Contactformulier NMBS-website

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
rvdborgt

Contactformulier NMBS-website

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Sinds enige tijd kan je zelfs via een online formulier op de website van de Lijn een klacht melden, wat de NMBS niet heeft.
De NMBS heeft dat al jaaaren. te vinden via o.a de link "Contacteer-ons". (Hm... door een Brusseleir vertaald en niet nagelezen? De link "Zich inschrijven" laat ook zoiets vermoeden.).

Groetjes,
Rian
Steve

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Steve »

rvdborgt schreef:
Adler schreef:Sinds enige tijd kan je zelfs via een online formulier op de website van de Lijn een klacht melden, wat de NMBS niet heeft.
De NMBS heeft dat al jaaaren. te vinden via o.a de link "Contacteer-ons". (Hm... door een Brusseleir vertaald en niet nagelezen? De link "Zich inschrijven" laat ook zoiets vermoeden.).

Groetjes,
Rian
Dat formulier staat er wel ja, maar een antwoord krijgen is helaas andere koek.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

MIVB-reiziger schreef:
rvdborgt schreef:

Groetjes,
Rian
Dat formulier staat er wel ja, maar een antwoord krijgen is helaas andere koek.
Je krijgt zo goed als altijd antwoord. Echter soms enkele maanden achteraf.

Ik zie regelmatig klachten passeren op den blok waar de desbetreffende persoon een antwoord moet opgeven en terugsturen naar de klantendienst, dat zijn nu momenteel vaak mails/formulieren die verstuurd zijn in november/december. Er zijn ook veel die rechtstreeks naar de Ombudsman stappen, deze eist een antwoord binnen de vier weken of zo, niet dat de NMBS daar rekening mee houdt :D
Steve

Bericht door Steve »

Kristofke schreef: Je krijgt zo goed als altijd antwoord. Echter soms enkele maanden achteraf.

Ik zie regelmatig klachten passeren op den blok waar de desbetreffende persoon een antwoord moet opgeven en terugsturen naar de klantendienst, dat zijn nu momenteel vaak mails/formulieren die verstuurd zijn in november/december. Er zijn ook veel die rechtstreeks naar de Ombudsman stappen, deze eist een antwoord binnen de vier weken of zo, niet dat de NMBS daar rekening mee houdt :D
Mijn ervaring is helaas anders hoor, ik krijg slechts uiterst zelden een antwoord. En geduld heb ik nochtans in overvloed. En nee, ik ben heus geen geroutineerde klager en hou me nog minder bezig met het sturen van ellenlange berichten waar je als medewerker van een klantendienst meteen achterover van valt (ik kan erover meespreken).

Niet dat het tegenwoordig veel beter is bij de Ombudsman. Voor een bepaald dossier, eigenlijk een heel eenvoudige situatie die ik aan de kaak stelde, heb ik al zo'n stuk of acht volledig automatisch gegenereerde brieven gehad, maar op de kern van de zaak is er hoegenaamd nog niet ingegaan. Ondanks een uitgebeide mail over de "nummerbehandeling" trouwens, want daar heb ik zelfs helemaal niets meer over gehoord.
Adler

