Eurostar ligt weer plat
Eurostar ligt weer plat
Een hogesnelheidstrein van Eurostar is stilgevallen in de tunnel onder het Kanaal. Voorlopig ligt alle Eurostar-verkeer tussen Engeland en het continent stil
(tijd) - Het incident is gemeld door het persagentschap Reuters. Gisteren werden vier Eurostar-treinen, waarvan één tussen Brussel en Londen afgeschaft als gevolg van problemen met het gure winterweer. Tussen Kerstmis en Nieuwjaar lag het hst-verkeer tussen Londen en het continent helemaal plat.
Bron: De Tijd
(tijd) - Het incident is gemeld door het persagentschap Reuters. Gisteren werden vier Eurostar-treinen, waarvan één tussen Brussel en Londen afgeschaft als gevolg van problemen met het gure winterweer. Tussen Kerstmis en Nieuwjaar lag het hst-verkeer tussen Londen en het continent helemaal plat.
Bron: De Tijd




Re: Eurostar ligt weer plat
Eurostar, haal uw portemonnee maar weer boven
Is niet om mee te lachen...

Is niet om mee te lachen...
Re: Eurostar ligt weer plat
't Is de 9113 die om 08.05 vanuit Brussel-Zuid is vertrokken en om 08.56 in Londen moest aankomen.
Pechtrein wordt weggetrokken.
(Bron: BBC)
Pechtrein wordt weggetrokken.
(Bron: BBC)
Re: Eurostar ligt weer plat
Vertragingen van anderhalf uur zijn geen uitzondering als je op railtime kijkt.




Re: Eurostar ligt weer plat
Ondertussen zijn zowat alle vluchten tussen Brussel en het VK ook afgeschaft. Het is niet echt het moment om naar Londen te moeten...Stef schreef:Vertragingen van anderhalf uur zijn geen uitzondering als je op railtime kijkt.
Re: Eurostar ligt weer plat
Gisteren naar Londen geweest.
Vertrek op tijd om 0659. Een extra stop voor "technische verificatie" in Calais en dan de tunnel in. Eens in Engeland, het bericht dat de trein er wegens slechte weersomstandigheden slechts 170 mocht rijden. In Londen aangekomen met een halfuur vertraging.
Terug geboekt op de laatste trein van 1934, maar na de middag een email gekregen dat deze afgeschaft was. Naar Eurostar gebeld, en daar werd mij verteld de trein vroeger te nemen om 1834. Zonder veel problemen hiervoor ingechekt (met extra sticker voor de "witte trein"). Deze vertrok uiteindelijk pas rond 1900, met een lange extra stop in Ashford en bijkomende stilstanden in Calais en Rijsel. Aankomst FBMZ om 2250, dit is 80 minuten te laat.
Verder naar Mechelen met de (late) IR van 2236, de IR van 2305 bleek later afgeschaft. Op de Eurostar werden de aansluitingen aangekondigd (met inbegrip van sommige die per taxi verder moesten uit Gent!), maar voor richting Mechelen werd slechts de 2331 vermeld!
Op spoor 18 in FBMZ stond nog een eigenaardige trein: een slag I11 rijtuigen, met aan kop (langs zuidzijde), de (uitgeschakelde) 2840, daarvoor een 77.
Vertrek op tijd om 0659. Een extra stop voor "technische verificatie" in Calais en dan de tunnel in. Eens in Engeland, het bericht dat de trein er wegens slechte weersomstandigheden slechts 170 mocht rijden. In Londen aangekomen met een halfuur vertraging.
Terug geboekt op de laatste trein van 1934, maar na de middag een email gekregen dat deze afgeschaft was. Naar Eurostar gebeld, en daar werd mij verteld de trein vroeger te nemen om 1834. Zonder veel problemen hiervoor ingechekt (met extra sticker voor de "witte trein"). Deze vertrok uiteindelijk pas rond 1900, met een lange extra stop in Ashford en bijkomende stilstanden in Calais en Rijsel. Aankomst FBMZ om 2250, dit is 80 minuten te laat.
