Exit HLE 16?
Re: Exit HLE 16?
Hallo,
Dat is jammer nieuws...
Ik vrees dat bij de kandidaten wel eens Luxfer en De Keyser zouden kunnen zitten... Die zien dergelijke locs (koper!) waarschijnlijk maar al te graag komen...
Groeten,
Joris De Mol
Dat is jammer nieuws...

Ik vrees dat bij de kandidaten wel eens Luxfer en De Keyser zouden kunnen zitten... Die zien dergelijke locs (koper!) waarschijnlijk maar al te graag komen...
Groeten,
Joris De Mol
Zo heb ik het niet begrepen. Het hele park wordt aangeboden, ook diegene die niet meer kunnen rijden vanwege gebrek aan onderdelen. Deze zouden de andere van wisselstukken moeten voorzien.
Hallo,
Vrees ik voor...
En het TSP kan bij mijn weten pas een loc bewaren als die door de NMBS te koop wordt aangeboden...
Groeten,
Joris De Mol
U sugereert dat ze nog ene rijvaardige toekomst hebben?HijDieHetWeet schreef:Zo heb ik het niet begrepen. Het hele park wordt aangeboden, ook diegene die niet meer kunnen rijden vanwege gebrek aan onderdelen. Deze zouden de andere van wisselstukken moeten voorzien.
Vrees ik voor...
En het TSP kan bij mijn weten pas een loc bewaren als die door de NMBS te koop wordt aangeboden...
Groeten,
Joris De Mol
Er zijn enkele europese operatoren die serieuze interesse tonen om deze commerciële diensten te laten rijden. We zullen er zeker niet van wakker liggen hoe ze dat gaan doen. Sowieso is het nu voorbarig om hun toekomstige benuttiging te voorspellen.
Lijkt mij aannemelijk, er zijn zeker nog rijvaardige exemplaren (1601/1604/1605/1608), als de 51'ers nog in Italie dienst kunnen doen kunnen de 16'en dat ook.
-
Vreemd dat die locs nog enige kans maken om ritten te doen in het buitenland aangezien toch alle veiligheidsaspecten elke keer groter en groter worden. Natuurlijk is het leuk als ze nog een toekomst hebben. Al zou ik het toch doodnormaal vinden dat er eentje hier gehouden word.
Hallo,
Gezien de reeks 16:
* geen krachtige loc is
* versleten is
* volgens mij niet eenvoudig te onderhouden is (vergelijk met de storingsgevoelige 18I'ers)
* geen veiligheidssystemen aan boord heeft (behalve een niet gekeurde Indusi)
acht ik het weinig waarschijnlijk dat zo een loc ooit in het buitenland in niet-museum dienst wordt ingezet.
Of het zo weer zo een project zoals de 1806 worden...
Waarom de 51'ers naar Italië vertrekken en ik dat nie goed zie komen voor een 16? Vergeet niet dat die 16'ers geen werftreinen kunnen slepen! Daarenboven, als ze zouden dienen voor binnenlandse diensten in Italië, zijn de veel bertrouwbaardere 22/23/25 pakken beter (voor zover er nog 22 en 25 zijn....).
Groeten,
Joris De Mol
Gezien de reeks 16:
* geen krachtige loc is
* versleten is
* volgens mij niet eenvoudig te onderhouden is (vergelijk met de storingsgevoelige 18I'ers)
acht ik het weinig waarschijnlijk dat zo een loc ooit in het buitenland in niet-museum dienst wordt ingezet.
Waarom de 51'ers naar Italië vertrekken en ik dat nie goed zie komen voor een 16? Vergeet niet dat die 16'ers geen werftreinen kunnen slepen! Daarenboven, als ze zouden dienen voor binnenlandse diensten in Italië, zijn de veel bertrouwbaardere 22/23/25 pakken beter (voor zover er nog 22 en 25 zijn....).
Groeten,
Joris De Mol
Joris schreef:Hallo,
Gezien de reeks 16:
* geen krachtige loc is
* versleten is
Groeten,
Joris De Mol
+1

Ik denk het niet hoor, reeks 16 is gemaakt om snel te rijden (de aanzetweerstanden zijn een zwak punt). Bij lage snelheden of korte ritten heb je zeer snel defecten. Maar zoals overal in Europa gaat Italïe ook naar meer en meer treinstellen op sneldiensten, daar gaat men dus zeker geen versleten Belgische locs voor gebruiken.Stijn82 schreef:Lijkt mij aannemelijk, er zijn zeker nog rijvaardige exemplaren (1601/1604/1605/1608), als de 51'ers nog in Italie dienst kunnen doen kunnen de 16'en dat ook.
Een reeks van 6 oude locomotieven is daarenboven zeer duur in onderhoud. Het zou mij niet verbazen moest het goedkoper zijn voor de nmbs om 6 extra 28 te leasen dan die oude locs te blijven oplappen.
Kortom: reeks 16 kan nergens meer nuttig ingezet worden. Laten we dus allemaal hopen dat er eentje bewaard wordt, want het blijven natuurlijk prachtmachines

The_gold schreef:Ik ben er deze week nog even geweest.
heb je de locnrs in volgorde per ongeluk? Ik herken natuurlijk de eeuwig mooie 1608:)