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:De NMBS heeft dat al jaaaren. te vinden via o.a de link "Contacteer-ons". (Hm... door een Brusseleir vertaald en niet nagelezen? De link "Zich inschrijven" laat ook zoiets vermoeden.).
Dat online formulier bestaat zeker niet al jaaaren maar is er onlangs gekomen bij de vernieuwing van de website verleden jaar (had ik inderdaad vergeten).
Daarvoor kon je enkel klacht indienen door een email te sturen (waarop je nooit antwoord krijgt), of door het invullen en opsturen van een formulier Cxxx, dat je kon vragen aan het loket of downloaden als pdf op de website.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Adler schreef:
rvdborgt schreef:De NMBS heeft dat al jaaaren. te vinden via o.a de link "Contacteer-ons". (Hm... door een Brusseleir vertaald en niet nagelezen? De link "Zich inschrijven" laat ook zoiets vermoeden.).
Dat online formulier bestaat zeker niet al jaaaren maar is er onlangs gekomen bij de vernieuwing van de website verleden jaar (had ik inderdaad vergeten).
Daarvoor kon je enkel klacht indienen door een email te sturen (waarop je nooit antwoord krijgt), of door het invullen en opsturen van een formulier Cxxx, dat je kon vragen aan het loket of downloaden als pdf op de website.
Ik begrijp echt niet waarom iedereen altijd stelt dat je nooit antwoord krijgt van de NMBS-klantendienst. Ik heb er meer dan 30 jaar ervaring mee, en zou op dit ogenblik een vrij lijvig boek kunnen samenstellen met mijn klachten en de antwoorden van de NMBS. Er wordt dus wel degelijk geantwoord, onlangs nog i.v.m. het verdwijnen van de halveprijskaart. Ik had dat antwoord op een kleine week tijd, ook al was het eigenlijk niet ter zake, omdat er nu eenmaal geen argumenten te vinden zijn voor de afschaffing.
Met vriendelijke groet

overweg13
Adler

Bericht door Adler »

overweg13 schreef: Ik begrijp echt niet waarom iedereen altijd stelt dat je nooit antwoord krijgt van de NMBS-klantendienst. Ik heb er meer dan 30 jaar ervaring mee, en zou op dit ogenblik een vrij lijvig boek kunnen samenstellen met mijn klachten en de antwoorden van de NMBS. Er wordt dus wel degelijk geantwoord, onlangs nog i.v.m. het verdwijnen van de halveprijskaart. Ik had dat antwoord op een kleine week tijd, ook al was het eigenlijk niet ter zake, omdat er nu eenmaal geen argumenten te vinden zijn voor de afschaffing.
Dan is er misschien nu iets veranderd.
Op emails heb ik in elk geval nooit een antwoord gekregen, dat heb ik dus vlug opgegeven.
Op die bewuste Cxxx formulieren, waarvan ik er tientallen heb verstuurd heb ik elke keer antwoord gekregen, zij het dan na minstens 8 weken wachten en meestal was het antwoord naast de kwestie.
De enige keren dat ik een zeer gedetailleerd antwoord heb gekregen was nadat ik de ombudsman had gecontacteerd.
Van het nieuwe online formulier heb ik nog geen gebruik gemaakt, dus daar kan ik niets over zeggen.
stefanic

Bericht door stefanic »

Adler schreef:
Adler, nu moet je verduidelijken hoor over precies welk formulier het gaat (in de veronderstelling dat je reageerde op het NMBS-formulier en niet op dat van De Lijn)!
Het online formulier ivm klachten (en vele andere dingen) bestaat al zeer lang bij NMBS. Ik kan het weten, ik heb de toepassing nog uitgebreid, die oorspronkelijk gemaakt werd door een ex-collega die al van voor 2000 weg is bij NMBS. Dus die feedback-formulieren bestaan al zeker 10 jaar!
spoorwegrealist
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef:
Adler schreef:
Adler, nu moet je verduidelijken hoor over precies welk formulier het gaat (in de veronderstelling dat je reageerde op het NMBS-formulier en niet op dat van De Lijn)!
Het online formulier ivm klachten (en vele andere dingen) bestaat al zeer lang bij NMBS. Ik kan het weten, ik heb de toepassing nog uitgebreid, die oorspronkelijk gemaakt werd door een ex-collega die al van voor 2000 weg is bij NMBS. Dus die feedback-formulieren bestaan al zeker 10 jaar!
Ik heb het over de pagina's die je nu te zien krijgt als je op Contacteer-ons klikt onderaan.
Ik heb uiteraard niet meer de oude website, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit pas bestaat sinds de vernieuwing van de website.
Zoals ik al zei heb ik op de oude website altijd het Cxxx-formulier gedownload (het juiste nummer weet ik niet meer, maar dat was een standaard formulier dat je ook aan het loket kon vragen).
Dat er op de oude website ook al een online-formulier stond is mogelijk, maar dat heb ik dan toch nooit gevonden.
stefanic

Bericht door stefanic »

