Spotten Marche-les-Dames

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Sander14

Spotten Marche-les-Dames

Bericht door Sander14 »

14 mei heb ik een dagje België geplaned en ik wil dan graag naar Marche-les-Dames om te spotten. Hoe druk is die lijn met goederen? En wat heb je daar aan passagierstreinen?
Accelerat

Re: Spotten Marche-les-Dames

Bericht door Accelerat »

Nou, het is misschien totaal niet voor de hand liggend... Maar met die passagierstreinen, kun je zelf meereizen! :shock: :D
Kon het niet laten. :mrgreen:

OT:
Ik geloof dat het daar qua goederen wel redelijk druk is. Onder andere zouden er ook Astride's horen te komen.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

...Kan iemand mijn naamgenoot nog wat verdere info verschaffen over Marche-les-Dames?
13'erke

Bericht door 13'erke »

Rond mei zouden de kolentreinen van SNCF van Born naar Ronet opnieuw moeten rijden (...), deze rijden op vrijdag, passage in Kinkempois rond 17h (->Ronet). De trein van YVES-GOMEZEE-LES PETONS is in Kinkempois in theorie voorzien om 18h (->Millingen).
Verder ook nog wel een trein van Genk naar Chatelet en <->, uur van doorrit is wel zeer onregelmatig.
Verder heb je misschien nog kans op een astride met staalrollen naar Kinkempois en enkele facultatieve ritten tussen Chatelet en Kinkempois.
Al bij al niet zo veel, maar wel een mooi spotpunt.
Gerard

Bericht door Gerard »

Hallo Sander,
Mijn laatste keer Marche les Dames was dinsdag 18-08-2009, destijds heb ik er van 12:00 uur tot 17:00 uur gestaan.

Vanaf Luik Guillemins heb ik eerst de intercity richting Namen gepakt; in Huy ben ik uitgestapt om vervolgens de stoptrein richting Namen te pakken en dus in Marche les Dames uit te stappen.
In Huy had ik nog enige tijd over, hier kwam een losse 77'er voorbij.
Op weg naar Marche les Dames kwam een treinschakeling 23'ers voorbij met staalrollen, ik was dus net te laat.
Voor de rest heb ik die middag alleen nog maar een Astride gezien met staalrollen richting Kinkempois, was qua goederenvervoer best wel ff balen dus.

Eigenlijk stond voor komende vrijdag m'n 2e poging aldaar weer op het programma, maar vanwege het slechte weer heb ik dit uitgesteld. Het staat nu een dag ergens in de komende 2 weken op het programma, de foto's plaats ik wel op het forum :wink: hopenlijk wat meer goederenvervoer :!:
Gerard

Bericht door Gerard »

Gisteren Marche les Dames bezocht,
De foto's komen vanavond of dit weekend bij de reportages :wink:
Plaats reactie