Uw meest geliefde motorstel
eerste klasse is zo zalig e.
Een paar weken terug ben ik eens naar Dendermonde geweest en terug om iets te gaan afleveren wat ik opt internet had verkocht, en ik was er hene gegaan met de IR trein, maar da was direct gedaan (den 'deal'), dus stond ik daar maar, en toen zag ik ineens een niet gemoderniseerd klassiekje binnenkomen als L trein naar Mechelen.
Ik twijfelde eigenlijk nog hard, een klassiekje of gemoderniseerde M4, maar heb dan uiteindelijk toch maar het klassiekje genomen.
Die eerste klasse is echt verbluffend he. Die zetels zijn zo proper en 'blinken' zelfs wat, en ze zitten nog megafantastisch ook
Ik zat zo in dat ex-rokerscompartiment, dus dat zijn 8 plaatsen, gescheiden van de rest met deuren zonder raam, dus heb ik de raampjes daar helemaal opengezet, zodat ik het geluid van het optrekken schoon kon horen.
Ach ach, jammer dat ze binnekort verleden tijd zijn
Een paar weken terug ben ik eens naar Dendermonde geweest en terug om iets te gaan afleveren wat ik opt internet had verkocht, en ik was er hene gegaan met de IR trein, maar da was direct gedaan (den 'deal'), dus stond ik daar maar, en toen zag ik ineens een niet gemoderniseerd klassiekje binnenkomen als L trein naar Mechelen.
Ik twijfelde eigenlijk nog hard, een klassiekje of gemoderniseerde M4, maar heb dan uiteindelijk toch maar het klassiekje genomen.
Die eerste klasse is echt verbluffend he. Die zetels zijn zo proper en 'blinken' zelfs wat, en ze zitten nog megafantastisch ook
Ik zat zo in dat ex-rokerscompartiment, dus dat zijn 8 plaatsen, gescheiden van de rest met deuren zonder raam, dus heb ik de raampjes daar helemaal opengezet, zodat ik het geluid van het optrekken schoon kon horen.
Ach ach, jammer dat ze binnekort verleden tijd zijn
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
- Locatie: HSL 4
Nou een sprinter, extreem onbetrouwbaar bij minder goede weersomstandigheden. Vandaar dat ze die weg hebben gehaald van Leuven - Ottignies - Louvain-la-Neuve.
Grote verbetering voor de TB's van Leuven. Het werden nu gemoderniseerde klassiekjes.
Een break, dat vind ik supper stellen, enorm betrouwbaar, aangenaam in optrekken en je kunt rekenen op steeds een goed remgedrag En het apparte geluid dat ze maken, dat is einfach spitse
Grote verbetering voor de TB's van Leuven. Het werden nu gemoderniseerde klassiekjes.
Een break, dat vind ik supper stellen, enorm betrouwbaar, aangenaam in optrekken en je kunt rekenen op steeds een goed remgedrag En het apparte geluid dat ze maken, dat is einfach spitse
Allé man ;DBart schreef:Jonathan schreef: Op gebied van betrouwbaarheid en degelijkheid staan voor mij de 800'en en de ms96 bovenaan de lijst.
Die 800'en zijn tegenwoordig den grootsten brol die er rond rijdt...
Der is maar 1 stel waardak ooit miserie mee verkocht heb en da zijn die 800's... Biggest crap ever Geef mij maar 'n goe dmt'ke... Of nen Break ofzo der is genoeg...
Re: Uw meest geliefde motorstel
Hoewel ik een aantal mindere ervaring heb met de MS96 kies ik toch voor MS96. Als ge daar in 1e klas kunt zitten is toch ruim (misschien inderdaad een te grote 1e klasse maar kan soms toch ook een voordeel zijn).
Re: Uw meest geliefde motorstel
MS96 heeft alvast geen record op dat vlak.
Een thalys dat ook als motorstel dient te worden beschouwd heeft 8 rijtuigen waarvan er 3 eerste klasse zijn wat zo een 37% is. Waarbij je zou denken maar er zijn dan toch 5 rijtuigen tweede klasse wat ook niet volledig waar is want het 5de rijtuig gaat bijna volledig verloren aan de bar. Als ik me niet vergis zijn er in dat rijtuig 16 zitplaatsen.
Een thalys dat ook als motorstel dient te worden beschouwd heeft 8 rijtuigen waarvan er 3 eerste klasse zijn wat zo een 37% is. Waarbij je zou denken maar er zijn dan toch 5 rijtuigen tweede klasse wat ook niet volledig waar is want het 5de rijtuig gaat bijna volledig verloren aan de bar. Als ik me niet vergis zijn er in dat rijtuig 16 zitplaatsen.
Re: Uw meest geliefde motorstel
thomaslj schreef:Hoewel ik een aantal mindere ervaring heb met de MS96 kies ik toch voor MS96. Als ge daar in 1e klas kunt zitten is toch ruim (misschien inderdaad een te grote 1e klasse maar kan soms toch ook een voordeel zijn).
Telkens ik al in de eerste klas ben gekomen van een DMT, vond ik dat het er erg muf was en stonk naar motteballen ofzo. De eerste klas doet zeker af bij mij.
Ik heb gekozen voor de niet-gemoderniseerde klassiekjes. En als ik mij even mag specifieren, de ex-sabena stelletjes. Diegene met de leuke banken en een interieur dat me doet denken aan het leger
Re: Uw meest geliefde motorstel
Ja, er hangt wel een speciaal geurtje. Ik vind het toilet voor rolstoelreizigers in de MS96 ook erg goed (veel beter dan dat van een M6) wel een nadeel dat er maar 1 is in de MS96.
Re: Uw meest geliefde motorstel
Mijn lievelingsstel: Break 307 *******************************
Aangepast door moderator, opgepast met wat je op een open forum schrijft, je kan daar iemand mee in de problemen brengen.
Aangepast door moderator, opgepast met wat je op een open forum schrijft, je kan daar iemand mee in de problemen brengen.