Bonn - Heerlen superdagretourmogelijkheden?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
kika

Bonn - Heerlen superdagretourmogelijkheden?

Bericht door kika »

Hallo,

Aanstaande woensdag 27 januari moet ik van Bonn (heb een fiets dus ik kan het precieze vertrekstation kiezen) naar Heerlen en weer terug. Maar ik kan maar niet beslissen wat het handigste is.

Ik zit op ongeveer 25 minuten lopen van het station in Heerlen (volgens routeplanner, ik heb het nog niet gedaan), dus een fiets meenemen op de trein lijkt me handig. Maar dan zit je weer met internationale fietskaartjes (2*10euro?) en zou ik ook niet evt. de bus tussen Heerlen en Aachen kunnen nemen als die verbinding net even handiger is. De terugrit vang ik ten laatste om 22u aan (en dan dus 25 minuten lopen tot het station).

Nu zat ik dus te denken aan een single NRW ticket (25euro) + nrw-fahrradkarte (4euro) en dan te fietsen vanaf Herzogenrath, dan heb ik tot 22:44 om ca. 10km te fietsen.

Al bij al een wat strakke planning om de laatste trein te halen, maar misschien heeft iemand tips voor andere kaart(combinaties)? Ik vind bijvoorbeeld niet of ik met VRS + AVV kaart miscchien goedkoper uitben en toch met de fiets op de trein/bus tot in Heerlen kan zitten.
kika

Re: Bonn - Heerlen superdagretourmogelijkheden?

Bericht door kika »

Die dag was ik helaas ziek en ben dus niet gegaan. 9 maart mag ik nog eens proberen, maar gewoon midden op de dag.

Dus mijn vraag is nu: wat is de goedkoopste manier om van Bonn naar Heerlen te gaan en terug op dinsdag 9 maart (na 9u 's ochtends)? Eventueel met fiets meenemen en Herzogenrath - Heerlen fietsen.
Plaats reactie