Ombudsman NMBS vreest voor voortbestaan van de dienst

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Adler

Ombudsman NMBS vreest voor voortbestaan van de dienst

Bericht door Adler »

Etienne Schouppe wil de diensten van de ombudsman volledig loskoppelen van de NMBS.
Omdat daarover geen enkel overleg is gebeurd, vreest de ombudsman voor het voortbestaan van de dienst.
stefanic

Re: Ombudsman NMBS vreest voor voortbestaan van de dienst

Bericht door stefanic »

Het lijkt me niet meer dan logisch dat die dienst echt onafhankelijk is van de NMBS-groep
Op het VRT-nieuws werd zelf geinsinueerd dat het nu nog wat slechter met de dienstverlening zou gaan. Precies ofdat we moeite doen om het goed te doen omdat anders de ombudsman zou reageren. Alstublieft zeg... Die denkt echt dat wij er plezier in scheppen de klant te jennen?
Als je soms ziet wat voor een 'bijkomende vragen' hij ons stelt als reactie op ons antwoord aan een klant die via hem is gepasseerd. Wat DAT betreft wordt die dienst beter afgeschaft of zet Schouppe er mensen op die een beetje snappen waarover het gaat en die er niet automatisch van uitgaan dat wij enkel maar slechte bedoelingen hebben en de klanten met een kluitje in het riet willen sturen. Je leest zo tussen de regels van hun reacties dat ze meestal niets geloven van wat we vertellen. Ik heb WEL zeer positieve en begrijpende contacten met andere personen van de ombudsdienst. Dat wil ik er toch even bijzeggen.
spoorwegrealist
dentheo

Bericht door dentheo »

stefanic schreef: Ik heb WEL zeer positieve en begrijpende contacten met andere personen van de ombudsdienst. Dat wil ik er toch even bijzeggen.
?? hoe groot is die dienst dan wel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef:Het lijkt me niet meer dan logisch dat die dienst echt onafhankelijk is van de NMBS-groep
Op het VRT-nieuws werd zelf geinsinueerd dat het nu nog wat slechter met de dienstverlening zou gaan. Precies ofdat we moeite doen om het goed te doen omdat anders de ombudsman zou reageren. Alstublieft zeg... Die denkt echt dat wij er plezier in scheppen de klant te jennen?
Als je soms ziet wat voor een 'bijkomende vragen' hij ons stelt als reactie op ons antwoord aan een klant die via hem is gepasseerd. Wat DAT betreft wordt die dienst beter afgeschaft of zet Schouppe er mensen op die een beetje snappen waarover het gaat en die er niet automatisch van uitgaan dat wij enkel maar slechte bedoelingen hebben en de klanten met een kluitje in het riet willen sturen. Je leest zo tussen de regels van hun reacties dat ze meestal niets geloven van wat we vertellen. Ik heb WEL zeer positieve en begrijpende contacten met andere personen van de ombudsdienst. Dat wil ik er toch even bijzeggen.
De ombudsman zou zelfs helemaal niet nodig zijn moest de klantendienst van de NMBS op vragen van klanten van de eerste keer een afdoend antwoord geven en niet "we hebben uw probleem overgemaakt aan de bevoegde diensten", waarna je er nooit nog iets van hoort, zoals ik al bijna elke keer heb meegemaakt bij een vraag aan de klantendienst.
De ombudsman is er in principe enkel om tussen te komen indien men geen bevredigend antwoord krijgt van de klantendienst van de NMBS.
En dat u zelf blijkbaar niet overeenkomt met de heer Herman, die uitstekend werk verricht, is totaal irrelevant in dit verband.
Plaats reactie