Vic, dit begrijp ik niet goed Als men het als spoorlijn heropent, waar zouden de treinen dan anders stoppen dan aan de vroegere stations? Deze liggen alle drie netjes aan de rand van een dorpskern, met ruime parkeermogelijkheden.overweg13 schreef:Ik denk dat zelfs bij een eventuele heropening van de lijn Sint-Amands geen enkele kans meer heeft. Dat type halten is op termijn ten dode opgeschreven. Zelf vind ik dat gezien mijn plattelandsactiviteiten spijtig, maar begrijpelijk.
Of bedoelt ge dat dit soort bediening geen toekomst heeft? Ik denk toch dat ze daar in Klein-Brabant liever een ouderwetse spoordienst hebben dan helemaal geen spoordienst, zoals vandaag. Maar dan zou een eventuele heropening moeten gebeuren als een soort light-rail, zoals we hier ook al bespraken voor Boom-Antwerpen. Dat is natuurlijk een schoon idee, maar lijkt toch op korte termijn weinig haalbaar.
Overigens: als het er allemaal ooit van komt dan zitten die van Baasrode wel zonder spoor natuurlijk. Of zou Infrabel gemengde uitbating toestaan: NMBS (of wie dan ook) commerciële uitbating op werkdagen, in het weekeinde recreatief gebruik door de stoomtrein Baasrode-Puurs? Die zou dan wel lekker terug "echtig" tot in het station van Puurs kunnen.
In de vliegerij (die ik beter ken) wordt dat wel gedaan: bv. de luchtmachtbasis van Koksijde mag tijdens het weekeinde gebruikt worden door een vliegclub. Maar iets zegt me dat Infrabel wel weer een uitleg zal hebben...