ostbahnhof schreef:update:
de eerste bovenleidingpalen staan recht
da't het nu maar snel gaat.
Vermits het station onder de luchthaven heel moeilijk bereikbaar is en de bruggen in schaarbeek nog lang niet af zijn vermoed ik dat men maar langs 1 kant zal werken. Het spoor zal dus vanuit mechelen langzaam groeien, maar echt snel gaat zoiets niet
In dezelfde topic kan je ook een hoop andere foto's vinden, voor een groot deel van dat gebied (hier heb je foto's van de middenberm). Op de foto's van de eerste link zijn nog geen bovenleidingspalen geplaatst, maar men is er ondertussen ook al zeer ver gevorderd, dus lang zal dit niet duren.
Steven schreef:de wissel in mechelen is officieel in dienst gekomen, bron = orderboeken voor treinbestuurders.
Ligt die wissel dan ongeveer op de definitieve plaats of enkele kilometers verder naar Brussel ?
Uiteindelijk komt de aftakking toch tussen Nekkerspoel en Mechelen of heb ik het verkeerd begrepen ?
tipje: om het wat sneller in gebruik te nemen: maak het nodig af om te kunnen dieselen, de bovenleiding kan dan later.
zal al blij zijn om een mw te kunnen nemen ipv dagellijks in de e19 file te moeten staan.
tipje: om het wat sneller in gebruik te nemen: maak het nodig af om te kunnen dieselen, de bovenleiding kan dan later.
zal al blij zijn om een mw te kunnen nemen ipv dagellijks in de e19 file te moeten staan.
Daar zijn de 41jes echt niet geschikt voor hoor
Een bovenleiding plaatsen duurt trouwens niet zo lang als het spoor intussen niet in gebruik is. Veel sneller zou jouw oplossing niet zijn, hoogstens een weekje winst
Steven schreef:de wissel in mechelen is officieel in dienst gekomen, bron = orderboeken voor treinbestuurders.
Ligt die wissel dan ongeveer op de definitieve plaats of enkele kilometers verder naar Brussel ?
Uiteindelijk komt de aftakking toch tussen Nekkerspoel en Mechelen of heb ik het verkeerd begrepen ?
de huidige aansluiting is maar tijdelijk dit tot de werken in station Mechelen volledig gedaan zijn. Aangezien deze nog moeten starten weet je dat de aansluiting van L25N ter hoogte van Nekkerspoel nog even op zich zal laten wachten.
Steven schreef:
de huidige aansluiting is maar tijdelijk dit tot de werken in station Mechelen volledig gedaan zijn. Aangezien deze nog moeten starten weet je dat de aansluiting van L25N ter hoogte van Nekkerspoel nog even op zich zal laten wachten.
sorry ik kom daar niet meer zoveel.
Ligt het tijdelijk wissel bv.aan het voetbalstadion of nog veel verder naar E19 ?
de huidige wissel voor werkaansluiting ligt op het spoor B van L25 vanuit mechelen richting brussel na zowat 1,3 km buiten het station (nog voor je onder L27 onderdoorgaat).
Steven schreef:de huidige wissel voor werkaansluiting ligt op het spoor B van L25 vanuit mechelen richting brussel na zowat 1,3 km buiten het station (nog voor je onder L27 onderdoorgaat).
logisch had ik moeten begrijpen, anders zitten ze op de 27..
Steven schreef:de huidige wissel voor werkaansluiting ligt op het spoor B van L25 vanuit mechelen richting brussel na zowat 1,3 km buiten het station (nog voor je onder L27 onderdoorgaat).
logisch had ik moeten begrijpen, anders zitten ze op de 27..
Graag gedaan, als je er een tijd niet bent geweest is het altijd wel verschieten. Is idem voor mensen die de GEN-lijnen een tijdje niet gezien hebben of de werken in Dolhain voor de nieuw tunnel op L37 en ga zo maar door.
Voor een andere spoorwerf kan ik het volgende zeggen. In het station Van Jemelle is men de inrit kan Brussel volledig aan het vernieuwen en de nieuwe bovenleidingspalen hebben isolatoren voor .... 25kV. Een teken dat de lijnen aan die kant in de toekomst allemaal 25 kV zullen krijgen zoals er al meermaals werd gezegd.