
Spartacusplan
Re: Spartacusplan
draadloos betekent niet noodzakelijk op dieselgroentje schreef:Hasselt zou ook graag draadloze trams hebben in het centrum

Re: Spartacusplan
Nee, dus zouden de trams wel heel erg ingewikkeld worden. Ik ben er geen voorstander van, maar goed. Je hebt trouwens heel mooie bovenleidingspalen, tegenwoordig. Trams met stroom uit de grond, met welk systeem ook, zijn gevoelig voor storingen. Al helemaal als je er ook nog eens een dieselmotor in wil.
Re: Spartacusplan
APS heeft zijn dienst al bewezen in Frankrijk, en daar zijn ze er heel content mee.
Re: Spartacusplan
FLV-FGSP schreef:Precies omdat er nog geen regelgeving bestaat voor tramachtige voertuigen op sporen van Infrabel, beginnen de mensen van Spartacus eerst met de lijn Maastricht - Lanaken, die helemaal los van het net van Infrabel staat.
los en niet los de overwegen zullen waarschijnlijk samen liggen
dus hoe moet deze bestuurder handelen bij gestoorde overwegen, hoe moeten wij handelen bij hinders van de naburige sporen , ? bv bij een auto op de overweg maar op het spoor bij de lightrail moeten wij hier allarmoproep geven ?
Re: Spartacusplan
Stand van zaken op 24 Okt 09:
http://www.tvl.be/nl/nieuws/2009-10-23/ ... -op-groen/
http://www.tvl.be/nl/nieuws/2009-10-23/ ... -op-groen/
Re: Spartacusplan
Is er iemand die een idee heeft wanneer hier eens verder gewerkt gaat worden?
http://www.spoorlanakenmaastricht.be/home
Volgens mij moest dat eigenlijk al vorig jaar af zijn. Wordt er soms gewacht op de aanleg van de tramsporen?

Volgens mij moest dat eigenlijk al vorig jaar af zijn. Wordt er soms gewacht op de aanleg van de tramsporen?
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: Spartacusplan
veel leven zie ik in ieder geval niet:p.
kan er iemand ons up-to-date houden van het moment dat er iets noemenswaardig gebeurt? vermits ik verhuis van Hasselt naar Antwerpen kan ik dit niet zelf doen.
mvg
Domien
kan er iemand ons up-to-date houden van het moment dat er iets noemenswaardig gebeurt? vermits ik verhuis van Hasselt naar Antwerpen kan ik dit niet zelf doen.
mvg
Domien
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: Spartacusplan
Ik ben er vandaag even langsgereden, maar nog steeds geen activiteit te zien.eagleheart schreef:veel leven zie ik in ieder geval niet:p.
kan er iemand ons up-to-date houden van het moment dat er iets noemenswaardig gebeurt? vermits ik verhuis van Hasselt naar Antwerpen kan ik dit niet zelf doen.
mvg
Domien
Nee, dat is nog niet bekend. De trams zijn onderdeel van een grotere aanbesteding van de lijn waar verschillende constructeurs op hebben ingeschreven.bobke schreef:weet iemand wie de nieuwe trams zal maken? Bombardier?
Re: Spartacusplan
Ik ben benieuwd wat er uit komt. Ik hoop echter dat ze voor de nieuwe sneltramlijnen in Limburg toch ander materieel bestellen dan voor Antwerpen-Gent-Kust. Een compleet nieuw systeem bouwen geeft namelijk mogelijkheden die best benut mogen worden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het gebruik van normaalspoor, bredere trams, hoger topsnelheden etc...giuseppe schreef: Nee, dat is nog niet bekend. De trams zijn onderdeel van een grotere aanbesteding van de lijn waar verschillende constructeurs op hebben ingeschreven.
Re: Spartacusplan
Dat is alvast de bedoeling, dacht ik.K V B schreef:Ik denk dan bijvoorbeeld aan het gebruik van normaalspoor
L'union fait la force.
Re: Spartacusplan
In Hasselt liggen er al enkele 100'en meters normaalspoor richting stelplaats. De sporen zouden binnenkort ook richting stationsplein doorgetrokken worden. Dus Hermelijnen zullen er zeker niet komen. Waarschijnlijk iets à la Randstadrail (NL)...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Spartacusplan
Hermelijnen zullen er sowieso niet komen, aangezien ze niet meer gemaakt worden
Antwerpen zal nog de laatse 13 laten leveren en dan is het gedaan, er zullen daarna
andere trams komen
Antwerpen zal nog de laatse 13 laten leveren en dan is het gedaan, er zullen daarna
andere trams komen
Re: Spartacusplan
De keus is natuurlijk beperkt, omdat ze op diesel moeten kunnen rijden. Ook moeten ze geschikt zijn voor 100km/u.
Mogelijkheden zijn:
Mogelijkheden zijn:
- Alstom RegioCitadis Hybride (Kassel)
- Siemens Avanto (Volgens mij nog nergens een hybride versie in gebruik)
- Bombardier Flexity Link, maar op een ander forum gaat het gerucht dat ze zijn afgehaakt omdat ze de trams te ingewikkeld vinden.