Treinramp in Buizingen (Halle)

Alles over reizigerstreinen in België.
Stef

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door Stef »

ronny-vdv schreef:Niemand in het bezit van foto's van de bergingswerken ?

Op pagina 36 van dit topic heb ik een foto geplaatst van een M4 die op een platte wagon ligt. Volgens mij schermen ze voor de bergingswerken de plek van het ongeval goed af voor de pers. Ik heb ook nog geen foto's gezien van de bergingswerken zelf.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Presario

Bericht door Presario »

Vind het ook wel raar dat er nog nergens foto's zijn opgedoken van het transport. Precies ook top secret... Iemand een idee naar welke sloper de stellen en rijtuigen gaan?
Stef

Bericht door Stef »

Vorige week waren ze nog bezig over een sloopbedrijf in Man Bijt Hond. Nu ben ik rats vergeten welk bedrijf dat was, maar daar zijn al een heel aantal wagons, stellen en locs gepasseerd.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Er staan een paar foto's op verschillende nieuwssites en die sloper van Man Bijt Hond is maar één die denkt dat ze wel eens bij hem zouden kunnen belanden... dus 0,0 betrouwbaar. Dit filmpje staat ergens op deredactie.be.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Ik heb zo'n licht vermoeden dat het de sloper de courcelles gaat worden ... is niet echt ver vandaan, en niet lang geleden zijn er een heel pak 22,25's en zelfs een 18 gesloopt.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Stef schreef:Vorige week waren ze nog bezig over een sloopbedrijf in Man Bijt Hond. Nu ben ik rats vergeten welk bedrijf dat was, maar daar zijn al een heel aantal wagons, stellen en locs gepasseerd.
Dat was Van Heygen (Recycling) of zoiets uit Gent(-Zeehaven).
De M2's zijn daar ook gesloopt...
Beesty

Bericht door Beesty »

ronny-vdv schreef:Niemand in het bezit van foto's van de bergingswerken ?

ronny-vdv
Er is nog steeds een perimeter ingesteld rond de plaats van de feiten. Enkel buurtbewoners worden doorgelaten in de naastliggende straten. Dit blijkbaar op vraag van de onderzoeksrechter.
Vandaar dus dat je bijna geen foto's van de bergingswerken zal aantreffen.
En te kijklustigen worden even vers weer de andere richting gewezen ;)
stefanic

Bericht door stefanic »

Toch nog even terugkomen op een eerdere post van mij ivm de reactiesnelheid van de TBS van de CR.

Gezien de IC 120Km/u reed en het overloopspoor van spoor B naar spoor A 185m is en het stukje tegenspoor (tot waar de IC L96 verlaat richting L96N) slechts 18m is, heeft de IC dit traject afgelegd in 6 seconden! De impact vond plaats precies op de wissel die de IC naar L96N zou leiden. Dit is ook af te leiden uit het feit dat 2 bovenleidingsmasten zijn blijven rechtstaan waartussen de brokken van de M4-stuurstand lagen en waartussen de 1e rijtuigbak van de CR naar L96N geschoven is.
spoorwegrealist
jch2950

Bericht door jch2950 »

Wow , hier zitten echte kenners!

Iets is mij als leek niet echt duidelijk :

Op het nieuws hoorde ik iemand zeggen dat bij oranje licht de bestuurder moet reageren op een signaal.

Als hij dat niet doet stopt de trein ...

Waarom kan dat niet bij rood licht ?

Of begrijp ik het verkeerd ?

Thx. J
wooter

Bericht door wooter »

jch2950 schreef:Waarom kan dat niet bij rood licht ?
Omdat bij een correcte handeling je nooit een rood licht zal passeren, om dan een signaal te krijgen waarop je moet reageren.
K V B

Bericht door K V B »

jch2950 schreef:Wow , hier zitten echte kenners!

Op het nieuws hoorde ik iemand zeggen dat bij oranje licht de bestuurder moet reageren op een signaal.

Omdat het dan te laat is. Een systeem dat pas ingrijpt als de trein een rood licht passeert zal die trein hoe dan ook pas voorbij dat licht tot stilstand brengen. Vandaar dat het systeem reageert bij geel. Een modern systeem grijpt al in als een trein een rood licht te snel nadert.
Stef

Bericht door Stef »

Ik denk dat jch2950 het volgende bedoeld:

Waarom kan in het huidige systeem niet geïmplementeerd worden dat een trein automatisch stopt bij het overschrijden van een rood sein? De trein remt wel automatisch bij het niet-reageren op een dubbel geel.
Steven

Bericht door Steven »

Dat is wat men dus aan het doen is met TBL1+, jammer genoeg aan een traag tempo.
jch2950

Bericht door jch2950 »

K V B schreef:
jch2950 schreef:Wow , hier zitten echte kenners!

Omdat het dan te laat is. Een systeem dat pas ingrijpt als de trein een rood licht passeert zal die trein hoe dan ook pas voorbij dat licht tot stilstand brengen. Vandaar dat het systeem reageert bij geel. Een modern systeem grijpt al in als een trein een rood licht te snel nadert.

Ja Ja,

maar er bestaat een systeem die de trein doet afremmen of stoppen bij het negeren van een oranje signaal ...
ik begrijp niet waarom datzelfde systeem nooit is toegepast geweest op het negeren van een rood licht?
overweg13

Bericht door overweg13 »

jch2950 schreef:
Ja Ja,

maar er bestaat een systeem die de trein doet afremmen of stoppen bij het negeren van een oranje signaal ...
ik begrijp niet waarom datzelfde systeem nooit is toegepast geweest op het negeren van een rood licht?
Geel! Oranje, dat is voor het wegverkeer: gas geven, zodat je er nog net door kunt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie