Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Ach OVS moest zich eens kunnen profileren, na de blunder van haar voorzitter.
Meer moet je achter deze actie niet zoeken, enkele de achterban nog eens geruststellen, ik weet niet of het gelukt is.
Meer moet je achter deze actie niet zoeken, enkele de achterban nog eens geruststellen, ik weet niet of het gelukt is.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
we zijn het als reiziger zeer grondig beu om atijd maar de dweil te zijn tussen de NMBS en de vakbonden
Men heeft geen respect voor ons, maar wij betalen toch!!!!
daarom deze oproep: een volledige staking van de reizigers
Hoe?: als de treinbegeleider komt, gewoon het geldig reisbiljet of abonnement niet tonen
dit zou vandaag kunnen beginnen en duren totdat de vakbonden hun problemen - en dit zijn niet de onze - opgelost hebben
(ik hoop dat ik vandaag niet naar Rijsel moet bollen met de auto om de Erostar naar Londen te nemen)
Men heeft geen respect voor ons, maar wij betalen toch!!!!
daarom deze oproep: een volledige staking van de reizigers
Hoe?: als de treinbegeleider komt, gewoon het geldig reisbiljet of abonnement niet tonen
dit zou vandaag kunnen beginnen en duren totdat de vakbonden hun problemen - en dit zijn niet de onze - opgelost hebben
(ik hoop dat ik vandaag niet naar Rijsel moet bollen met de auto om de Erostar naar Londen te nemen)
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
beste hubert, uw actie is zoveel als zwart rijden en dan kan de tbg als volgt handelen. Weigeren in de volgende halte nog te vertrekken tot
jij de trein verlaten hebt of tot je een geldig vervoerbewijs laat zien.
kortweg uw actie zal niet veel uithalen tenzij de frustratie van uw medereizigers die dan weer vooral de duppe gaan zijn. Dergelijke actie is hier op het forum al meermaals besproken en de meeste kwamen telkens tot het besluit dat je toch vooral in je eigen vel zal snijden en totaal niet in dat van de vakbond. Trouwens staking is nog steeds een werkonderbreking. Dus wat jij voorstelt valt eerder onder de noemer ludieke actie en hierbij zou je ALLE reizigers moeten meekrijgen om mee te doen en hoe denk je zoiets klaar te krijgen. Er is zelfs al voorgesteld geweest dat niemand nog de trein neemt, we hebben toen gezien welk gevolg dat had. Geen enkele omdat er gewoon te veel mensen zijn die je niet kan ompraten om mee te doen.
jij de trein verlaten hebt of tot je een geldig vervoerbewijs laat zien.
kortweg uw actie zal niet veel uithalen tenzij de frustratie van uw medereizigers die dan weer vooral de duppe gaan zijn. Dergelijke actie is hier op het forum al meermaals besproken en de meeste kwamen telkens tot het besluit dat je toch vooral in je eigen vel zal snijden en totaal niet in dat van de vakbond. Trouwens staking is nog steeds een werkonderbreking. Dus wat jij voorstelt valt eerder onder de noemer ludieke actie en hierbij zou je ALLE reizigers moeten meekrijgen om mee te doen en hoe denk je zoiets klaar te krijgen. Er is zelfs al voorgesteld geweest dat niemand nog de trein neemt, we hebben toen gezien welk gevolg dat had. Geen enkele omdat er gewoon te veel mensen zijn die je niet kan ompraten om mee te doen.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Nochtans zou het op de lijn naar Eeklo niet veel mogen uitmaken of je daar nu 70 of 90 rijdt.Hogersluys schreef:Hier in Eeklo hebben veel treinen richting Gent toch een tiental minuten vertraging. Blijkbaar wordt de actie op sommige plaatsen wel degelijk opgevolgd, maar het valt inderdaad mee.
Ben in elk geval blij dat die zever niet veel effect heeft...
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Naar Eeklo maakt het inderdaad weinig uit. Het zijn enkel de treinen naar Gent die hinder ondervinden (waarschijnlijk omdat ze in het vaarwater van andere treinen die te laat zijn komen).
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Dit is niet zomaar een seinstoring, maar een storing op exact dezelfde plaats waar de ramp heeft plaatsgevonden.rvdborgt schreef:Gaan we nu bij iedere seinstoring (en daarbij valt het sein automatisch op rood, niet op groen) actievoeren?
