jan_olieslagers schreef:
Stefanic voel u toch niet persoonlijk aangevallen! Eigenlijk bevestigt ge toch maar dat de "fout" gemaakt is door iemand die ver van de dagdagelijkse realiteit verwijderd is? We weten allemaal dat er velen hard hun best doen! Spijtig dat het toch nog kan verbrod worden, kben benieuwd te vernemen waarom uw verzoeken niet werden ingewilligd.
Je hebt volledig gelijk. Maar als iemand het dan nodig vind iemand daarvan dan via deze weg met vewensingen te overladen, dat die z'n pijlen dan op de juiste personen richt. Maar als die iedereen aanspreekt, dan ben ik daar ook bij, en als ik aangevallen wordt, heb ik het recht van weerwoord.
Er zijn goei en slechte migranten, agenten, rechters en politiekers. Ook die worden regelmatig op één hoop gegooid. Ook zij hebben het recht om daarop te reageren.
Ik wil hier ondertussen ook hetvolgende melden: de materieeltoestand momenteel is desastreus, en dan blijkbaar vooral voor breaks en viertjes. Voor dit weekend, waar mogelijk grote hinder verwacht wordt door de aangekondigde sneeuw, is een heleboel volk gemobiliseerd, in alle depots ed, om stellen tijdig en bijkomstig te controlleren voor hun eerste vertrek (verwarming, alle deuren,...) en om realtime problemen te kunnen aanpakken. Het is werkelijk alle hens aan dek zowel bij materieel, personeel, RDV en traffic control. Maar ik zeg er al maar bij dat ook dat niet kan voorkomen dat het toch nog ferm foutloopt, maar dan is in ieder geval toch zo goed mogelijk gepoogd om proactief te reageren.
Sinds 4 januari (en nog zeker tot einde van de maand) zijn een boel treinen 'officieel' in samenstelling verminderd simpelweg om voor ale treinen materieel te hebben. Zo rijden bv. alle L-treinen Herentals-Antwerpen met 1 ip 2 breaks. Niet omdat wij dat willen, maar gewoon om materieel voldoende te hebben om dat al te realiseren. Dit kan ineens een antwoord zijn op de vraag waarom er ook in de kerstvakantie al treinen met te kleine samenstelling reden. Er moet dar dus echt niet meer achter gezocht worden. En het mag duidelijk zijn dat ook de mensen die beslissen om die treinen korter te maken, dicht bij de dagdagelijkse realiteit staan en beseffen dat die beslissingen niet door iederen in dank worden afgenomen. Maar wat is het alternatief? En opm. over 'er komt nieuw materieel' etc. hebben geen zin. We zoeken NU oplossingen, niet voor morgen of overmorgen of volgende week. Laten we aub die discussie niet voor de zoveelste keer herdoen...