Er zijn ook niet zoveel luchtschachten in het midden van de zee als daar in de alpen. En hebben die ook niet de mogelijkheid voor gebruik van een 3e rail of is dat weggehaald? Wat dus een extra kwetsbaarheid is voor als je door de sneeuw rijdt, denk ik dan?

Maar goed zoals ik geen tunnel- of treiningenieur ben zijn de journalisten van http://www.mirror.co.uk/news/top-storie ... -21909898/ ook maar, tsjah, sensatiezoekers? Ik vind het wel frappant dat een dergelijk artikel gepubliceerd wordt, natuurlijk is het verschrikkelijk voor de reizigers, maar ik denk niet dat ik een machinist van de eurostar kan horen janken als hij in zijn post zit...

Wat ik me ook afvraag is waarom zo weinig mensen een fles water en wat kleinigheidjes (appel, koek, boterham) meenemen. Je zit er sowieso een lange tijd op, voor- en natransport... Dan is het ook een stuk beter uit te houden als je bijvoorbeeld een aansluiting mist en moet je je niet gelijk blauw betalen in een stationsrestauratie.
Adler

Bericht door Adler »

kika schreef: 5? Wat is er dan in 1995, 2002 en 2003 gebeurd?
Sorry typfout, moest 15 zijn.
kika schreef: Er zijn ook niet zoveel luchtschachten in het midden van de zee als daar in de alpen.
De Eurotunnel heeft wel enorme koelinstallaties om de tunnel te koelen met water.
Er is een koelinstallatie in Sangatte en een in Lower Shakespeare Cliff.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef: De Eurotunnel heeft wel enorme koelinstallaties om de tunnel te koelen met water.
Inderdaad, ik herinner mij dat die mikten op een temperatuursbeperking tot 17°C in de tunnel.
Men vreesde dat de tunnel zo warm zou lopen dat de benzine uit de tanks van de auto's (in shuttles) zou verdampen, ook door de onderdruk achter de trein.
(ik herinner mij voordracht bij ingenieursvereniging)
Hierover heb ik, jaren later, echter totaal niets meer gehoord.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

dentheo schreef:
Adler schreef: De Eurotunnel heeft wel enorme koelinstallaties om de tunnel te koelen met water.
Inderdaad, ik herinner mij dat die mikten op een temperatuursbeperking tot 17°C in de tunnel.
Men vreesde dat de tunnel zo warm zou lopen dat de benzine uit de tanks van de auto's (in shuttles) zou verdampen, ook door de onderdruk achter de trein.
(ik herinner mij voordracht bij ingenieursvereniging)
Hierover heb ik, jaren later, echter totaal niets meer gehoord.
Jammer voor die mensen die de voordrach betaald hebben voor die ingenieursvereneging! De autos aan boord van de treinen zitten in een geklimatiseerde omgeving,dus die temperatuur is redelijk konstant aan boord.De vrachtwagens staan "buiten" maar zullen geen schommelingen meemaken hoger dan wat buiten zou kunnen gebeuren tussen Spanje en Frankrijk.
De twee koelinstalaties werken, maar de lucht verwarmd niet zo hoog als dat het berekend was door de "ingenieurs". 10 km van de beide uitgangen is het gezellig warm aan 20 graden. Maar als bv een cross over openstaat gedurende werken kan het toch onaangenaam "tochten" tot op 10 à 15 km van de deur....daar een natuurlijke ventilatie is en het verschil van luchtdruk buiten in Folkestoen en Coquelles ook speelt! raar maar waar.
Plaats reactie