Groetjes,
Rian
Het voorval van verleden week was blijkbaar wel ernstig genoeg dat het parket opnieuw een onderzoek heeft uitgevoerd.
Het is absoluut niet gewoon dat het parket bij een technisch probleem aan de signalisatie de zaak gaat onderzoeken.
Ze zouden anders elke dag mogen komen.
Als daar dus iets mis is, dan moet dit gevonden worden.
En die uitleg van F. Petit dat op geen enkel ogenblik er gevaar was voor de reizigers vind ik ook weer ongepast.
Wat zou er gebeurd zijn als de treinbestuurder geen noodremming had uitgevoerd ?
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Gans deze discussie had al lang uitgeklaard kunnen zijn. Waar zijn de telocbanden??? Ze hadden de "zwarte dozen" de dag nadien al gevonden. Alles met geel of groen wordt geregistreerd. Als er ergens een vliegtuig beneden valt hoor je binnen de week de gesprekken die op de zwarte doos stonden. Er zal waarschijnlijk wel weer een "gegronde" reden zijn om dit niet te tonen en iedereen in het ongewisse te laten.nee, maar als de bestuurder van het ongeval verklaard heeft dat hij groen gezien heeft (terwijl dat het zeker rood had moeten zijn) en als er een paar weken nadien een seinstoring is, mag ik wel veronderstellen dat ik OVS 100 % gelijk heeft en moet doorgaan, alleen voor de veiligheid van bestuurders nmbs, en reizigers.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Ik begrijp ook niet dat er 1 maand na de ramp nog steeds geen enkele verklaring is noch van het gerecht, noch van het onderzoeksorgaan van de FOD Mobiliteit.Jules schreef:Gans deze discussie had al lang uitgeklaard kunnen zijn. Waar zijn de telocbanden??? Ze hadden de "zwarte dozen" de dag nadien al gevonden. Alles met geel of groen wordt geregistreerd. Als er ergens een vliegtuig beneden valt hoor je binnen de week de gesprekken die op de zwarte doos stonden. Er zal waarschijnlijk wel weer een "gegronde" reden zijn om dit niet te tonen en iedereen in het ongewisse te laten.nee, maar als de bestuurder van het ongeval verklaard heeft dat hij groen gezien heeft (terwijl dat het zeker rood had moeten zijn) en als er een paar weken nadien een seinstoring is, mag ik wel veronderstellen dat ik OVS 100 % gelijk heeft en moet doorgaan, alleen voor de veiligheid van bestuurders nmbs, en reizigers.
Na het neerstorten van de Boeing van Turkish Airlines in Amsterdam was er al heel vlug een voorlopig rapport van de onderzoeksraad onder leiding van meester Pieter Van Vollenhoven, met de oorzaken van de ramp.
Waarom blijft iedereen hier zwijgen ?
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Ik denk ook wel dat men de 'oorzaak' allang weet.Jules schreef:Gans deze discussie had al lang uitgeklaard kunnen zijn. Waar zijn de telocbanden??? Ze hadden de "zwarte dozen" de dag nadien al gevonden. Alles met geel of groen wordt geregistreerd. Als er ergens een vliegtuig beneden valt hoor je binnen de week de gesprekken die op de zwarte doos stonden. Er zal waarschijnlijk wel weer een "gegronde" reden zijn om dit niet te tonen en iedereen in het ongewisse te laten.nee, maar als de bestuurder van het ongeval verklaard heeft dat hij groen gezien heeft (terwijl dat het zeker rood had moeten zijn) en als er een paar weken nadien een seinstoring is, mag ik wel veronderstellen dat ik OVS 100 % gelijk heeft en moet doorgaan, alleen voor de veiligheid van bestuurders nmbs, en reizigers.
Maar het gaat hier om miljoenen Euro's en verzekeringen.
