
Treinontsporing in Kallo
Re: Treinontsporing in Kallo
gezien het grote economische belang van die wissel (ik denk toch niet dat er een andere route is naar bundel zuid) zal er wel snel 1 spoor vrijgemaakt worden hoor 

-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Treinontsporing in Kallo
Dat is inderdaad de plaats van het ongeval.Bibke schreef:Adler,
Ik ben in Google Maps gaan kijken. Als je een beetje zuidelijker kijkt, zie je volgens mij de brug waaronder de gecrashte trein ligt. Daar lopen een weg en een spoorlijn (met overweg) onder de brug.
Ten opzichte van de luchtfoto van Google Earth is de overweg echter tijdelijk iets naar het noordwesten verlegd. En het is nu een meer haaks op de sporen verlopende overweg, met scherpe bochten ervoor en erachter; dit in verband met de aanleg van de daar ondergronds gelegen toerit naar de in aanleg zijnde Liefkenshoek spoorverbinding.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Treinontsporing in Kallo
Er is nieuws.
Dat wil zeggen: de toestand van voor de ontsporing is nu hersteld.
Na de hierboven beschreven overwegbotsing met ontsporing is de aftakking “binnendoor” van lijn 10 naar lijn 211 lang buiten dienst gebleven. Ik vermoed dat dat te maken had met de werken voor de aanleg van de Liefkenshoek spoorverbinding.
De beschadigde vertakking Steenland was vervangen door alleen doorgaand dubbelspoor in de lijn 10 richting Bundel Zuid. Het verkeer dat naar de bundel Liefkenshoek moest of naar de bestemmingen bij het Deurganckdok werd sinds die tijd geleid via een alternatieve route langs de drukke Bundel Zuid en dan rechtdoor over de allengs drukker wordende Westelijke Omsluiting.
Losrijdende locomotieven (in feite vaak wel tweespannen, maar dus "los" in de betekenis van "zonder wagens") werden meestal door frontwisselen in de Bundel Zuid in staat gesteld om “achteruit” de lijn 211 te bereiken. Of omgekeerd, van de L 211 naar de L 10.
Onlangs is de tijdelijk opgeheven vertakking echter terug aangelegd. Mits door een dieselloc getrokken, kunnen treinen komend vanaf lijn 10 bij de vertakking Steenland nu weer rechtsaf richting bundel Liefkenshoek alsmede de Deurganckdok-bestemmingen Kalishoek en Krommenhoek. En omgekeerd.
Dat wil zeggen: de toestand van voor de ontsporing is nu hersteld.
Na de hierboven beschreven overwegbotsing met ontsporing is de aftakking “binnendoor” van lijn 10 naar lijn 211 lang buiten dienst gebleven. Ik vermoed dat dat te maken had met de werken voor de aanleg van de Liefkenshoek spoorverbinding.
De beschadigde vertakking Steenland was vervangen door alleen doorgaand dubbelspoor in de lijn 10 richting Bundel Zuid. Het verkeer dat naar de bundel Liefkenshoek moest of naar de bestemmingen bij het Deurganckdok werd sinds die tijd geleid via een alternatieve route langs de drukke Bundel Zuid en dan rechtdoor over de allengs drukker wordende Westelijke Omsluiting.
Losrijdende locomotieven (in feite vaak wel tweespannen, maar dus "los" in de betekenis van "zonder wagens") werden meestal door frontwisselen in de Bundel Zuid in staat gesteld om “achteruit” de lijn 211 te bereiken. Of omgekeerd, van de L 211 naar de L 10.
Onlangs is de tijdelijk opgeheven vertakking echter terug aangelegd. Mits door een dieselloc getrokken, kunnen treinen komend vanaf lijn 10 bij de vertakking Steenland nu weer rechtsaf richting bundel Liefkenshoek alsmede de Deurganckdok-bestemmingen Kalishoek en Krommenhoek. En omgekeerd.