Vraag over Campuskaart
Vraag over Campuskaart
Hallo,
Ik heb een campuskaart Diepenbeek - Zone Brussel.
Ik zou in Kortenberg moeten zijn.
Kortenberg ligt op de lijn Leuven-Brussel, dus met de IC van Tongeren naar Knokke/Blankenberge rijd ik hier steeds voorbij, zonder stoppen weliswaar.
Ik ben van plan met mijn Campuskaart vanuit Diepenbeek tot Leuven te rijden en vervolgens vanuit Leuven de stoptrein te nemen tot Kortenberg?
Mag dit?
En wat indien ik 2 uur later vanuit Kortenberg naar Brussel wil?
Bedankt,
groetjes
Ik heb een campuskaart Diepenbeek - Zone Brussel.
Ik zou in Kortenberg moeten zijn.
Kortenberg ligt op de lijn Leuven-Brussel, dus met de IC van Tongeren naar Knokke/Blankenberge rijd ik hier steeds voorbij, zonder stoppen weliswaar.
Ik ben van plan met mijn Campuskaart vanuit Diepenbeek tot Leuven te rijden en vervolgens vanuit Leuven de stoptrein te nemen tot Kortenberg?
Mag dit?
En wat indien ik 2 uur later vanuit Kortenberg naar Brussel wil?
Bedankt,
groetjes
-
Re: Vraag over Campuskaart
Dag,
Op je laatste vraagje is het antwoord duidelijk: volgens de vervoersvoorwaarden is geen reisonderbreking toegestaan, d.w.z. wanneer je na twee uur vanuit Kortenberg verderreist naar Brussel kan je dat niet doen met diezelfde ingevulde regel van je Campuskaart.
Om op de rest van je vraag te antwoorden: gezien de algemene vervoersvoorwaarden van toepassing zijn, zie ik geen reden waarom je niet mag afzien van een deel van de reisweg waarvoor je betaald hebt. Aangezien Kortenberg op het kortste traject Diepenbeek - Brussel ligt (ongeacht of de rechtstreekse trein er stopt), zal dat dus waarschijnlijk geen problemen opleveren. Zie bundel 2, p. 35: De reiziger mag afzien van een gedeelte van het traject waarvoor zijn biljet geldig is in een station gelegen op de aangerekende reisweg.
Groeten,
Op je laatste vraagje is het antwoord duidelijk: volgens de vervoersvoorwaarden is geen reisonderbreking toegestaan, d.w.z. wanneer je na twee uur vanuit Kortenberg verderreist naar Brussel kan je dat niet doen met diezelfde ingevulde regel van je Campuskaart.
Om op de rest van je vraag te antwoorden: gezien de algemene vervoersvoorwaarden van toepassing zijn, zie ik geen reden waarom je niet mag afzien van een deel van de reisweg waarvoor je betaald hebt. Aangezien Kortenberg op het kortste traject Diepenbeek - Brussel ligt (ongeacht of de rechtstreekse trein er stopt), zal dat dus waarschijnlijk geen problemen opleveren. Zie bundel 2, p. 35: De reiziger mag afzien van een gedeelte van het traject waarvoor zijn biljet geldig is in een station gelegen op de aangerekende reisweg.
Groeten,
Dat laatste geldt voor de biljetten, niet voor de treinkaarten, en volgens mij zeker niet voor de Campuskaart (en de halftijdse treinkaart). In beide gevallen is reisonderbreking niet mogelijk. Als je helemaal zuiver op de graat wil sporen, dan kun je nog altijd met je Campuskaart tot Brussel rijden, en dan een biljet Brussel - Kortenberg HT kopen. Iets grijzer reis je al als je in Leuven uitstapt en een biljet Leuven - Kortenberg HT koopt.Molenbruch Y. schreef:Dag,
Groeten,
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Bijzondere voorwaarden, art. 2.2.2.5, § 3:
"Treinkaarten, geldig tussen twee of meer stations, laten toe te reizen: op de gevraagde reisweg (=
aangerekende reisweg) en de reis aan te vangen, te onderbreken en te beëindigen in alle op die
reisweg gelegen stations"
§ 10:
"Met een Halftijdse Treinkaart en Campus is een reisonderbreking niet toegestaan."
Dus: Met de Campuskaart Diepenbeek - Brussel tot Kortenberg reizen is toegestaan.
