Lekens M. schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat aan dit ongeluk meer en meer een reukje gaat zitten. Het valt mij echt op dat men de schuld in de schoenen van de machinist van die stoptrein wilt schuiven.
Ik zou zelfs zeggen dat het stinkt!
Situatie:
Een vakbondsman gaat naar het seinhuis van Brussel-Zuid, kijkt daar de beelden in (tot hier alles ok), verklaart op TV dat "zijn" TB schuldig is (HALLO? vertegenwoordigers van de werknemers) en kan dit doen voor er ook maar één verklaring, enig lek is van de kant van Infrabel/NMBS/andere onderzoekers over informatie die daar toch al een hele week ligt.
Ben ik nu de enige die dit raar vindt?
Verder sluit ik mij aan bij Stefanic:
De TB "vergeet" dubbel geel en "negeert" rood, was hij aan het slapen, letterlijk of figuurlijk dat weten we niet. Maar in die paar seconden tussen het zien van de IC en de eigenlijk botsing, slaagt de TB er wel in om een noodremming uit te voeren EN te claxxoneren EN de het rijtuig in te vluchten (weldegelijk IN het rijtuig, dat bevestigd de voormalige stationschef van Buizingen die vlak achter hem zat). Niet slecht voor iemand die op dat moment de dood in de ogen kijkt, hoeveel mensen zouden op dat moment helder kunnen denken en dit uitvoeren?
Als ik het hier zo herlees lijkt het wel het scenario van een pulproman...