Enquete van Infrabel in station Merode
Enquete van Infrabel in station Merode
Afgelopen week was er een enquete in het station merode. Men vroeg naar het vertrek en eindstation en of dit voor professionele redenen was. Is men van plan om "eindelijk" een rechtstreekse trein Halle-Merode in te leggen op lijn 26.
Als ik even kijk naar het aantal reizigers dat in Halle opstapt en in Merode afstapt, dan zou het vrij logisch zijn om niet alle 4 treinen / uur te doen stoppen aan elke halte/station. In Diesdelle bijvoorbeeld stappen er maar een paar personen op. Binnenkort komt er nog een stopplaats bij vermoed ik, en we stoppen nu al quasi om de kilometer.
Als ik me niet vergis zal die stopplaats "Arcaden" genoemd worden en is dit één van de onderdelen van het door bureaucratie geplaagde GEN project.
Weet iemand hierover meer, of gebeuren er vaak zulke bevragingen aan het clienteel zonder enige reden buiten het opstellen van nutteloze statistieken ?
Als ik even kijk naar het aantal reizigers dat in Halle opstapt en in Merode afstapt, dan zou het vrij logisch zijn om niet alle 4 treinen / uur te doen stoppen aan elke halte/station. In Diesdelle bijvoorbeeld stappen er maar een paar personen op. Binnenkort komt er nog een stopplaats bij vermoed ik, en we stoppen nu al quasi om de kilometer.
Als ik me niet vergis zal die stopplaats "Arcaden" genoemd worden en is dit één van de onderdelen van het door bureaucratie geplaagde GEN project.
Weet iemand hierover meer, of gebeuren er vaak zulke bevragingen aan het clienteel zonder enige reden buiten het opstellen van nutteloze statistieken ?
Re: Enquete van Infrabel in station Merode
De halte arcaden komt tussen Brussel Luxemburg en Etterbeek en is verre van klaar. De reden van de enquette kan allerlei zijn en is een beetje gokwerk als ze niet op de enquette in kwestie stond.
Volgens mij is het niet mogelijk om op het traject Merode-Halle rechtstreeks te rijden, daarvoor zijn er teveel stoptreinen en te veel vertragingen op deze lijn.
In de ideale wereld waar alles op tijd rijdt zou dit in principe mogelijk moeten zijn, maar Lijn 26 is een "probleem"lijn met trouwens veel P treinen van en naar schaarbeek (ook al stoppen ze amper op lijn 26, ze passeren er wel) en ook nog een CR voor Boondaal en St-Job. Er rijden ook veel (nu iets minder) goederentreinen op deze lijn om langs Brussel te rijden.
Dus volgens mij zal het niet lukken, en doen ze het wel zal die vrij weinig op tijd rijden en véél achter een andere stoptrein hangen, en het is zo goed als onmogelijk om op lijn 26 op tegenspoor te rijden zonder voor nog veel meer problemen te zorgen.
In de ideale wereld waar alles op tijd rijdt zou dit in principe mogelijk moeten zijn, maar Lijn 26 is een "probleem"lijn met trouwens veel P treinen van en naar schaarbeek (ook al stoppen ze amper op lijn 26, ze passeren er wel) en ook nog een CR voor Boondaal en St-Job. Er rijden ook veel (nu iets minder) goederentreinen op deze lijn om langs Brussel te rijden.
Dus volgens mij zal het niet lukken, en doen ze het wel zal die vrij weinig op tijd rijden en véél achter een andere stoptrein hangen, en het is zo goed als onmogelijk om op lijn 26 op tegenspoor te rijden zonder voor nog veel meer problemen te zorgen.
Laatst gewijzigd door Kristofke op 10 feb 2010, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Arcades is een station dat Watermaal (161) en lijn 26 moet verbinden, daar waar dat nu eigenlijk Etterbeek is (met de ambetante frontwisseling).Steven schreef:De halte arcaden komt tussen Brussel Luxemburg en Etterbeek en is verre van klaar. De reden van de enquette kan allerlei zijn en is een beetje gokwerk als ze niet op de enquette in kwestie stond.
Tussen Brussel-Luxemburg en Etterbeek komt een andere halte, maar kan de huidige naam niet herinneren, moet ik morgen nog eens kijken.
Eerst allemaal zien en dan geloven hoor, de knoppen voor deze haltes staan al op de speakerbak.
inderdaad het is de halte mouterij, ik had de namen verwisseld.