Adler schreef: Ik heb het over de pagina's die je nu te zien krijgt als je op Contacteer-ons klikt onderaan.
Ik heb uiteraard niet meer de oude website, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit pas bestaat sinds de vernieuwing van de website.
Zoals ik al zei heb ik op de oude website altijd het Cxxx-formulier gedownload (het juiste nummer weet ik niet meer, maar dat was een standaard formulier dat je ook aan het loket kon vragen).
Dat er op de oude website ook al een online-formulier stond is mogelijk, maar dat heb ik dan toch nooit gevonden.
Neen, bestaat al 10jaar, en trouwens altijd met dezelfde naam, en op dezelfde plaats (linkbalkje onderaan). Mogelijk heette dat in het prille begin 'feedback', maar ik betwijfel het. Ik heb de oude websites ook niet meer... Ik betwijfel trouwens ten sterkste of dat Cxxx formulier ooit op de website gestaan heeft.

Nu is het wel zo dat er (met het nieuwe design) wat aan een aantal (nieuwe) formulieren is gesleuteld. Bij de formulieren voor binnelands verkeer vind je bv. 'Klachten' (->oude look) en sms2828 (nieuwe look).
spoorwegrealist
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef:
Adler schreef: Ik heb het over de pagina's die je nu te zien krijgt als je op Contacteer-ons klikt onderaan.
Neen, bestaat al 10jaar, en trouwens altijd met dezelfde naam, en op dezelfde plaats (linkbalkje onderaan). Mogelijk heette dat in het prille begin 'feedback', maar ik betwijfel het. Ik heb de oude websites ook niet meer... Ik betwijfel trouwens ten sterkste of dat Cxxx formulier ooit op de website gestaan heeft.
Het spijt me, maar dan laat uw geheugen u toch in de steek.
Dat formulier C280 (ik heb het nummer nu teruggevonden) was jarenlang de enige mogelijkheid om officieel een klacht in te dienen en is nog steeds te downloaden zoals je ziet op deze pagina:

http://www.b-rail.be/nat/N/practical/in ... /index.php
Laatst gewijzigd door Adler op 09 feb 2010, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
stefanic

Bericht door stefanic »

Adler schreef:
stefanic schreef:
Het spijt me, maar dan laat uw geheugen u toch in de steek.
Dat formulier C280 (ik heb het nummer nu teruggevonden) was jarenlang de enige mogelijkheid om officieel een klacht in te dienen en is nog steeds te downloaden zoals je ziet op deze pagina:

http://www.b-rail.be/nat/N/practical/in ... /index.php
't Is goed zene Adler. Als gij het beter weet dan de persoon die de site 10 jaar beheerd heeft en zelf specifiek die 'contact'-toepassing heeft onderhouden, dan zal dat wel zo zijn. We gaan er niet meer over doorbomen gezien dit in dit topic totaal buiten de kwestie is.
spoorwegrealist
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef: 't Is goed zene Adler. Als gij het beter weet dan de persoon die de site 10 jaar beheerd heeft en zelf specifiek die 'contact'-toepassing heeft onderhouden, dan zal dat wel zo zijn. We gaan er niet meer over doorbomen gezien dit in dit topic totaal buiten de kwestie is.
Beweer je dan dat ik die pagina die ik heb vermeld zelf heb gemaakt misschien ?
stefanic

Bericht door stefanic »

Natuurlijk niet. Beweer jij dat zowel die pagina als de 'contacteer ons'-link onderaan niet samen kunnen bestaan? Je kan tevens zelfs telefoneren. Ook dat staat op de site.
spoorwegrealist
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Dat online formulier bestaat zeker niet al jaaaren maar is er onlangs gekomen bij de vernieuwing van de website verleden jaar (had ik inderdaad vergeten).
In het prille begin van de NMBS-website werd er een e-mailadres vermeld; al snel daarna is er daarvoor in de plaats een contactformulier gekomen. Inderdaad altijd al te bereiken via een "contact"-link. Ik heb het zelf lang geleden al eens gebruikt, alhoewel ik liever via e-mail communiceer.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie