Hier bestond wel al een topic over, ook bij 'vragenhoekje'.
Daar stemde ik voor de MS 86 maar na er nog 2 keer ingezeten te hebben heb ik mij bedacht. Te weinig beenruimte en een nogal slechte raamverdelig. Wel goed met die spiegels en hun sprinterskenmerken.
De MS 96 heeft ook veel te weinig beenruimte. Als je zit te kaarten met vier ben je blij dat je je benen eens kunt strekken. Want je zit daar met jou benen tussen die van een andere. Ook is er veel te veel eerste klasse in die 'deense neusen'. Veelal zie ik de IC E voorbijkomen en dan zie je ze opgepropt in tweede klasse en in eerste zit er bijna niemand.
De MS 80 is nogal afgereden en versleten. Ze beginnen ook wat last te hebben van graffitie. Zoals overweg 13 hier nog heeft gezegt: die MS 80 moeten nu doen wat de MS 96 moest dan en dan geraakt zo'n stel nogal rap versleten.
De MS 75 is ook een goed ding, maar de graffitie houdt mij tegen ervoor te gaan stemmen.
Daarom stemde ik nu voor de MS 66 niet gemoderniseerd. Je voelt je er echt vrij in, en de bagagerekken vanboven zorgen voor een privacigevoel, niet dat ik iets te verbergen heb, maar toch. Ook is er een niet supergrote ruimte, maar ook geen echte coupering

Ook die hendeltjes in plaats van knopjes voelt nog goed aan. Je voelt je percies 'in de goede oude tijd'. Veel (onervaren reizigers) kunnen dit dan echter niet openen omdat ze niet tot het ijzertje duwen. Ook hebben die zeteltjes nog een groen kleurtje, wat de mensen dan ook tot rust brengt.
De gemoderniseerde MS 66 heb ik ook nog wel graag, maar ik kan maar op één iets stemmen hé.
Hier mijn top 6:
MS 66 (niet gemoderniseerd)
MS 66 (wel gemoderniseerd)
MS 86
MS 75
MS 80
MS 96