jammer, maar trein gemist

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
os2lover

jammer, maar trein gemist

Bericht door os2lover »

Vandaag nog eens gaan werken op een zaterdag.
Ik weet het, ik was te laat, eigen schuld maar toch:

Toen ik naar huis ging kwam ik boven in het station van Diegem, en zie de trein nog staan, maar van aan de trap tot aan de trein is nog enkele tientallen meters. Net op de moment dat ik bovenaan de trap kom zie ik de treinbegeleider staan aan het apparaat om vertreksein te geven, ik roep nog "Wacht alsjeblieft". Geen avance: de man wacht niet, geeft signaal, en stapt op.. Ik was nog net aan zijn portier geraakt, maar hij maakte me (terecht) duidelijk dat ik niet meer mocht opstappen.

Had die man nu niet enkele seconden kunnen wachten om vertreksein te geven :(
Nu heb ik daar een uur voor niks staan schilderen (en in Diegem Station is echt niks te beleven)
Steven

Re: jammer, maar trein gemist

Bericht door Steven »

tja ben je wel zeker dat hij je kon horen toen je riep?
odul

Bericht door odul »

os2lover schreef:Vandaag nog eens gaan werken op een zaterdag.

Toen ik naar huis ging kwam ik boven in het station van Diegem, en zie de trein nog staan, maar van aan de trap tot aan de trein is nog enkele tientallen meters. Net op de moment dat ik bovenaan de trap kom zie ik de treinbegeleider staan aan het apparaat om vertreksein te geven, ik roep nog "Wacht alsjeblieft". Geen avance: de man wacht niet, geeft signaal, en stapt op.. Ik was nog net aan zijn portier geraakt, maar hij maakte me (terecht) duidelijk dat ik niet meer mocht opstappen.

Nu heb ik daar een uur voor niks staan schilderen (en in Diegem Station is echt niks te beleven)
Een voorval dat dikwijls gebeurt.
In principe heb je gelijk, maar zo werkt het niet.

Stel, achter u komt een moeder met 3 kinderen waarvan één in een buggy.
Zij horen u roepen, en stel dat de treinbegeleider ingaat op uw verzoek en even wacht.
Net dat jij ben ingestapt springt ook één van de kinderen op de trein, terwijl de moeder met buggy nog maar net aan het perron is.
Wat dan?
Alatus_leo

Bericht door Alatus_leo »

odul schreef:
os2lover schreef:Vandaag nog eens gaan werken op een zaterdag.

Een voorval dat dikwijls gebeurt.
In principe heb je gelijk, maar zo werkt het niet.

Stel, achter u komt een moeder met 3 kinderen waarvan één in een buggy.
Zij horen u roepen, en stel dat de treinbegeleider ingaat op uw verzoek en even wacht.
Net dat jij ben ingestapt springt ook één van de kinderen op de trein, terwijl de moeder met buggy nog maar net aan het perron is.
Wat dan?
Dat zou toch even goed kunnen gebeuren zonder dat iemand vroeg om even te wachten?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

In een station als Antwerpen of Brussel kan ik het begrijpen dat er absoluut niet word gewacht ... maar in een kleine stopplaats waar er maar 1 trein om het uur rijd, zal het toch niet slecht gaan op die enkele seconden.

Daarom denk ik eerder dat de treinbegeleider u niet heeft horen roepen.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Bericht door Fles »

Toch dankt de gemeente Diegem u voor een uur schilderwerk, want dat was ook wel nodig :mrgreen:
Plaats reactie