Nog nooit meegemaakt dat je pc uitvalt?wooter schreef:Hoe zou je zelf zijn? Welk vertrouwen kan je nog in seinen hebben als ze voor je neus dicht vallen? En wat als ze eens net achter je neus dicht vallen en jij vrolijk jezelf in de baan van een andere aanstormende locomotief stuurt?
Fishy seinen daar...
Trein staat uur stil na nieuw incident in Lembeek
Re: Trein staat uur stil na nieuw incident in Lembeek
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Als ik dit ooit nog eens meemaak laat ik mij ook aflossen. Het is een normale zaak dat een TB die iets dergelijks meemaakt zich laat aflossen. Dit om te vermijden dat de TB in kwestie door het voorval uit zijn concentratie zou geraken en fouten zou beginnen maken.
Anderzijds is het wel zo dat een dergelijk voorval, een sein dat doorrit hoort te geven maar 'dichtvalt', vrij regelmatig voorvalt. Dit is echter niet tegen de veiligheid: het sein hoort doorrit toe te staan maar legt een remming op... volledig veilig dus. Alleen is het wel erg schrikken voor de TB.
Dat dit nu ook in de buurt van Buizingen gebeurd is, is m.i. idd toeval. Dit staat daarintegen HELEMAAL los over mijn mening over het ongeval aldaar.
Anderzijds is het wel zo dat een dergelijk voorval, een sein dat doorrit hoort te geven maar 'dichtvalt', vrij regelmatig voorvalt. Dit is echter niet tegen de veiligheid: het sein hoort doorrit toe te staan maar legt een remming op... volledig veilig dus. Alleen is het wel erg schrikken voor de TB.
Dat dit nu ook in de buurt van Buizingen gebeurd is, is m.i. idd toeval. Dit staat daarintegen HELEMAAL los over mijn mening over het ongeval aldaar.
In dit verband klein vraagje..
De spoorkringen worden stapsgewijze vervangen door frequentiekringen..
Enig idee binnen de machinisten dat er nu meer seinen op rood "vallen".?
De plaatsbepaling met frequentiedetectie is stuk minder nauwkeurig dan bij "echte" spoorkringen.
De spoorkringen worden stapsgewijze vervangen door frequentiekringen..
Enig idee binnen de machinisten dat er nu meer seinen op rood "vallen".?
De plaatsbepaling met frequentiedetectie is stuk minder nauwkeurig dan bij "echte" spoorkringen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De treinbestuurder heeft er zelf voor gekozen om niet meer verder te rijden, was bestuuder van Schaarbeek. Dit noem ik ook geen toeval meer.
Je hebt groot gelijk.sislowie schreef:Als ik dit ooit nog eens meemaak laat ik mij ook aflossen.
Ik heb dit op 8 jaar dienst 2X meegemaakt.
Bij het laatste "incident" viel het sein op rood toen ik aan het baken met 2 strepen was (100 meter voor het sein dus).
Ik had toen een snelheid van 160km/uur. Op dat moment ben je gewoon niet meer in staat om nog veilig verder te rijden.
Je zit met de daver op je lijf. Ik heb me toen ook laten aflossen, nadat ik eerst tegen 20 km/uur verder ben gereden naar de volgende stopplaats om de reizigers te kunnen laten overstappen.
Tof om te lezen dat je in die omstandigheden ook nog aan de reizigers gedacht hebt.Bart schreef:..., nadat ik eerst tegen 20 km/uur verder ben gereden naar de volgende stopplaats om de reizigers te kunnen laten overstappen.

Hmm, klopt niet helemaal. Als een bestuurder door een sein reed dat dichtgezet werd door het seinhuis, dan is dat een seinoverschrijding, en bij een voorbijrijding moet er pas een andere bestuurder gezocht worden (omdat die dan preventief zijn rijbewijs verliest)wooter schreef:Treinbestuurder nadert een groen signaal (wat betekent dat het vorige signaal ook groen was), en dat signaal springt plots op rood. Treinbestuurder doet een remming en de trein beland voorbij het rode signaal.
Alé, dat is toch wat ik geleerd heb uit de reglementering :/
Ofwel stond het sein rood: als de TB dit sein voorbij rijdt gaat het over een sein-voorbijrijding. De TB wordt dan preventief 'te voet' gezet.Nicky' schreef:Hmm, klopt niet helemaal. Als een bestuurder door een sein reed dat dichtgezet werd door het seinhuis, dan is dat een seinoverschrijding, en bij een voorbijrijding moet er pas een andere bestuurder gezocht worden (omdat die dan preventief zijn rijbewijs verliest)wooter schreef:Treinbestuurder nadert een groen signaal (wat betekent dat het vorige signaal ook groen was), en dat signaal springt plots op rood. Treinbestuurder doet een remming en de trein beland voorbij het rode signaal.
Alé, dat is toch wat ik geleerd heb uit de reglementering :/
Ofwel viel het sein op rood (storing of dichtgooien door seingever): als de TB dan het sein voorbijrijdt is dit niet ten zijne laste. Hij mag wel aflos vragen wegens de shock, maar kan evengoed zijn dienst verderzetten als hij dit wil.