Cargo's op 14 mei

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ettenrail

Cargo's op 14 mei

Bericht door ettenrail »

Hallo allen,

Ik heb een vraagje; 13 mei is een feestdag in België, ik heb in de agenda staan om op 14 mei een dagje België ga doen. Maar, rijden er dan uit jullie ervaring gewoon (veel) goederentreinen? Bijvoorbeeld van/naar havens van Antwerpen? Anders kan ik het beter op een andere dag doen.
Alvast bedankt voor het antwoord. :)
Sander14

Re: Cargo's op 14 mei

Bericht door Sander14 »

Niemand....?
Steven

Bericht door Steven »

op een feestdag of een zondag is het altijd kalmer, komt deze feestdag net voor of na een weekend (waarbij dus sneller een fabriek de brug zal maken) is de kans op cargo nog eens kleiner natuurlijk.
ettenrail

Bericht door ettenrail »

Maar het is dus niet op een feestdag, maar één dag daarna (14 mei). Wat is de ervaring met het goederenverkeer? Ligt het nog steeds vrijwel stil of rijdt er juist veel omdat het de vorige dag niet (veel) gereden heeft?
13'erke

Bericht door 13'erke »

ettenrail schreef:Maar het is dus niet op een feestdag, maar één dag daarna (14 mei). Wat is de ervaring met het goederenverkeer? Ligt het nog steeds vrijwel stil of rijdt er juist veel omdat het de vorige dag niet (veel) gereden heeft?
Mijn ervaring leert me dat er dan niet bijster veel te beleven valt. Ik ben zo eens op 2e paasdag (dus de dag na paasmaandag) naar de Athus-Meuse as afgezakt en heb geen enkele cargo gezien... En er was toen nog geen sprake van een crisis.
trainfreak

Bericht door trainfreak »

ettenrail schreef:Maar het is dus niet op een feestdag, maar één dag daarna (14 mei). Wat is de ervaring met het goederenverkeer? Ligt het nog steeds vrijwel stil of rijdt er juist veel omdat het de vorige dag niet (veel) gereden heeft?
Veel bedrijven zullen de brug wel maken, dus het goederenverkeer zal overeenkomen met dat van een feestdag.
Een dag na een feestdag of weekend is het altijd al rustiger dan normaal.
Gerard

Bericht door Gerard »

Ik heb een keer op 2 januari 2008 staan spotten, misschien niet te vergelijken met 14 mei, maar goed.
Het goederenvervoer was destijds op Lijn 24 voor mijn gevoel een stuk minder, tussen 10:30 en 15:30 in totaal 10 treinen gezien, waarvan ook nog enkele locverplaatsingen.
ettenrail

Bericht door ettenrail »

Oké, bedankt voor de antwoorden allemaal! Dan gaan wij denk ik een andere datum prikken :wink:
Sander14

Bericht door Sander14 »

Nieuwe datum wordt 30 april. In Nederland is het dan koninginnedag. In België kan ik er geen feestdag voor vinden. Ik neem aan dat er dus een gewone dienstregeling wordt gereden, een vrijdagse dus?
ryckaert
Contacteer:

Bericht door ryckaert »

Er wordt inderdaad op vrijdagse dienstregeling gereden.
ettenrail

Bericht door ettenrail »

Dankje Maarten! Dank wordt het dan :-)
kika

Bericht door kika »

13'erke schreef:
Mijn ervaring leert me dat er dan niet bijster veel te beleven valt. Ik ben zo eens op 2e paasdag (dus de dag na paasmaandag) naar de Athus-Meuse as afgezakt en heb geen enkele cargo gezien... En er was toen nog geen sprake van een crisis.
Pssst die Hollanders die zien Paasmaandag als 2e paasdag :wink:

Ik weet niet of het een 1-dag trip wordt of eventueel langer, maar vergeet niet dat 1 mei (dus de dag erop) een feestdag is in o.a. België itt Nederland.
Sander14

Bericht door Sander14 »

Het wordt een 1-daagse trip ja. Maar ervaring leert dat er een dag voor een feestdag meestal ietsjes drukker is, omdat er op 't laatste moment nog wat treintjes weg moeten.
Plaats reactie