BENELUX

Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

AlexNL schreef:De rode Traxx'en zijn van NS Hispeed, en dragen naast hun E 186-nummer geen extra nummers. De HLE 28 zijn van de NMBS en zijn in de originele groene kleur (Transalp-kleurstelling).
De meeste van die rode Traxx'en zijn toch naar de HSL- lijn gegaan?
Duidelijke toelichting verder in ieder geval. Zijn die HLE 28 trouwens echt van de NMBS? Of least de NMBS ze?

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2293
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

4 van die rode Traxx'en zijn nodig voor de HSL (eentje per richting, wisselloc te Rotterdam, en een reserve), de andere rijden mee in de Beneluxpoule. Gezien de overheersende hoeveelheid groene Traxx'en kan ik me voorstellen dat HSA een aantal rode terzijde houdt voor uitbreiding van de Fyra-diensten (en bijbehorende ERTMS Level 2-homologatie).

Alle locs zijn overigens geleaset van Angel Trains Cargo. De rode Traxx'en zijn door Bombardier op verzoek van ATC gebouwd voor 160 km/h, de andere voor 140 km/h.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: BENELUX

Bericht door Beesty »

AlexNL schreef:Alle locs zijn overigens geleaset van Angel Trains Cargo. De rode Traxx'en zijn door Bombardier op verzoek van ATC gebouwd voor 160 km/h, de andere voor 140 km/h.
Uhm? staat er net niet 140 op de rode traxx'en ??????
AlexNL
Berichten: 2293
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Nope, de rode Traxx'en hebben een maximumsnelheid van 160. E.e.a. staat ook op Railcolor.net. :)

Oh, en Angel Trains International (aka Angel Trains Cargo) heet tegenwoordig Alpha Trains.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

op sommigen staat 120, maar dat is de maximumsnelheid dat ze mogen halen als ze alleen rijden, niet?
AlexNL
Berichten: 2293
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Wellicht is dat voor andere landen. De rode Traxx'en hebben namelijk ook twee homologaties: 160 km/h, en 140 km/h. Ze mogen 160 in Duitsland en Nederland (en ik dacht ook België), maar daarbuiten mogen ze maar 140. Zoiets zal het zijn.
Sander

Re: BENELUX

Bericht door Sander »

Alleen de NSH 186 119 en 120 mogen ingezet worden voor de Benelux. De rest (10 stuks) heeft softwareversie 7 en die is (nog) niet toegelaten in België.
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: BENELUX

Bericht door peejee2 »

Sander schreef:Alleen de NSH 186 119 en 120 mogen ingezet worden voor de Benelux. De rest (10 stuks) heeft softwareversie 7 en die is (nog) niet toegelaten in België.
Is niet softwareversie 7 want dat is diegene die alles moet combineren en wordt momenteel uitgetest in B en NL.
Tussen Amsterdam en Rotterdam is softwareversie 6A in voege
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Wilson »

Ik heb gehoord dat een deel van de 28'ers weer terugkeren naar België voor de goederen.
Klopt dit ?
Komt HLE 11 er dan voor in de plaats ?
Ze hebben toch allemaal al een revisie gehad ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

Ik zag gisteren twee aan elkaar geschakelde locomotieven van de Reeks 11 door station Roosendaal komen in de richting van Essen. Ik was te ver af om de nummers te kunnen lezen, helaas :(

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Wilson »

Marianne schreef:Ik zag gisteren twee aan elkaar geschakelde locomotieven van de Reeks 11 door station Roosendaal komen in de richting van Essen. Ik was te ver af om de nummers te kunnen lezen, helaas :(

Groeten,
Marianne
Dat is denk ik voor die ATB tests
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Wilson »

HLE 2839 is defect.
Trein 9216 kwam met +40 door R'dam Zuid met een HSA Traxx Voorop en de 2839 dood achterop.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

AlexNL schreef:Nope, de rode Traxx'en hebben een maximumsnelheid van 160. E.e.a. staat ook op Railcolor.net. :)

Oh, en Angel Trains International (aka Angel Trains Cargo) heet tegenwoordig Alpha Trains.
De rode traxx 186-121 mag max 140
Eigen foto's
Afbeelding Afbeelding foto van railcolor.net Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2293
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Robin schreef: De rode traxx 186-121 mag max 140
Ik zag deze net staan achter een Fyra-shuttle, en ook de 121 mag in Nederland 160 km/h. :)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: BENELUX

Bericht door Bibke »

Robin schreef: De rode traxx 186-121 mag max 140
Robin, ik begrijp je niet. Je laat op de foto gegevens zien van de Belgische Traxxen.
Plaats reactie