Spoorwegzegels

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
astratimd

Spoorwegzegels

Bericht door astratimd »

Zijn er op dit forum ook verzamelaars van spoorwegzegels?

Ik heb de oude al bijna volledig, maar op internet enz vind je er nooit informatie over =(

Dus ik hoop dat ik hier ook eens wat medeverzamelaars kan vinden =p
rutotrains

Re: Spoorwegzegels

Bericht door rutotrains »

Hallo

Gewoon efkens spoorwegpostzegels, trains on stamps enz. en dan vindt u wel tientallen sites over dit thema.

Rudy
(ik heb zo een 50 tal sites over dit thema)
rutotrains

Bericht door rutotrains »

hallo

Efkens vergeten, er bestaan ook cataloges over dit thema (vragen in postzegelwinkels) genoeg postzegels te downloaden via internet.

Rudy
stefanic

Bericht door stefanic »

ja!

Elk jaar komt (of kwam?) er en catalogus uit met alle Belgische postzegels. Hierbij is er ook telkens een hoofdstuk spoorwegzegels. Ik heb zo'n ouder exemplaar dat ik als infobron gebruik.
Op de NMBS-website vind je ook al wel wat info:
http://www.b-rail.be/corp-r/N/history/p ... /index.php
Hier worden ook verkopen ed aangekondigd.
spoorwegrealist
astratimd

Bericht door astratimd »

Maar echt concrete info of specifieke sites vind je eigenlijk niet echt...

Ik vind het ook spijtig dat deze zegels niet zoveel aandacht krijgen en niet zo super goed in de markt liggen...

Weten jullie soms of er een album bestaat voor spoorzegels? Davo geeft er een uit, maar daarin zijn ook de reclamezegels en telegraafzegels enz inbegrepen...
stefanic

Bericht door stefanic »

Inderdaad de bladen van Davo. De andere bladen die bij in het pakket zitten (zoals telegraaf, luchtvaart etc) moet je er maar bijnemen...
Wat van 'echte concrete info' wil je weten. Je kan altijd terecht bij het filacentrum van de NMBS. Ze zullen zeker bereid zijn je te helpen. En voor een specifieke website... Ik zou zeggen: wees de eerste om iets te starten!
spoorwegrealist
STOOMLOK

Bericht door STOOMLOK »

ik heb een aantal webpaginas aangemaakt met volgende onderwerpen:
-uitgegeven spoorwegzegels vanaf # SP 1 t.e.m. # SP 470
-gebruikte types van datumstempels
-gebruikte stempels per station
-rariteiten,fouten en doe-het-zelf knoeierij op stempelgebied
-spoorwegzegels en stempels op dokumenten

http://www.dickens-stamps.be/stamenu/be ... lspoor.htm

hier mee kunt u waarschijnlijk toch al een beetje geholpen zijn hoop ik 8)

edoch...twee bedenkingen kwestie spoorwegzegels:

:roll:

enerzijds heeft de spoorwegmaatschappij voor milioenen Euro belangrijke (gezegelde & gestempelde!) tijdsdokumenten in de kachel laten verbranden
en anderzijds heeft de spoorwegmaatschappij voor milioenen Euro uit de zakken van de spoorwegzegelverzamelaars gehaald door hun dure stukjes papier (ongestempelde spoorwegzegels & velletjes !) te verkopen ZONDER dat de spoorwegmaatschij daar enige tegenprestatie voor moest leveren (kolli & wagonverzendingen !)
Plaats reactie