Verder naar Mechelen met de (late) IR van 2236, de IR van 2305 bleek later afgeschaft. Op de Eurostar werden de aansluitingen aangekondigd (met inbegrip van sommige die per taxi verder moesten uit Gent!), maar voor richting Mechelen werd slechts de 2331 vermeld!
Op spoor 18 in FBMZ stond nog een eigenaardige trein: een slag I11 rijtuigen, met aan kop (langs zuidzijde), de (uitgeschakelde) 2840, daarvoor een 77.
Re: Eurostar ligt weer plat
Ik heb ergens gelezen dat Eurotunnel nog maar één Eurostar tegelijk in de tunnel laat.... begrijpelijk...LHOON schreef:
Terug geboekt op de laatste trein van 1934, maar na de middag een email gekregen dat deze afgeschaft was. Naar Eurostar gebeld, en daar werd mij verteld de trein vroeger te nemen om 1834. Zonder veel problemen hiervoor ingechekt (met extra sticker voor de "witte trein"). Deze vertrok uiteindelijk pas rond 1900, met een lange extra stop in Ashford en bijkomende stilstanden in Calais en Rijsel. Aankomst FBMZ om 2250, dit is 80 minuten te laat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Eurostar ligt weer plat
deze keer was het een signalistatieprobleem in de kanaaltunnel en niet de uitval van het motorstel door stuifsneeuw die langs de gril binnenkomt en eens in tunnel door condensatie begint te lekken op vitale onderdelen
Re: Eurostar ligt weer plat
Het was GEEN signalisatieprobleem in de tunnel, wel in de trein volgens SNCF...railtravelmanager schreef:deze keer was het een signalistatieprobleem in de kanaaltunnel en niet de uitval van het motorstel door stuifsneeuw die langs de gril binnenkomt en eens in tunnel door condensatie begint te lekken op vitale onderdelen
Maar ja Eurostar wil zijn gezicht niet verliezen, de tijd zal misschien de waarheid brengen eens de journalisten weg zijn...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar ligt weer plat
Dit moet ten stelligste tegengesproken worden deze prietpraat.railtravelmanager schreef:deze keer was het een signalistatieprobleem in de kanaaltunnel en niet de uitval van het motorstel door stuifsneeuw die langs de gril binnenkomt en eens in tunnel door condensatie begint te lekken op vitale onderdelen
Er is nergens gezegd dat het een signalisatie probleem was in de kanaaltunnel. Nu is het altijd mogelijk dat er problemen waren in de instalaties aan boord van de trein die de TVM 430 signalen moeten capteren ,lezen en omzetten, dat weet ik niet.En dus doe ik ook geen uitspraak over de problemen welke de oorzaak waren van de traktie problemen.
Want dit soort zinnen zouden de mening kunnen ontlokken, zoals het geschreven staat zonder enige nuance, dat het een infrastructuur probleem was in de kanaaltunnel; wat het dus zeker niet was ,want Eurotunnel heeft noraal gewerkt (ervoor en erna).
Betreffende de tijd dat de mensen aan boord hebben vastgezeten zijn er ok verschillende infos. Gaan we rekenen vanaf het ogenblik dat ze ingestapt zijn in Brussel tot hun aankomst in London?Ja dan zijn het verscheidene uren.Neen toch!
Dus de trein 9113 is gestopt om 09h35.Dan heeft de bestuurder 15' om te depanneren en hem in nood te verklaren, of ambtshalve in nood verlklaard te worden.
De rescue unit is bemand en opgestart om 09h45.Om 10h10 waren ze op enkele meter van de 9113 en hebben ze naderingsprocedures en aankoppeling verzekerd.
Om 11h11 zijn ze beginnen slepen na de nodige rem en andere proeven en verificaties en procedure uitwisselingen.
Om 11h37 hebben ze de tunnel verlaten richting Ashford international.
