Dat grote voordeel met gelijkaardig systeem is in Denemarken als eerste gebruikt in europa en heeft er voor gezorgd dat wij die stellen Deense neus noemen. In Denemarken hebben ze die neuzen allemaal al dichtgelast, te veel vochtindringing langs die kanten. De belgische hebben een gelijkaardig probleem, bij zware regenval durft er geregeld wat water langs de neus binnen komen.melle schreef:Wat me wel een vergissing lijkt aan deze treinstellen is dat je niet meer kan doorlopen zoals bij een DMT. Dit is heel handig, vooral als je met veel reizigers te maken krijgt.
GEN-treinstellen
Re: GEN-treinstellen
En er gaat meer tijd verloren tijdens het (ont)koppellen bij de DMT's, dan bij de Braeks/Duikbrillen.
Als er problemen zijn met de kopdeuren gelden er beperkingen (dankzij de apperatuur voor de luchtbalgen & deurvergrendellingen).
& worden de stellen sneller uit roullatie genomen (met vermindering van samenstellingen/zitplaatsen tot gevolg), ...
Als er problemen zijn met de kopdeuren gelden er beperkingen (dankzij de apperatuur voor de luchtbalgen & deurvergrendellingen).
& worden de stellen sneller uit roullatie genomen (met vermindering van samenstellingen/zitplaatsen tot gevolg), ...
Waarom zouden ze dat wel moeten hebben?Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?
Ik neem aan dat je bedoelt zoals bij de reeks 13/I11/M6?b-loc schreef:Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?
Hallo,
Het gaat hem daar enkel om locs en hun bijhorende stuurstand die dezelfde neus hebben.
Ok, de 18 en de gen-stellen zijn van dezelfde bouwer, en waarom die op zijn stellen een andere neus zet... goede vraag...
Btw: de Talenten en de Traxx'en hebben ook een andere neus, om maar een voorbeeldje te geven.
Groeten,
Joris De Mol
Maar toen hadden de 41'ers ook niet dezelfde snuitAlatus_leo schreef:Ik neem aan dat je bedoelt zoals bij de reeks 13/I11/M6?b-loc schreef:Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?

Het gaat hem daar enkel om locs en hun bijhorende stuurstand die dezelfde neus hebben.
Ok, de 18 en de gen-stellen zijn van dezelfde bouwer, en waarom die op zijn stellen een andere neus zet... goede vraag...
Btw: de Talenten en de Traxx'en hebben ook een andere neus, om maar een voorbeeldje te geven.
Groeten,
Joris De Mol
De Desiro neus heeft inderdaad behoorlijk wat weg van de oude Taurus neus en die zou niet meer mogen volgens de laatste botsnormen.
Dank u voor de vraag beter te formulerengiuseppe schreef:De Desiro neus heeft inderdaad behoorlijk wat weg van de oude Taurus neus en die zou niet meer mogen volgens de laatste botsnormen.

Een scherpe neus heeft veel voordelen tegenover zo'n stomp geval, dus als het niet echt moet zal men het ook niet doenb-loc schreef:Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?

Vandaag (2 juli) transporteert Trainsport het eerste Desirostel naar België. Vertrek om 11:46 uit Aachen-West, verdere route onbekend. Foto's welkom!
Transport naar Bombardier in Brugge? Anders zou ik eens een kijkje durven nemen.
- trainfreak
Het kan zowat naar overal zijn he...Reuel schreef:Transport naar Bombardier in Brugge? Anders zou ik eens een kijkje durven nemen.
Ik veronderstel dat het eerste komt om proef te rijden, zetels enzo zijn dan niet belangrijk....
Ik dacht dat de eersten door Siemens afgewerkt werden ??? Daarna pas Bombardier.
Ik dacht dat de eersten door Siemens afgewerkt werden ??? Daarna pas Bombardier.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide