Splitsen van de trein Kortrijk / De Panne sinds dubbeldeks
Splitsen van de trein Kortrijk / De Panne sinds dubbeldeks
Wat een geprutst in Gent sedert 13/12/2009.
Toen werd de trein uitgerust met dubbeldekkers ...
Tegen da die gesplitst geraken in Gent St Pieters ...
De leerschool met de Knokke Blankenberge heeft nog niet zo veel geholpen.
Is hier beterschap op komst ?
Of kiezen we eigenlijk beter een andere trein ?
Toen werd de trein uitgerust met dubbeldekkers ...
Tegen da die gesplitst geraken in Gent St Pieters ...
Is hier beterschap op komst ?
Re: Splitsen van de trein Kortrijk / De Panne sinds dubbeldeks
Ik neem de trein van gent naar knokke en ondervind weinig hinder om de trein te splitsen hoor.Feed schreef:Wat een geprutst in Gent sedert 13/12/2009.
Ik vind het ook vreemd dat er in Gent zoveel problemen tijdens het splitsen zijn. Maar het valt op dat deze automatische koppeling precies makkelijker splitst/koppelt in plaatsen waar ze dat veel doen: Brugge is er het best in. In het weekend gaat het in Landen dan ook veel meer fout dan in Brugge. Erg automatisch lijkt dit toch allemaal niet, als er ervaring voor nodig is... Ik veronderstel dat ze in Namen ook moeten koppelen en splitsen. Iemand een idee hoe het daar gaat?
- trainfreak
In Brugge ging in het begin ook zeer veel fout.
Nu hebben ze wat meer ervaring en weten ze waarschijnlijk wel wat ze kunnen proberen als het koppelen niet direct gaat.
Nu hebben ze wat meer ervaring en weten ze waarschijnlijk wel wat ze kunnen proberen als het koppelen niet direct gaat.
Het begint indd stilletjes overdreven te worden, dagelijkse forse vertragingen zowel 's morgens als 's avonds. Uitschieters van 45 minuten zijn ook al mogelijk geworden. Of zoals vandaag gewoonweg een afgeschafte trein die niet eens werd afgeroepen in het station van Brussel-Zuid. Het afschaffen van de koppeling van het stuk van Kortrijk zou toch al iets zijn me dunkt, iets wat al langer gevraagd wordt door de reizigers op deze lijn.
Nu groot respect wel voor de meeste treinbegeleiders en bestuuders hoor, want die mensen proberen ons zo goed en kwaad als het kan te helpen en te informeren. Uiteraard heb je daar ook een aantal boertigen tussen zoals je wel overal hebt.
Nu groot respect wel voor de meeste treinbegeleiders en bestuuders hoor, want die mensen proberen ons zo goed en kwaad als het kan te helpen en te informeren. Uiteraard heb je daar ook een aantal boertigen tussen zoals je wel overal hebt.
Veel problemen vanavond. Betrof een breuk in de bovenleiding te Merelbeke. Misschien hierdoor afgeschaft?woutt schreef:Of zoals vandaag gewoonweg een afgeschafte trein die niet eens werd afgeroepen in het station van Brussel-Zuid.
Feit is en blijft (jammer genoeg) dat sedert de invoering van de dubbeldeks die moeten ontkoppelen in Gent, de trein naar De Panne geen 5 op 10 haalt.
Gebuisd dus.
De keren dat hij zijn dienst volgens het boekje kan doen zijn uitzonderlijk, en meestal zit het probleem bij het ontkoppelen in Gent.
En, inderdaad, veel lof voor de treinbegeleiders, maar ... de situatie moet erop beteren zodat zij zo hun best niet hoeven te doen.
Ik verdenk er de NMBS van dat dit een politiek is om druk bezette lijnen op te lossen: zet materiaal in dat voor veel problemen en vertragingen zorgt en hoop dat de gebruikers andere treincombinaties gaan beginnen nemen ... Zot ? ...
Gebuisd dus.
De keren dat hij zijn dienst volgens het boekje kan doen zijn uitzonderlijk, en meestal zit het probleem bij het ontkoppelen in Gent.
En, inderdaad, veel lof voor de treinbegeleiders, maar ... de situatie moet erop beteren zodat zij zo hun best niet hoeven te doen.
Ik verdenk er de NMBS van dat dit een politiek is om druk bezette lijnen op te lossen: zet materiaal in dat voor veel problemen en vertragingen zorgt en hoop dat de gebruikers andere treincombinaties gaan beginnen nemen ... Zot ? ...
De vraag is of er een andere keuze is. De breaks blijven gebruiken was ook al geen oplossing want toen was er ook te weinig plaats.
Da klopt ook Steven,
maar misschien doen wat ze een tijdje gedaan hebben (er 2 treinen van maken) die apart reden.
Of je dan breaks, andere stellen of dubbeldeks gebruikt is dan geen zorg meer, want het is duidelijk dat het koppelen en onkoppelen toch wel een zeer schrijnende toestand oplevert.
Oefenen zeker ?
maar misschien doen wat ze een tijdje gedaan hebben (er 2 treinen van maken) die apart reden.
Of je dan breaks, andere stellen of dubbeldeks gebruikt is dan geen zorg meer, want het is duidelijk dat het koppelen en onkoppelen toch wel een zeer schrijnende toestand oplevert.
Oefenen zeker ?
Probleem is dat er tussen Y St.Katharina-Lombeek en Brussel geen rijpaden meer vrij zijn in de spits, daarom moet deze trein wel gekoppeld rijden. Ik zie sinds 14/12 regelmatig dat deze trein te laat uit Gent vertrekt.
Tja de ideale oplossing zou inderdaad zijn om er twee treinen van te maken, maar ik vrees dat die in de NZV nog moeilijk een plaatsje kunnen krijgen.
en toch is dat gebeurd de periode voor de laatste wijziging van 13/12.
Bizar hé
Bizar hé
tijdens de vakantieperiode? dat kan vrij eenvoudigd verklaard worden doordat er dan andere P treinen niet rijden.
Nee, er is sprake van 2 P-treinenparen Kortrijk - Brussel via Gent: P7015/8015 en P7016/8016.
Steven,
Het lijkt me dat voor 13/12 bezwaarlijk een periode van vakantie kan genoemd worden. Menig P-trein reed toen ook.
...
Feit is en blijft dat sedert 13/12 (= de inzet van dubbeldeks treinen die opnieuw gekoppeld worden) er weer grote tot hele grote vertragingen te noteren zijn.
En dat moet beter. Punt.
Het lijkt me dat voor 13/12 bezwaarlijk een periode van vakantie kan genoemd worden. Menig P-trein reed toen ook.
...
Feit is en blijft dat sedert 13/12 (= de inzet van dubbeldeks treinen die opnieuw gekoppeld worden) er weer grote tot hele grote vertragingen te noteren zijn.
En dat moet beter. Punt.