Hallo,
Op deze verbinding rijden drie treinen per uur met rittijden die varieren tussen de 26 minuten en 34 minuten...
Dit moet één van de beste verbindingen van het land zijn... en erg concurrentieel met de de auto qua rittijd (zelfs buiten de spits)
Ik denk dat er wel andere prioriteiten zijn voor Merode... Treinen naar Leuven om maar iets te noemen.
Beetje veeleisend ?
Groeten,
Dit meen je niet ?Pendelaar schreef:Afgelopen week was er een enquete in het station merode. Men vroeg naar het vertrek en eindstation en of dit voor professionele redenen was. Is men van plan om "eindelijk" een rechtstreekse trein Halle-Merode in te leggen op lijn 26.
Op deze verbinding rijden drie treinen per uur met rittijden die varieren tussen de 26 minuten en 34 minuten...
Dit moet één van de beste verbindingen van het land zijn... en erg concurrentieel met de de auto qua rittijd (zelfs buiten de spits)
Ik denk dat er wel andere prioriteiten zijn voor Merode... Treinen naar Leuven om maar iets te noemen.
Beetje veeleisend ?
Deze stopplaats zal aansluitingen toestaan tussen lijn 26 en lijn 161... De stop in Etterbeek met de tijdrovende frontwissel zal hierdoor kunnen vermeden worden... Ondanks de extra halte zal de rittijd tussen Halle en Merode dus verkorten.Pendelaar schreef:Als ik me niet vergis zal die stopplaats "Arcaden" genoemd worden en is dit één van de onderdelen van het door bureaucratie geplaagde GEN project.
Beetje vooringenomen ?Pendelaar schreef:Weet iemand hierover meer, of gebeuren er vaak zulke bevragingen aan het clienteel zonder enige reden buiten het opstellen van nutteloze statistieken ?
Groeten,
Ik heb die kerels ook gezien, vorige week in Haren. Etterbeek moet wel een goede verbinding behouden, als bestemmingsstation voor de ULB, VUB, de kazernes en de omliggende wijken, maar ik vind het eerder een schandaal dat Arcaden nog minstens 5 jaar ongebruikt zal blijven liggen, dan dat het in gebruik zal worden genomen.
Diesdelle is een nieuw station, en moet wel wat tijd krijgen om ingeburgerd te raken. Want potentieel heeft het volgens mij wel, ondanks de vrij karige bediening in vergelijking met veel andere stations op lijn 26.
Diesdelle is een nieuw station, en moet wel wat tijd krijgen om ingeburgerd te raken. Want potentieel heeft het volgens mij wel, ondanks de vrij karige bediening in vergelijking met veel andere stations op lijn 26.
Hoezo Diesdelle is minderbedeeld?
Enkel maar Boondaal en St.-Job hebben een CR tussen Aalst en Eigenbrakel en drie P treinen naar en van Chatelet.
Voor de rest stopt er nog in Delta en Merode de P trein naar Antwerpen 's avonds.
Alle andere stations op lijn 26 hebben hetzelfde aanbod.
Enkel maar Boondaal en St.-Job hebben een CR tussen Aalst en Eigenbrakel en drie P treinen naar en van Chatelet.
Voor de rest stopt er nog in Delta en Merode de P trein naar Antwerpen 's avonds.
Alle andere stations op lijn 26 hebben hetzelfde aanbod.
Ik had het inderdaad over Boondaal en Sint-Job, die in vogelvlucht niet zo ver van Diesdelle liggen, al is het over de weg nog wel iets langer. Ik wou naar Linkebeek, en moest daarvoor eerst overstappen in Sint-Job.
Boondaal ligt inderdaad op enige afstand, maar Sint-Job ligt echt vlakbij Diesdelle. 5 minuten te voet, en één bushalte verschil bijvoorbeeld.groentje schreef:Ik had het inderdaad over Boondaal en Sint-Job, die in vogelvlucht niet zo ver van Diesdelle liggen, al is het over de weg nog wel iets langer. Ik wou naar Linkebeek, en moest daarvoor eerst overstappen in Sint-Job.
Ik heb het nog eens goed bekeken, en het aantal treinen naar Linkebeek vanuit L.26 is behoorlijk beperkt. Een aantal rijdt direct door tot S-G-Rode en Waterloo...