In Brugge is vanmiddag een vrachtwagen tegen een goederentrein gebotst. De vrachtwagenchauffeur raakte daarbij zwaargewond, maar verkeert niet in levensgevaar.
Het ongeval gebeurde iets voor de middag. De goederentrein, geladen met auto's, dwarste de rijbaan. Vermoedelijk was de truckchauffeur door de laagstaande zon verblind, waardoor hij de goederentrein niet tijdig opmerkte.
Het ongeval zorgt niet voor hinder voor de gewone treinreizigers. De sporen voor goederentransport zijn wel nog versperd.
Bron: HLN
Brugge, Vrachtwagen botst met goederentrein: een zwaargewond
Re: Brugge, Vrachtwagen botst met goederentrein: een zwaargewond
Gisteren in het journaal gezien, het was een traxx. Ik heb evenwel geen nummer kunnen zien over welke loc het precies gaat.

Altijd hetzelfde uitvlucht: "verblind door de laagstaande zon".
Als iedere chauffeur in het verkeer zo zou verblind worden door de laagstaande zon zouden er nogal wat accidenten gebeuren denk ik.
Als iedere chauffeur in het verkeer zo zou verblind worden door de laagstaande zon zouden er nogal wat accidenten gebeuren denk ik.
Op het VRT-journaal zag ik 2817.Stef schreef:Gisteren in het journaal gezien, het was een traxx. Ik heb evenwel geen nummer kunnen zien over welke loc het precies gaat.
Was de inrit van bundel Ramskapelle op lijn 51B naar Knokke.Knipex schreef:Was dat in de haven van Brugge?
Zeer gevaarlijke overweg daar, of die lichten nu branden of niet, de (vrachtwagen)chauffeurs rijden maar lustig door

zie haven antwerpen, is daar idem.Tim schreef:Was de inrit van bundel Ramskapelle op lijn 51B naar Knokke.Knipex schreef:Was dat in de haven van Brugge?
Zeer gevaarlijke overweg daar, of die lichten nu branden of niet, de (vrachtwagen)chauffeurs rijden maar lustig door