Even naar Winterswijk

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Even naar Winterswijk

Bericht door Fles »

Och ja, wat doe je op zoeen stralende dag, als je werkgever je toch nog niet nodig heeft hmm? Je gaat maar weer eens een ritje maken. Hier om te beginnen een Virmpje op doorreis richting Randstad, door Veenendaal-De Klomp.
Afbeelding Vervolgens in Arnhem: Het neusje van de zalm op het gebied van rollend materieel, gebroederlijk samen met de moeder aller schandvlekken van de Nederlandse spoorwegarchitectuur.
Afbeelding Ook in Arnhem: Een Syntus-buffeltje richting Doetinchem voor het gebouw van Arcadis.
Afbeelding En even later een goederentrein richting Duitsland.
Afbeelding In Winterswijk werd er een beetje op en neer gereden met de 186, helaas achter wat lelijk hekwerk.
Afbeelding Wat verderop in Winterswijk staat het voormalige GOLS-station, tegenwoordig het onderkomen van de collctie van de stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek.
Afbeelding Tenslotte op de terugweg richting Zutphen: Niet storen, ik lees de krant :D
Afbeelding Het werd onverwacht nog een productieve dag ook, maar liefst drie nieuwe bordjes konden aan de collectie worden toegevoegd:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Enjoy :)
Hogersluys

Re: Even naar Winterswijk

Bericht door Hogersluys »

Hoe bedoel je "moeder aller schandvlekken van de Nederlandse spoorwegarchitectuur"? Arnhem is toch maar een voorlopig station in afwachting van de OV-terminal door Ben van Berkel (als dat geen toparchitectuur is weet ik het ook niet meer). In België zijn de voorlopige stations zo mooi niet als in Nederland hoor.
Fles

Bericht door Fles »

Hogersluys schreef:Hoe bedoel je "moeder aller schandvlekken van de Nederlandse spoorwegarchitectuur"? Arnhem is toch maar een voorlopig station in afwachting van de OV-terminal door Ben van Berkel (als dat geen toparchitectuur is weet ik het ook niet meer). In België zijn de voorlopige stations zo mooi niet als in Nederland hoor.
Ik weet wel DAT het bedoeld is als voorlopig station, maar voorlopig weet niemand HOE voorlopig. De voortgang heeft vorig jaar nog een jaar stil gelegen omdat ze geen aannemer konden vinden die het voor het beschikbare geld wilde bouwen. Als dat soort basale dingen al een probleem is, kan dit weleens langer gaan duren dan menigeen zou hopen ;)
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Nja, het is blijkbaar een complex werkje. Maar als het nieuwe station van Arnhem ooit ingewijd wordt zal Arnhem er een troef bijhebben. Hier had iedereen de mond vol over het nieuwe TGV-station van Calatrava maar jullie OV-terminal door het al even vermaande UNStudio hoeft daar zeker niet voor onder te doen.
tom007

Bericht door tom007 »

mooie reportage
Plaats reactie