Voith Maxima in België!
Re: Voith Maxima in België!
De Voith Maxima bevindt zich momenteel in de dieselwerkplaats van Schaarbeek.
Betrouwbare bron.
BDJ
Betrouwbare bron.
BDJ
Re: Voith Maxima in België!
die betrouwbare bron klopt
ik vind hem er best wel goed uitzien
maar ieder z'n eigen mening he ...
greetz 2302

ik vind hem er best wel goed uitzien
maar ieder z'n eigen mening he ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Voith Maxima in België!
Die bron is al wat verouderd (uitgedroogd???). Maxima staat sinds deze morgen in Ath.
Re: Voith Maxima in België!
Tussen de 4de september en gisteren kan die loc al heel wat gereden hebben. Bron is niet uitgedroogd, het bericht is verouderd
BDJ

BDJ
Re: Voith Maxima in België!
Even een oud topic uit de dieperik halen.
De Voith Maxima is opnieuw in het land! Deze is afgeleverd aan Crossrail.
@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4586567
http://www.railpassion.org/actua.html
De Voith Maxima is opnieuw in het land! Deze is afgeleverd aan Crossrail.
@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4586567
http://www.railpassion.org/actua.html
Re: Voith Maxima in België!
Gisteren heb ik de lok gefotografeert in Bundel Luchtbal (Antwerpen). De foto's kan je bekijken op mijn fotosite.
www.flickr.com/photos/maartenschoubben
www.flickr.com/photos/maartenschoubben
Re: Voith Maxima in België!
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Re: Voith Maxima in België!
En waarom geen TRAXX'en op deze route?Tim schreef:Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Voith Maxima in België!
Traxx'en voor crossrail?rail s schreef:En waarom geen TRAXX'en op deze route?Tim schreef:Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l

Wa voor zin heeft da?
Met een traxx zie ik nog geen trein naar Polen rijden.
De Maxima daarentegen wel, als zal het niet voor direct zijn.
Re: Voith Maxima in België!
Dan moeten alle bestuurders van crossrail kennis van E-tractie bezitten, dat is dus bovenop de type opleiding nog een opleiding bij ...rail s schreef:En waarom geen TRAXX'en op deze route?Tim schreef:Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zal wel de doorslag gegeven hebben denk ik.
Of zijn er toch mensen men kennis E-tractie ?
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Voith Maxima in België!
Dat zal op termijn zeker nog komen hoortrainfreak schreef: Traxx'en voor crossrail?![]()
Wa voor zin heeft da?

Maar in ieder geval goed dat ze nu iets hebben om die vieze 66ers te vervangen

Re: Voith Maxima in België!
De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding 

Re: Voith Maxima in België!
HLE 2302 schreef:Of zijn er toch mensen men kennis E-tractie ?
Crossrail heeft minstens 20 TRAXX'en en zet deze nu al in tussen Duitsland en Italië.trainfreak schreef:Traxx'en voor crossrail?![]()
Wa voor zin heeft da?
Met een traxx zie ik nog geen trein naar Polen rijden.
De Maxima daarentegen wel, als zal het niet voor direct zijn.
En wat heeft Polen hiermee te maken? Crossrail heeft toch helemaal geen licentie voor Polen en de maxima is toch ook nog niet goedgekeurd voor dat land??
Hoe doen jullie dat dan in pakweg Italië of Duitsland? Ik geloof dat Crossrail slecht 1 rangeerlok heeft in Zwitserland...Tim schreef:De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding
Re: Voith Maxima in België!
Hallo,
Het gebrek aan een last-mile operator is inderdaad het grote probleem van Cross-Rail om met e-loks te rijden.
En het probleem is wie voor last-mile operator wil spelen... Rail Feeding? Die hebben geen locs die in ons land mogen rijden... En bij B-Cargo kan men moeilijk gaan aankloppen.
Zijn die Voith Maxima niet vooral om in Aachen wat sneller en gemakkelijker naar boven te geraken?
Groeten,
Joris De Mol
Het gebrek aan een last-mile operator is inderdaad het grote probleem van Cross-Rail om met e-loks te rijden.
En het probleem is wie voor last-mile operator wil spelen... Rail Feeding? Die hebben geen locs die in ons land mogen rijden... En bij B-Cargo kan men moeilijk gaan aankloppen.
Zijn die Voith Maxima niet vooral om in Aachen wat sneller en gemakkelijker naar boven te geraken?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Voith Maxima in België!
Hallo,
CrossRail heeft dacht ik 2 Traxx locs die ook naar België mogen. Of zijn dat er meer?
De Traxxen zijn trouwens in Polen al toegelaten. Zie hin inzet op de Berlin-Warschau Express, en PKP Cargo heeft er dacht ik ook in dienst.
Groeten,
Joris De Mol
In die landen zijn er dacht ik wel last mile operators. Daarenboven staan in Zwitserland heel wat aansluitingen onder draad.rail s schreef:Hoe doen jullie dat dan in pakweg Italië of Duitsland? Ik geloof dat Crossrail slecht 1 rangeerlok heeft in Zwitserland...Tim schreef:De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding
CrossRail heeft dacht ik 2 Traxx locs die ook naar België mogen. Of zijn dat er meer?
De Traxxen zijn trouwens in Polen al toegelaten. Zie hin inzet op de Berlin-Warschau Express, en PKP Cargo heeft er dacht ik ook in dienst.
Groeten,
Joris De Mol