Hallo,
Rails et Traktion, het bekende bedrijf dat oa. enkele 51'ers oplapte in Raeren, en waar ook de 1803 en de 1806 staan, is blijkbaar failliet.
Bron: NBB.
Groeten,
Joris De Mol
Exit Rails et Traction.
Re: Exit Rails et Traction.
Joris, wat deden die juist? ook een vereniging voor toeristische uitbating? Of iets anders
Re: Exit Rails et Traction.
Hallo,
Rails et Traction, gevestigd in de oude werkplaats van de Vennbahn in Raeren, kocht locs op, renoveerde die en verkocht die dan.
Enkele realistaties:
51'ers in Italië
51 bij Obourg
80'ers in Lessines
De 1803 en de 1806, ooit aangekocht voor een project, zijn eveneens van hen.
Groeten,
Joris De Mol
Rails et Traction, gevestigd in de oude werkplaats van de Vennbahn in Raeren, kocht locs op, renoveerde die en verkocht die dan.
Enkele realistaties:
51'ers in Italië
51 bij Obourg
80'ers in Lessines
De 1803 en de 1806, ooit aangekocht voor een project, zijn eveneens van hen.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit Rails et Traction.
Wat betekent dit concreet voor het stukje spoorweg tussen Eupen en Raeren? (correct?) Gaan ze dat dan ook maar opbreken, zoals al de rest?
Re: Exit Rails et Traction.
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Aangezien Raeren-Grens nog maar vernieuwd is (ongeveer een jaar geleden), denk/hoop ik van niet...mirax schreef:Wat betekent dit concreet voor het stukje spoorweg tussen Eupen en Raeren? (correct?) Gaan ze dat dan ook maar opbreken, zoals al de rest?
Groeten,
Joris De Mol
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Exit Rails et Traction.
Best zo vlug mogelijk eens naar daar rijden dus...
Ik zou graag die locs nog een laatste keer fotograferen!
Ik zou graag die locs nog een laatste keer fotograferen!
Re: Exit Rails et Traction.
Nog eens een tijdje geleden dat er nieuws was van (ex-)Rails & Traction, maar men heeft in Raeren 2 voormalige SNCF railbussen (reeks X97100) komen ophalen:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 92,9094192
Volgens de Draaischijf zou de bestemming Tsjechië zijn, maar ik vermoed eerder dat dat eerst is om ze door een Tsjechisch revisiebedrijf te laten oplappen.
Zelfs in hun SNCF-carrière hebben ze nooit echt succes gehad, dus er zullen enige verbeteringen (vooral motor/transmissie/assen) moeten gebeuren om ze aantrekkelijk voor de privé te moeten maken..
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 92,9094192
Volgens de Draaischijf zou de bestemming Tsjechië zijn, maar ik vermoed eerder dat dat eerst is om ze door een Tsjechisch revisiebedrijf te laten oplappen.
Zelfs in hun SNCF-carrière hebben ze nooit echt succes gehad, dus er zullen enige verbeteringen (vooral motor/transmissie/assen) moeten gebeuren om ze aantrekkelijk voor de privé te moeten maken..
Re: Exit Rails et Traction.
Ik heb een paar maanden geleden een mailtje gestuurd, gewoon om te kijken of ze zouden reageren, en toen hebben ze mij verzekered dat alle treinen die op hun website staan wel degelijk te koop zijn.