Hallo iedereen,
Op Wallorail vond ik interessante foto's die op Lijn 117 genomen zijn, deze foto's zijn echter grotendeels allemaal 2 jaar of ouder.
Weet iemand wat er op dit moment nog aan goederentreinen op deze lijn rond rijdt?
Eventuele tips m.b.t. lijnen met veel goederenverkeer zonder Traxxen zijn verder ook altijd welkom. Ik weet dat Franiere zo'n plaats is, maar wil graag eens wat anders
Groeten, Gerard
Laatst gewijzigd door Gerard op 09 feb 2010, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij rijden daar enkel nog treinen voor de bediening van de werkplaats van de NMBS (of is het Infrabel?) in Bascoup. Op het baanvak Piéton - Bascoup, want de rest van de lijn is opgebroken.
Dit moet voor velen wel wat weg hebben van Jurassic Parc.
De afkortingen: FMN= Manage; LPC= ; LFC= Forchies; FBC= Braine-le-Comte; LPT= Piéton; LVR= La Louvière (Centre)
Lijn 117 is niet zo druk op gebied van goederenvervoer, wat je er vooral zal zien zijn de treinen Duinkerken-Kinkempois (astride met staalrollen), treinschakeling van 23-26 met brammen naar La-Louvriere en 77tigers die Feluy-Zoning bedienen.
Als je een (min of meer) traxx vrije zone wilt, raad ik je eerder lijn 50 tussen Gent-SP en Schellebelle en lijn 53 aan.