Als één of andere partij nog maar komma, in de tekst vindt die twijfel kan opwekken, of dat er ergens nog maar 1% kans bestaat dat er iets niet correct is. Zal er geen 'schuldige' mogen aan geduid worden.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Het is sowieso heel moeilijk een 'actie' te ondernemen om het ongenoegen te uiten in een bedrijf dat als hoofdtaak heeft, het vervoeren van mensen. Zonder deze te ontzien.Steven schreef:beste hubert, uw actie is zoveel als zwart rijden en dan kan de tbg als volgt handelen. Weigeren in de volgende halte nog te vertrekken tot
jij de trein verlaten hebt of tot je een geldig vervoerbewijs laat zien.
kortweg uw actie zal niet veel uithalen tenzij de frustratie van uw medereizigers die dan weer vooral de duppe gaan zijn. Dergelijke actie is hier op het forum al meermaals besproken en de meeste kwamen telkens tot het besluit dat je toch vooral in je eigen vel zal snijden en totaal niet in dat van de vakbond. Trouwens staking is nog steeds een werkonderbreking. Dus wat jij voorstelt valt eerder onder de noemer ludieke actie en hierbij zou je ALLE reizigers moeten meekrijgen om mee te doen en hoe denk je zoiets klaar te krijgen. Er is zelfs al voorgesteld geweest dat niemand nog de trein neemt, we hebben toen gezien welk gevolg dat had. Geen enkele omdat er gewoon te veel mensen zijn die je niet kan ompraten om mee te doen.
Toch zijn er middelen, maar de spoorwegmensen mogen niks (opzettelijk) ondernemen of opzetten dat het bedrijf schade kan toe brengen.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Aangezien beide partijen NMBS reizigers en Infrabel tot één holding behoren zal die zijn verzekering betalen...hebben ze die wel ?odul schreef:
Ik denk ook wel dat men de 'oorzaak' allang weet.
Maar het gaat hier om miljoenen Euro's en verzekeringen.
Als één of andere partij nog maar komma, in de tekst vindt die twijfel kan opwekken, of dat er ergens nog maar 1% kans bestaat dat er iets niet correct is. Zal er geen 'schuldige' mogen aan geduid worden.
Ik vind dat de holding zijn verantwoordelijkheid moet nemen, einde rit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Kom nou, alle (a)sociale acties van de vakbonden, het buiten hangen van de vuile was, zijn allemaal zaken die het bedrijf schade toe brengen. Maar ja, we leven nu eenmaal in een open maatschappij, waar de kwaliteit van de communicatie ondergeschikt is aan de communicatie zelf, en dus moet er rustig verder geluld worden. Zelfs de communicatie dat er geen communicatie is, is communicatie...odul schreef: Toch zijn er middelen, maar de spoorwegmensen mogen niks (opzettelijk) ondernemen of opzetten dat het bedrijf schade kan toe brengen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Er was nou juist niet een voorlopig rapport. Wel waren er allerlei speculaties in de media. Pas na uitvoerig onderzoek is de oorzaak boven water gekomen. En dat heeft veel meer dan een paar weken geduurd.Adler schreef: Na het neerstorten van de Boeing van Turkish Airlines in Amsterdam was er al heel vlug een voorlopig rapport van de onderzoeksraad onder leiding van meester Pieter Van Vollenhoven, met de oorzaken van de ramp.
Waarom blijft iedereen hier zwijgen ?
Wim
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Ik vond het één van de beste spitsen in de namiddag van de afgelopen weken, geen enkele afschaffing in de zone Etterbeek en zelden grote vertragingen, waarvan zo goed als allen technische problemen waren
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Wat je zegt klopt helemaal niet.wimpiespoor schreef:Er was nou juist niet een voorlopig rapport. Wel waren er allerlei speculaties in de media. Pas na uitvoerig onderzoek is de oorzaak boven water gekomen. En dat heeft veel meer dan een paar weken geduurd.Adler schreef: Na het neerstorten van de Boeing van Turkish Airlines in Amsterdam was er al heel vlug een voorlopig rapport van de onderzoeksraad onder leiding van meester Pieter Van Vollenhoven, met de oorzaken van de ramp.
Waarom blijft iedereen hier zwijgen ?
Wim
Het ongeval is gebeurd op 25 februari 2009.
Reeds op 4 maart 2009, dus 7 dagen nadien, heeft de Onderzoeksraad zijn eerste bevindingen bekend gemaakt in een persconferentie en gepubliceerd.
Op 28 april 2009 is dan het voorlopig rapport gepubliceerd.
Alles wat in de eerste bevindingen werd meegedeeld, is later ook bevestigd door het onderzoek.
http://www.onderzoeksraad.nl/index.php/ ... -nadering/