-> http://www.zita.be/nieuws/binnenland/74 ... egnet.htmlVijftien splinternieuwe locomotieven worden voorlopig niet door de NMBS in gebruik genomen. Dat komt omdat onze spoorwegen nog niet zijn aangepast aan het Europese veiligheidssysteem ETCS.
In december 2006 bestelde de NMBS 60 nieuwe toestellen, goed voor zo'n 211 miljoen euro. Daar zijn er nu een vijftiental van afgewerkt.
De NMBS weigert de locomotieven echter te ontvangen. Die zijn namelijk, in tegenstelling tot de Belgische spoorwegen, uitgerust met het Europese veiligheidssysteem. Hierdoor kunnen ze niet gebruikt worden. De productie van de overige toestellen is daarom ook voorlopig stopgezet.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dit maken ze er op zita.be van:
spoorwegrealist
Amaai wat een zever allemaal de etcs is zover ik heb opgevangen niet echt een probleem. De locs gaan trouwens in begin helemaal niet rijden op lijnen uitgerust met etcs. Ik zou ook niet weten waarom dat als voornaamste (en enigste?) reden aangehaald word. Er zijn nog een hele reeks van kleine en minder kleine fouten die de lok niet doen slagen voor de homologatie. De meest gehoorde opmerking bij ons is in verband met de remmen, vochtindringing via de luchtroosters op het dak bij sneeuw, ...
Hahaha de media heeft er weer een mooi verhaaltje van gemaakt!
Begrijp ik nu goed dat ze helemaal niet in dienst gaan komen?

Men is volop aan het testen links en rechts, intern is er totaal geen bericht verschenen dat ze niet zouden gebruikt worden. Maar ik kan best verstaan dat door de vele problemen Siemens de band heeft stilgelegd tot na de eerste geslaagde loc. De vraag is dus enkel wanneer en hoe en die is echter totaal niet beantwoord. Wat de pers schrijft moet je altijd met een korrel zout nemen. Ze zeggen wel iets maar of dat volledig juist is, is altijd de vraag
.

Ik vermoed dat al die verhalen in de pers zijn ontstaan door het feit dat er verleden week in het parlement hierover een vraag is gesteld aan minister Vervotte.
Zoals steeds is Vervotte daar dan een antwoord komen voorlezen waar ze zelf waarschijnlijk niets van snapt en hebben de journalisten daar dan een eigen verhaal rond geweven.
Zoals steeds is Vervotte daar dan een antwoord komen voorlezen waar ze zelf waarschijnlijk niets van snapt en hebben de journalisten daar dan een eigen verhaal rond geweven.
Dit zou me totaal niet verbazen, ik vraag me zelfs af of onze eigen bazen weet hebben van wat er echt scheelt aan de door hen gewenste machines.Adler schreef:Ik vermoed dat al die verhalen in de pers zijn ontstaan door het feit dat er verleden week in het parlement hierover een vraag is gesteld aan minister Vervotte.
Ach bij het Nederlandse SLT materieel(Siemens/Bombarider product) heeft het ook meer dan een jaar geduurd voordat alle problemen opgelost waren, maar op het moment wordt de achterstand snel ingehaald met de levering van 2 stellen per week.
Ik denk dat de ETCS net één van de dingen is die op de 18 wel fatsoenlijk werken
De TBL2 zal wel een ander paar mouwen zijn

Misschien moeten we aan die journalist(en) eens zeggen dat het er geen 15 zijn maar dat intussen exemplaar 1843 al gespot is
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4706357
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4706357
-
Het zou mij niet verbazen als de NMBS probeert de afname van de machines om financiële redenen zo lang mogelijk uit te stellen. En dus technische spijkers op laag water aan het zoeken is, om dat doel te bereiken.
Wim
Wim
waarom een probleem met TBL2 dat werkt op de reeks 13, thalys en ICE ook goedShrek schreef:Ik denk dat de ETCS net één van de dingen is die op de 18 wel fatsoenlijk werken![]()

Dat kopmaken hoeft toch geen probleem te zijn?Steven schreef:Jammer genoeg is Maastricht Luxemburg via Luik een verbinding die kop moet maken. Daar ben ik zo geen voorstander van.
Wel als ze met I10/I6 willen blijven rijden, daarvoor bestaan geen stuurstandrijtuigenK V B schreef:Dat kopmaken hoeft toch geen probleem te zijn?

"Hey Bombardier, we willen stuurstandrijtuigen voor I10. Bouw die eens?" 

het geeft altijd extra minuten aan een treinreis en ik zie zoiets liever niet dan wel, zeker als het anders kanK V B schreef:Dat kopmaken hoeft toch geen probleem te zijn?Steven schreef:Jammer genoeg is Maastricht Luxemburg via Luik een verbinding die kop moet maken. Daar ben ik zo geen voorstander van.