lijst afkortingen bestuurderdepots

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
junior

Re: lijst afkortingen bestuurderdepots

Bericht door junior »

Steven schreef:montzen is geen depot meer maar was er eentje tot voor een paar jaar. (maar toch een merci voor de aanvulling).
Ja, inderdaad.
Ik ben een bestuurder van depot Aachen West, voorheen Montzen.
Binnenkort een jaar geleden zijn we verhuisd ...
Bart

Bericht door Bart »

FIZ: Muizen
FDK: De Panne (Adinkerke)
stefanic

Bericht door stefanic »

Hiermee heb je alles en nog veeel meer:

http://users.telenet.be/pk/stations.htm (met dank aan Paul Kevers voor deze noeste arbeid!)
spoorwegrealist
Steven

Bericht door Steven »

Is vriendelijk stefanic, maar ik dacht dat paul enkel de stations op zich deed zonder onderscheid te maken of er en bestuurdersdepot is of niet. Daar de vraag in dit onderwerp enkel om bestuurdersdepots gaat zijn we maar aan en afzonderlijke lijst begonnen.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Mijn lijst bevat inderdaad enkel de stations, plus een paar vormingen en werk- of stelplaatsen (zoals Salzinnes FAZ of Latour MUT bijvoorbeeld).
In de omgekeerde lijst van codes naar stations (http://users.telenet.be/pk/codes.htm) heb ik ook een hele reeks 'nieuwere' codes opgenomen, van bundels, industrieaansluitingen en buitenlandse stations, die staan in cursief. Maar ik denk dat veel niet meer klopt: de codes van buitenlandse stations beginnen nu allemaal met een X, en dat was een paar jaar geleden nog niet zo.

Ik heb die lijsten vooral opgesteld vanuit een historische belangstelling: waar komen die codes vandaan, hoe waren de codes van gesloten en verdwenen stations enz. Maar ik heb de indruk dat er de laatste tijd veel 'nieuwe' codes bijkomen (zoals MEO ipv FEO en zo), waardoor de oorspronkelijke logica verloren gaat en het moeilijk wordt om alles bij te houden...

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Steven

Bericht door Steven »

FEO slaagt enkel op die bestuurders die goederentreinen verzekeren vanuit Ronet, FEO bestaat dus nog steeds maar is enkel in gebruik voor dat gedeelte van de depot dat reizigerstreinen doet. Zo is het gedeelte van Brussel Zuid dat Thalys Eurostar en TGV onder zich heeft niet toegewezen aan FBMZ maar aan IBRU. Dit is dus gewoon administratief en heeft dus inderdaad niets meer te maken de het systeem zoals het vroeger werd gebruikt voor de telegraaf. Ook in Antwerpen en Luik heb je dergelijke sitiuatie met IANT en ILIE. Het betreft in Antwerpen de bestuurder voor Thalys en Benelux en in Luik voor Thalys en ICE.
Plaats reactie