Daarna met hetzelfde lijntje van de Campuskaart verder reizen van Kortenberg naar Brussel is niet toegestaan.
Paul
"Treinkaarten, geldig tussen twee of meer stations, laten toe te reizen: op de gevraagde reisweg (=
aangerekende reisweg) en de reis aan te vangen, te onderbreken en te beëindigen in alle op die
reisweg gelegen stations"
§ 10:
"Met een Halftijdse Treinkaart en Campus is een reisonderbreking niet toegestaan."
Dus: Met de Campuskaart Diepenbeek - Brussel tot Kortenberg reizen is toegestaan.
Daarna met hetzelfde lijntje van de Campuskaart verder reizen van Kortenberg naar Brussel is niet toegestaan.
Paul
Ik denk dat je het volledig bij het rechte eind hebt, Paul.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Bedankt allemaal voor jullie uitleg en adviezen!
Ik ga met mijn campuskaart toch proberen vanuit Leuven in Kortenberg te geraken. Ik leg namelijk hetzelfde traject af maar beëindig mijn reis vroeger. Dus ik doe in principe niets fout.
In Kortenberg zal ik (bij de treinbegeleider, aangezien het loket niet open is in de namiddag) een enkel ticketje moeten kopen (Kortenberg - Brussel) van 3,20 EUR of een goede smoes moeten verzinnen indien er controle is.
Groetjes en bedankt!
rutger
Ik ga met mijn campuskaart toch proberen vanuit Leuven in Kortenberg te geraken. Ik leg namelijk hetzelfde traject af maar beëindig mijn reis vroeger. Dus ik doe in principe niets fout.
In Kortenberg zal ik (bij de treinbegeleider, aangezien het loket niet open is in de namiddag) een enkel ticketje moeten kopen (Kortenberg - Brussel) van 3,20 EUR of een goede smoes moeten verzinnen indien er controle is.
Groetjes en bedankt!
rutger
Met een (vooraf aan een loket aangekochte) Key-card kost het je slechts 1,70 EUR. Natuurlijk alleen zinvol als je die Key-card binnen de zes maanden kunt opgebruiken voor andere korte ritten.Rutger schreef:In Kortenberg zal ik (bij de treinbegeleider, aangezien het loket niet open is in de namiddag) een enkel ticketje moeten kopen (Kortenberg - Brussel) van 3,20 EUR of een goede smoes moeten verzinnen indien er controle is.
Goede reis,
Paul
-
Als je geen stempeltje hebt is het voor hem moeilijk te bewijzen dat je een reisonderbreking hebt gedaan trouwens 

De praktijk leert overigens dat het in 98% van de gevallen zelfs amper iets uitmaakt. Zodra je traject ook maar enigszins in de "goede richting" gaat, wordt je Campus doorgaans zonder enig probleem afgestempeld. En die "goede richting" is bij veel TBG's heel rekbaar.
Een eventuele reisonderbreking nagaan vereist trouwens dat de TBG het treinnummer op het stempel nagaat, en dat heb ik zelf eigenlijk nog nooit weten gebeuren.
Een eventuele reisonderbreking nagaan vereist trouwens dat de TBG het treinnummer op het stempel nagaat, en dat heb ik zelf eigenlijk nog nooit weten gebeuren.
Heb ik al meermaals weten gebeuren. Recent nog een reiziger uit de trein weten halen tussen Brussel en Namur omdat de TBG gezien had dat de stempel op het ticket van de reizigers 5 uur oud was (in het weekend is om de 5 treinen hetzelfde materiaal van dienst op de IC M) en de man allerlei zever begon te verkopen (maar zeker niet wilde betalen voor een juist ticket).
Ik heb een vraagje, ik ben 26 jaar en ben van plan om volgend academiejaar een opleiding in avondonderwijs te volgen aan de VUB.
Kan ik als 26 jarige nog genieten van de voordelen van de campuskaart?
Neen. De voorwaarden zijn duidelijk: je moet jonger zijn dan 26 jaar.Carrie schreef:Ik heb een vraagje, ik ben 26 jaar en ben van plan om volgend academiejaar een opleiding in avondonderwijs te volgen aan de VUB.
Zie http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/train ... /index.php
Vanuit welk station zou je vertrekken? Misschien is er een andere voordelige formule.