Treinramp in Buizingen (Halle)

Alles over reizigerstreinen in België.
Presario

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door Presario »

Dat was het ofzo? Geen vragen & geen debat, heel triest :( ! Nu nog eens Vervotte die eens dezelfde uitleg zal doen. Ze verdienen een scenario zoals Bill Gates en de taart!
overweg13

Bericht door overweg13 »

.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 22 feb 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Stef

Bericht door Stef »

Adler schreef:
Presario schreef:Al meer dan 2uur aan het lullen. Nog steeds niets nieuw gezegd.
Al 126 slides om aan te tonen dat er geen enkel probleem is.
Wie had iets anders verwacht ?
Ik alvast niet :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Adler

Bericht door Adler »

Wat me wel opvalt is de eensgezindheid tussen Descheemaecker en Lallemand.
Dat was de afgelopen dagen wel anders.
Ook de immer dartele woordvoerders die mekaar verwijten maakten zijn trouwens de laatste dagen van het toneel verdwenen.
Adler

Bericht door Adler »

Luc Pauwels stapt op als voorzitter van de onafhankelijke spoorvakbond OVS na vele negatieve reacties op zijn verklaringen afgelopen weekend als zou de machinist van de trein Leuven-'s Gravenbrakel "voor 99,9 procent zeker" een rood licht genegeerd hebben, wat tot de treinramp in Halle leidde.
Het was niet de bedoeling om de machinist terecht te wijzen, zegt Pauwels.
Asterix

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:.
Sterk. Als we allemaal zo gaan beginnen... :roll:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:
overweg13 schreef:.
Sterk. Als we allemaal zo gaan beginnen... :roll:
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat ik een punt wilde maken, maar eigenlijk wou ik mijn bericht gewoon verwijderen, en ofwel bestaat deze functie hier niet, ofwel vind ik ze niet.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

je kan uw eigen berichten altijd verwijderen door rechts onderaan op het kruisje te klikken.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:je kan uw eigen berichten altijd verwijderen door rechts onderaan op het kruisje te klikken.
Als er ondertussen al andere berichten zijn geplaatst, is dat kruisje weg en kan je niet meer verwijderen.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:
bobke schreef:Ik vraag mij af, waarom die veiligheidssystemen zoveel kosten? En zeker het systeem ETCS, 300 000 euro per treinstel? Wat kost er daarzoveel aan? Waar kruipt dat geld in? Ik veronderstel wel dat het zeer technologisch is en dat er veel informatica inzit, maar dat bedrag?
Een van de redenen van die zeer hoge kostprijs is zeker dat die apparatuur maar door enkele firma's in Europa wordt gemaakt (Siemens, Alstom) die de prijs dus kunnen opdrijven.
Onderzoek en ontwikkeling van de ETCS-apparatuur heeft jarenlang geduurd en is vrij duur geweest en aan het begin is er ok nog geen hoge vraag en dus maar een kleine productie. Ik heb echter begrepen dat de prijs van ETCS-apparatuur de laatste tijd hard aan het dalen is. Van wanneer is dat cijfer van 300.000 per treinstel?

Groetjes,
Rian
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Via Halle (waar ondertussen 2 doorgaande sporen bruikbaar zijn, met beperkingen) en Edingen en zo langs de verbindingsboog bij Silly. Normaal wordt die verbindingsboog alleen maar door een diensttrein 1x per dag bereden. Dat is al een paar dagen een veelvoud daarvan.
Enig idee waarom Eurostar pas nu weer naar Brussel rijdt en niet al sinds vorige week, zoals Thalys?

Groetjes,
Rian
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

rvdborgt schreef:Enig idee waarom Eurostar pas nu weer naar Brussel rijdt en niet al sinds vorige week, zoals Thalys?
Omdat er sinds vandaag weer 2 sporen beschikbaar zijn (tot gisteravond maar 1).
Adler

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:Onderzoek en ontwikkeling van de ETCS-apparatuur heeft jarenlang geduurd en is vrij duur geweest en aan het begin is er ok nog geen hoge vraag en dus maar een kleine productie. Ik heb echter begrepen dat de prijs van ETCS-apparatuur de laatste tijd hard aan het dalen is. Van wanneer is dat cijfer van 300.000 per treinstel?
Het bedrag van 300.000 euro voor ETCS en 30.000 euro voor TBL1+ is recent nog genoemd door ir. Bellot van de kamercommissie Infrastructuur en ook door Luc Lallemand.
pietje

Bericht door pietje »

Adler schreef:Luc Pauwels stapt op als voorzitter van de onafhankelijke spoorvakbond OVS na vele negatieve reacties op zijn verklaringen afgelopen weekend als zou de machinist van de trein Leuven-'s Gravenbrakel "voor 99,9 procent zeker" een rood licht genegeerd hebben, wat tot de treinramp in Halle leidde.
Het was niet de bedoeling om de machinist terecht te wijzen, zegt Pauwels.
Dat was toch een beetje te verwachten.
Ik weet dat de NMBS nogal "speciale" vakbonden heeft, maar een vakbond die een werknemer van dezelfde firma onomwonden beschuldigt, is iets dat ik nog niet heb meegemaakt, zeker als het gerechtelijk onderzoek nog bezig is.

Trouwens, waarom "het was niet de bedoeling ..." ik heb het zelf op TV gezien, zo erg kan het toch niet uit de context gerukt zijn. Ik viel zowat van mijn stoel wanneer ik de beschuldigingen hoorde.
ronny-vdv

Bericht door ronny-vdv »

Niemand in het bezit van foto's van de bergingswerken ?

ronny-vdv
Plaats reactie