waarom schaft men zoveel treinen per dag af?
Het is de moeite, via de onderwereld van de nmbs heb ik vernomen tot 100 treinen per dag.
De reizigers zijn niet meer blij en nu met die nieuwe uurregeling , het beste is er van af.
Ik heb gehoord dat ze ook nog besparingen doen op onderhoud van de treinen en ook onderhoud van de sporen , hoogspanning en wissels.
Dat er geen preventief onderhoud meer wordt gedaan.
ik hoop dat de tijden veranderen want de NMBs zijn naam gaat snel achteruit.
Ook in de CW in Mechelen hebben ze een nieuw systeem voor onderhoud van de treinen.
Het werkt niet want de te reviseren onderdelen blijven te lang weg waardoor de treinen
niet op tijd afgeraken.
En de liberalisering doet er ook geen goed aan, als je ziet dat Cargo geen werk meer heeft.
In de jaren 20 en 30 van vorige eeuw heeft men getracht om er 1 mooie maatschappy van te maken en is gelukt , de Belgische spoorwegen.
Bijna 100 jaar later laat men terug alles in stukjes vallen voor de open markt, gevolg Belgie kan dit niet aan, ik hoop dat Europa snel onploft en dat de grenzen terug dichtgaan , want alleen de kapitalisten hebben baat bij Europa en de gewone mens is duupje.
Proficiat voor zij die meegewerkt hebben aan de liberalisering, der undergang van Belgie
Beste wensen voor iedereen en een goede gezondheid
Ciao
Cocoken