Film Koppelling AM 80
Film Koppelling AM 80
hallo,
mijn eerste filmje: 2 Breaks die elkaar koppellen (dus vergeef me over de lakse kwaliteit)
http://www.youtube.com/watch?v=L7Lg5ekFWI8
mijn eerste filmje: 2 Breaks die elkaar koppellen (dus vergeef me over de lakse kwaliteit)
http://www.youtube.com/watch?v=L7Lg5ekFWI8
Het koppelen is inderdaad een attractie op zich, als ze in Brugge de IC E aan- of afkoppelen, staan er ook altijd veel mensen te kijken. Maar door de neuzen van de MS 96 kun je het koppelen minder goed zien. Maar je ziet en hoort dan wel nog de lucht die uit de neuzen wordt geperstWover schreef:cool, kwist ni da da er zo uitzag (het koppelen)

Maar niets ging boven het koppelen van twee NS Koplopers, voordat de doorloopkop buiten dienst werd gesteld. Eerst koppelen, dan de ene kopdeur open, dan de andere, slurf eruit en tenslotte vergrendelen. Het meeste ging automatisch. Het was mooi om te zienJonathan schreef:Het koppelen is inderdaad een attractie op zich, als ze in Brugge de IC E aan- of afkoppelen, staan er ook altijd veel mensen te kijken. Maar door de neuzen van de MS 96 kun je het koppelen minder goed zien. Maar je ziet en hoort dan wel nog de lucht die uit de neuzen wordt geperst

Het grappigste is natuurlijk IN de trein die koppelt!
Die komt in dit gevan uit Poperinge, daar zit ik heel vaak in, en als die lichtjes Kortrijk binnenrijd, weet je al dat die gaat koppelen (als je met één stel vertrekt uit Poperinge).
Nu uit ondervinding, blijf ik rustig zitten in deze situatie (meestal altijd, hij wacht toch lang genoeg). Maar 1/2 van de mensen staan al allemaal recht, en bij de koppeling krijg je een terugslag. Je kan al raden wat met al die rechtstaande (nietsvermoedende) mensen gebeurt!!! Het blijft grappig.
Die komt in dit gevan uit Poperinge, daar zit ik heel vaak in, en als die lichtjes Kortrijk binnenrijd, weet je al dat die gaat koppelen (als je met één stel vertrekt uit Poperinge).
Nu uit ondervinding, blijf ik rustig zitten in deze situatie (meestal altijd, hij wacht toch lang genoeg). Maar 1/2 van de mensen staan al allemaal recht, en bij de koppeling krijg je een terugslag. Je kan al raden wat met al die rechtstaande (nietsvermoedende) mensen gebeurt!!! Het blijft grappig.
of mensen die in volle paniek naar een andere deur rennen omdat die waar zij voorstaan niet opengaatSIMPY.be schreef:Het grappigste is natuurlijk IN de trein die koppelt!

de leuven - antwerpen/sint niklaas wordt gekoppeld met open deuren hoor! Allé, dus het treinstel dat er al stilstaat in Mechelen heeft de deuren openstaan.Tux schreef:of mensen die in volle paniek naar een andere deur rennen omdat die waar zij voorstaan niet opengaatSIMPY.be schreef:Het grappigste is natuurlijk IN de trein die koppelt!
Nu uit ondervinding, blijf ik rustig zitten in deze situatie (meestal altijd, hij wacht toch lang genoeg). Maar 1/2 van de mensen staan al allemaal recht, en bij de koppeling krijg je een terugslag. Je kan al raden wat met al die rechtstaande (nietsvermoedende) mensen gebeurt!!! Het blijft grappig.tjah de trein moest maar eens terug vertrekken hé
Ook zo in Brugge, het stel uit Konkke houd zijn deuren gesloten, en koppelt zich aan het andere. Hij blijft wel efkes stilstaan, dan koppelt hij zich. Er zijn mensen die als hij voor die paar seconden stilstaat, op die knopjes voor de deuren staan te duwen als een zot, terwijl hij eerst nog moet koppelen.Steven schreef:het is enkel het stel dat in beweging is dat de deuren gesloten moet houden
In de trein uit De Panne wordt het meestal aangekondigd, als de trein in Gent wordt gesplitst of gekoppeld.SIMPY.be schreef:Ook al meegemaakt, dus ze bestaan (maar is met uitsterven bedreigd, tot nader bekend).Patrick schreef:Een goeie TBG (bestaan die?) zal een aankondiging doen dat de trein gekoppeld wordt aan een ander treinstel en dat je tijdens die operatie "die van korte duur is" de deuren niet kunt openen.