Re: Eurostar ligt weer plat
Op de nieuwsgroep fido.belg.trains is een hele discussie aan de gang over de vraag waarom in een dergelijk geval (een Eurostar die wegens technisch defect de TVM430-signalen niet correct kan capteren of interpreteren) de TB niet de toestemming kan krijgen om op eigen kracht in rit op zicht de tunnel te verlaten. Zo'n procedure zou toch minder tijd vragen dan slepen door diesels. Maar het is natuurlijk de vraag wat het technische probleem juist was...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar ligt weer plat
dit soort van procedures bestaan , of beter gezegd die procedure bestaat en noemt REMA.Paul schreef:Op de nieuwsgroep fido.belg.trains is een hele discussie aan de gang over de vraag waarom in een dergelijk geval (een Eurostar die wegens technisch defect de TVM430-signalen niet correct kan capteren of interpreteren) de TB niet de toestemming kan krijgen om op eigen kracht in rit op zicht de tunnel te verlaten. Zo'n procedure zou toch minder tijd vragen dan slepen door diesels. Maar het is natuurlijk de vraag wat het technische probleem juist was...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar ligt weer plat
Dus de procedure bestaat erin dat het railway conrole center een reisweg gaat aanleggen tussen het punt waar de trein staat, naar een begrensd stoppunt ,dus door een nummer van signaalplaat (blauw/geel) daar we dus geen gewone laterale lichtsignalisatie hebben. De bestuurder of de verantwoordelijke van de beweging kan de rit verder zetten aan max 40km/h en hoeft enkel de signalisatieplaten te respecteren met wit overschrijdingslicht. dus als die branden kan hij gewoon zijn rit verder zetten naar het afgesproken stoppunt op het procedure formulier.nighttrain schreef:dit soort van procedures bestaan , of beter gezegd die procedure bestaat en noemt REMA.Paul schreef:Op de nieuwsgroep fido.belg.trains is een hele discussie aan de gang over de vraag waarom in een dergelijk geval (een Eurostar die wegens technisch defect de TVM430-signalen niet correct kan capteren of interpreteren) de TB niet de toestemming kan krijgen om op eigen kracht in rit op zicht de tunnel te verlaten. Zo'n procedure zou toch minder tijd vragen dan slepen door diesels. Maar het is natuurlijk de vraag wat het technische probleem juist was...
Die signalisatieplaten met overschrijdingslicht kom je tegen op strategische plaatsen die wissels afdekken (beveiligen).
Re: Eurostar ligt weer plat
Eurostar rijdt vanaf zaterdag normaal
De Eurostar, de hogesnelheidstrein onder het Kanaal, verwacht vanaf zaterdag 16 januari opnieuw een normale en volledige dienstverlening na de talrijke geschrapte treinverbindingen en vertragingen van de afgelopen weken. Dat meldt de directie.
Eurostar raadt reizigers ook niet langer aan hun reis uit te stellen. Toch blijven er deze week wat problemen door het winterweer. Vandaag sporen zeven van de negen geplande treinen van Brussel naar Londen en ook morgen rijden twee hogesnelheidstreinen niet uit.
Het afgelopen weekend reed er slechts een beperkt aantal treinen nadat donderdag een trein vast kwam te zitten in de kanaaltunnel. Dat was overigens niet de eerste keer, ook in de nacht van 18 op 19 december kwamen treinen vast te zitten in de tunnel onder het Kanaal door een defect als gevolg van het winterweer.
Bron: deredactie.be
De Eurostar, de hogesnelheidstrein onder het Kanaal, verwacht vanaf zaterdag 16 januari opnieuw een normale en volledige dienstverlening na de talrijke geschrapte treinverbindingen en vertragingen van de afgelopen weken. Dat meldt de directie.
Eurostar raadt reizigers ook niet langer aan hun reis uit te stellen. Toch blijven er deze week wat problemen door het winterweer. Vandaag sporen zeven van de negen geplande treinen van Brussel naar Londen en ook morgen rijden twee hogesnelheidstreinen niet uit.
Het afgelopen weekend reed er slechts een beperkt aantal treinen nadat donderdag een trein vast kwam te zitten in de kanaaltunnel. Dat was overigens niet de eerste keer, ook in de nacht van 18 op 19 december kwamen treinen vast te zitten in de tunnel onder het Kanaal door een defect als gevolg van het winterweer.
Bron: deredactie.be



