Ik heb vastgesteld dat de trein vertrekkende uit Oostende en aankomst in Kortrijk in feite
verder rijdt naar Oudenaarde, Zottegem,..., Gent-St-Pieters,..., Mechelen om dan dan
tenslotte aan te komen in Leuven
Waarom wordt hier gedaan alsof deze trein Kortrijk als eindstation heeft?
Pas als de trein aankomt wordt dan omgeroept dan de trein verder riidt naar Leuven
Ik weet natuurlijk ook wel dat men niet naar Leuven (daarvoor is de trein Oostende-Eupen
beter geschikt) en naar Mechelen moet reizen daar men veel langer op deze trein moet zitten;
voor Mechelen neemt beter de trein naar Antwerpen-Centraal en stapt men over in
Gent-St-Pieters op de trein naar Leuven via Dendermonde
Maar deze trein zou men wel kunnen gebruiken om naar Oudenaarde en Zottegem te reizen
Trein Oostende-Kortrijk
Re: Trein Oostende-Kortrijk
Je hebt het verkeerd op
. Deze trein rijdt niet langs Oudenaarde, Zottegem... Het gaat hier om de IR-f trein Kortrijk - Deinze... - Gent - Dendermonde - Mechelen - Muizen... - Leuven. Dus langs lijn 75 ipv lijn 89.
Deze wordt in Kortrijk inderdaad een trein naar Oostende maar dan als L-trein en met nieuw treinnummer. Daarom wordt hij dus ook niet al 1 trein Oostende - Leuven aangekondigd
.

Deze wordt in Kortrijk inderdaad een trein naar Oostende maar dan als L-trein en met nieuw treinnummer. Daarom wordt hij dus ook niet al 1 trein Oostende - Leuven aangekondigd

Het gedeelte Kortrijk-Oostende is wel geen L-trein maar een IC-trein aangezien Ingelmunster,
Lichtervelde en Zedelgem worden overgeslagen; die opgesomde plaatsen worden enkel
bediend door de L-trein Kortrijk-Brugge
Lichtervelde en Zedelgem worden overgeslagen; die opgesomde plaatsen worden enkel
Op wikipedia staat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treincateg ... elgi%C3%AB
de IC C wordt gereden met 2 verschillende treinen. Kan ik daaruit afleiden dat
IC C gereden door AM96 rijdt verder naar rijsel
IC C gereden door HLE21+M4 wordt in kortrijk IC f naar leuven
Klopt dit?
Klopt dit?
Inderdaad ICapestaart schreef:Het gedeelte Kortrijk-Oostende is wel geen L-trein maar een IC-trein aangezien Ingelmunster,

IR-f naar Leuven.b-loc schreef:Op wikipedia staat
Klopt dit?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
niet elke trein vanuit Leuven, eindstation Kortrijk rijd dan verder naar Oostende zunne. Das gewoon een onmiddellijke herbenuttiging van het materieel.