Ik hou me zowat in het algemeen met alles bezig, dat uit het straatbeeld verdwijnt of gerestaureerd wordt.
Ik heb me indertijd op twee station gefocust, de ene aan het zuiden van Antwerpen en het andere ook een goederenstation Noord , te Antwerpen. genaamd Goederen station dokken, op de italielei. Dit laatste is volledig met de grond gelijk gemaakt. Ik heb er honderden foto's genomen. Binnen vna boven naar beneden, buiten vanuit flatgebouwen en de porche toren, heb ik zichten getrokken van dit toch wel interessant gebouw. Het is echt jammer dat ze er geen invulling vonden voor het terug opnieuw te gebruiken ( eventueel spoorwegmuseum) . Ik heb ook nog enkele documenten gevonden in het station, gaande van spoorweg botsingen, van transport treinen, met beschrijving van de deuk , wie aanwezig waren, wat de sancties waren enz, grappig om te lezen. Ook enkele documenten van het opleidingsgebouw dat achter het station bevind , dat recent gereinigde gevel heeft. Tegenover dit gebouwtje heb ik nog enkle foto's getrokken van een oud wrak treinwagon? dat daar te verkommeren lag.
in het hoofdgebouw , heb ik nog plannen gevonden van de sporen tot bij stuivenberg, en tot centraal station.
Nu is mijn vraag , waar kan ik fotografisch beeldmateriaal vinden, hoe het station er vroeger uitzag , voor 1940 , tijdens de oorlog, interieur, soorten treinen , soorten wagons. functies die er waren. wie kan me hierbij helpen.
Eveneens ben ik bereid, zo wie zo , mijn archiefje, en documenten met jullie te delen, gaan de copies van de plannen, documenten van wagononderhoud en oude foto's van enkele treinen.
wie me kan helpen, eventueel geïnteresseerd is . laat me iets weten.
alvast bedankt , en succes met jullie eigen vorderingen en hobby's , ik ben blij te zien dat het niet wordt vergeten, ons ergoed en toekomstig erfgoed.
hoogachtend ,,
Frederik janssens
(monsinieur@hotmail.com) [/b]