Werken in Weerde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
jan_olieslagers

Re: Werken in Weerde

Bericht door jan_olieslagers »

LHOON schreef:
Hogersluys schreef:En daarmee is mijn vraag van vorig jaar ook eindelijk beantwoord. Men heeft er dus voor gekozen ook op de achterkant de naam te vermelden. Goed, op mij geeft het een overbodige indruk, zeker gezien de hoekopstelling de naam vanaf de achterzijde gezien vrijwel nooit helemaal leesbaar is en mensen vanaf de straatzijde wel zouden moeten weten in welk station ze zijn.
Op deze wijze is men wel zeker dat de borden correct worden gemonteerd, men weet maar nooit, ze kunnen in het slechtste geval natuurlijk wel ondersteboven worden gezet!
Ja, en natuurlijk kan Infrabel / NMBS dat enkel vaststellen als ze langs de twee kanten leesbaar zijn... LACHEN!!!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Goed nieuws!

Sinds vandaag hangen 10 van de 12 borden op :)
Ik zag deze morgen al dat men er aan bezig was en deze avond hingen ze er dan bijna allemaal.

Perron 1 is nu ook al zeer ver gevorderd, het zal volgens mij een dezer dagen worden opengesteld.

Greetings,
Glodenox
Alatus_leo

Bericht door Alatus_leo »

Wat mij opvalt is dat sommige borden aan 2 kanten tekst hebben, anderen aan slechts 1 kant (die van de sporen uiteraard).
Ik heb er niet speciaal op gelet, maar ik op het eerste gezicht hebben enkel die aan spoor 2 aan beide kanten de naam van het station. Misschien om dit vanaf het stationsplein/sporen 3 en 4 zichtbaar te maken?
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Ah, dat had ik nog niet opgemerkt. Dat zou inderdaad wel de reden kunnen zijn. Ook kan men mogelijk zo van spoor 3 en 4 de borden lezen (wat soms handig kan zijn voor mensen die niet meteen een bord zien staan op die twee perrons vanuit de trein, bijvoorbeeld).

Ik zal er morgen eens op letten en zal er foto's van maken.

Greetings,
Glodenox
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Hmm, deze morgen opgemerkt dat de hoop dat er logisch geredeneerd ging worden voor niets was.

De 2 borden die op spoor 2 zijn toegevoegd (die waar de achterkant naar het stationsplein wijzen), hebben geen stationsnaam aan beide kanten. Op spoor 1 heb ik maar vluchtig kunnen kijken, maar daar zag ik inderdaad maar een stationsnaam aan 1 kant staan bij de 2 borden die ik snel heb bekeken.

EDIT: hmm, zo te zien heeft men hetzelfde ingezien aan het station, want een hoop borden waren verplaatst en nu staan de borden met de stationsnaam aan beide kanten aan de kant van het stationsplein :)

Greetings,
Glodenox
Plaats reactie