De HST zoeft en de jongeman slaapt voort
Die heeft chance gehad!
deredactie.be
zo 13/09/2009 - 17:53 In het Franse departement Morbihan is een 19-jarige man aan de dood ontsnapt. De jongeman, die duidelijk te diep in het glas had gekeken, was in slaap gevallen tussen de treinsporen van de HST-lijn tussen Quimper en Parijs. Vanmorgen denderde een hogesnelheidstrein over hem heen, maar hij bleef als bij wonder ongedeerd.
De treinbestuurder zag de jongeman liggen tussen de sporen, trok meteen aan de rem, maar kon niet meer verhinderen dat de trein over de man heen reed. 800 meter verder kwam de trein tot stilstand.
De treinbestuurder ging naar de man op de sporen kijken, maar die bleek volledig ongedeerd. Hij was zelfs met geen stokken wakker te krijgen. Uiteindelijk opende hij even zijn ogen, stak zijn middenvinger op naar de omstanders en viel terug in slaap.
Voor de zekerheid werd hij toch naar het ziekenhuis gevoerd. Als hij zijn roes heeft uitgeslapen, zal hij zich ongetwijfeld moeten verantwoorden voor zijn gedrag.
deredactie.be
zo 13/09/2009 - 17:53 In het Franse departement Morbihan is een 19-jarige man aan de dood ontsnapt. De jongeman, die duidelijk te diep in het glas had gekeken, was in slaap gevallen tussen de treinsporen van de HST-lijn tussen Quimper en Parijs. Vanmorgen denderde een hogesnelheidstrein over hem heen, maar hij bleef als bij wonder ongedeerd.
De treinbestuurder zag de jongeman liggen tussen de sporen, trok meteen aan de rem, maar kon niet meer verhinderen dat de trein over de man heen reed. 800 meter verder kwam de trein tot stilstand.
De treinbestuurder ging naar de man op de sporen kijken, maar die bleek volledig ongedeerd. Hij was zelfs met geen stokken wakker te krijgen. Uiteindelijk opende hij even zijn ogen, stak zijn middenvinger op naar de omstanders en viel terug in slaap.
Voor de zekerheid werd hij toch naar het ziekenhuis gevoerd. Als hij zijn roes heeft uitgeslapen, zal hij zich ongetwijfeld moeten verantwoorden voor zijn gedrag.
-
Re: De HST zoeft en de jongeman slaapt voort
hebben die dan geen memorborstels ofzo daar? er moet toch wel iets onder de trein hangen
en sinds wanneer ligt er een LGV tussen quimper en paris
alleen le mans-paris is LGV, en het stuk naar rennes zijn ze aan het bijbouwen 

en sinds wanneer ligt er een LGV tussen quimper en paris

als je geluk hebt dat de ballast diep is op die plaats ... dat hangt af van plaats tot plaats ...treinbruno schreef:hebben die dan geen memorborstels ofzo daar? er moet toch wel iets onder de trein hangen![]()
en sinds wanneer ligt er een LGV tussen quimper en parisalleen le mans-paris is LGV, en het stuk naar rennes zijn ze aan het bijbouwen
en idd op een HST lijn zal je ipv er 800m van staan er 2 km van staan xD
en dat die bestuurder de zoektocht heeft gestart ? dat zal wel de tbg geweest zijn, en als het echt de tb was, dan was het een dapper iemand !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ik geloof dat het hier in België ook de bestuurder is die het stoffelijk overschot moet gaan afdekken?
neen dat is de taak van de tbg, die krijgen daarvoor normaal het gerief mee, de tb heeft daarvoor niets ter beschikking.
Hue.... en bij goederen dan ?Steven schreef:neen dat is de taak van de tbg, die krijgen daarvoor normaal het gerief mee, de tb heeft daarvoor niets ter beschikking.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
tja dat antwoord had ik wel verwacht, maar tot op heden krijgt de tb geen middelen om een lijk af te dekken. Als tb ben je meestal wat in mindere toestand, laat staan dat je nog is een lijk gaat afdekken. Ik zou zeggen werk voor de hulpdiensten eens ze ter plaatse zijn.
- Dieselfreak
Vraag me sterk af hoe die daar terechtgekomen is. HST-sporen zijn normaal toch aan beide kanten afgezet? Hij moet dus een redelijke moeite gedaan hebben om daar te raken, en dan nog in dronken toestand. Ofwel is hij eerst over de afsluiting geklommen en heeft hij zich daarna bezat.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
moest je vorige posts lezen zou je gezien hebben dat daar geen hst lijn is ... dat kon je zelfs al in het nieuwsbericht samenvattenDieselfreak schreef:Vraag me sterk af hoe die daar terechtgekomen is. HST-sporen zijn normaal toch aan beide kanten afgezet? Hij moet dus een redelijke moeite gedaan hebben om daar te raken, en dan nog in dronken toestand. Ofwel is hij eerst over de afsluiting geklommen en heeft hij zich daarna bezat.

- Dieselfreak
Hoezo? En wat is dit dan?
Ben ik trouwens de enige die het vreemd vindt dat men het heeft over "een 19-jarige man"? Zelfs iemand van 24 wordt volgens mij bijna nooit een man genoemd - behalve dan in de media -, laat staan iemand van niet eens 20...
tussen de treinsporen van de HST-lijn tussen Quimper en Parijs
Kan iemand me uitleggen wat memorborstels zijn? Het woord blijkt buiten dit forum nergens op internet voor te komen.treinbruno schreef:hebben die dan geen memorborstels ofzo daar?
Ben ik trouwens de enige die het vreemd vindt dat men het heeft over "een 19-jarige man"? Zelfs iemand van 24 wordt volgens mij bijna nooit een man genoemd - behalve dan in de media -, laat staan iemand van niet eens 20...
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat zijn borstels die onder het machien hangen om de elektrische impuls van krokodillen op te vangen, om het Memor systeem te doen werken. "Keerborstel" zul je ook wel eens horen.Dieselfreak schreef:Hoezo? En wat is dit dan?
tussen de treinsporen van de HST-lijn tussen Quimper en ParijsKan iemand me uitleggen wat memorborstels zijn? Het woord blijkt buiten dit forum nergens op internet voor te komen.treinbruno schreef:hebben die dan geen memorborstels ofzo daar?
Hey, ik rijd in België treinen voor een privé firma maar van ons word wel verwacht om, indien we nog in staat zijn, het stoffelijk overschot af te dekken en indien nodig te voorkomen dat het nogmaals kan aangereden worden door een andere trein (door het te verplaatsen).Steven schreef:tja dat antwoord had ik wel verwacht, maar tot op heden krijgt de tb geen middelen om een lijk af te dekken. Als tb ben je meestal wat in mindere toestand, laat staan dat je nog is een lijk gaat afdekken. Ik zou zeggen werk voor de hulpdiensten eens ze ter plaatse zijn.
Wij hebben dus ook de nodige uitrusting vooraan in de cabine om dit werk uit te voeren...
Hopelijk hoef ik dat nooit te doen...
Ons bedrijf durft wel, om de regels simpeler te maken, de strengste regel toe passen van alle landen waar wij rijden en zo één regel opstellen die we overal moeten toepassen, het kan dus zijn dat dit eigenlijk Nederlandse of Duitse regels zijn die van ons verlangen om dit te doen en niet zozeer Belgische regels...
Groetjes
Normaal moeten de treinbestuurders wel het rood mobiel sein, klappers enz. gaan plaatsen ... maar dat is uiteraard theorie, er zijn maar weinig bestuurders die na een aanrijding nog in staat zijn om zoiets te doen. (daar moet je wel erg koelbloedig voor zijn.)
Greetz 2302.
Greetz 2302.