Plaatselijke pers:
Noorderkempen stabiliseert ronde 800 reizigers per dag.
Weet er nog iemand de originele raming ?
Parking wordt uitgebreid, alhoewel ik ze maar één keer vol heb gezien (bij de inhuldiging toen de feesttent er bovenop stond )
Er zou zelfs een station gebouwd worden....
Ik dacht dat men mikte op een 1000-tal reizigers per dag?
Ik denk dat, als men de verbinding door zou trekken naar Brussel, de parking wel eens te klein zou kunnen worden.
Voorlopig is daar echter nog geen sprake van, misschien in de toekomst als de HLE18 eindelijk instroomt?
800 is nog zo overdreven niet gezien de gigantische hinterland (zowat het hele gebied ten noord-oosten van Antwerpen tot aan de Nederlandse grens) en de toch wel snelle verbinding met hartje Antwerpen. Ik dacht overigens dat men eerst sprak van 1000 reizigers?
PS: Wanneer komen die telgegeven nu eindelijk eens online?
Hobbes schreef:Ik dacht dat men mikte op een 1000-tal reizigers per dag?
Ik denk dat, als men de verbinding door zou trekken naar Brussel, de parking wel eens te klein zou kunnen worden.
Voorlopig is daar echter nog geen sprake van, misschien in de toekomst als de HLE18 eindelijk instroomt?
Zou prima zijn en dan uitbreiden, waarom nu al ?
Zou de burgemeester van Brecht van dezelfde partij zijn als Crevits en Schouppe ???
Die uitbreidingen zijn al veel langer gepland. Reeds voor de opening werd bekend gemaakt dat fase 2 en 3 in de uitvoeringsfase zitten. Alleen heeft de opening in Brecht nogal lang op zich laten wachten waardoor het nu misschien een beetje dwaas lijkt dat men dat station niet meteen gebouwd heeft.
rvdborgt schreef:Ehm... dat is er al. Bedoel je een stationsgebouw?
Inderdaad een "gebouw", dat zegt het plaatselijk krantje.
Men vind zo'n prefab-container"station maar niets...er moet een degelijk station, dat aantrekkelijk is voor reizigers...
Ik ken wel enkele mensen die het veel nuttiger zouden vinden dat men terug een afrit zou hebben vanaf de snelweg naar dat station.
Een gemetseld station trekt misschien niet meer reizigers aan maar ik hoop dat je nu niet pleit om alle stations maar door containers te vervangen? Die container is hoe je het nu draait of keert altijd als voorlopige situatie bedoeld. Nu de NMBS-Groep blijkbaar de nodige budgetten bij elkaar geharkt heeft om tot een definitieve oplossing te bekomen kan je daar toch niets op tegen hebben?
Hogersluys schreef:Een gemetseld station trekt misschien niet meer reizigers aan maar ik hoop dat je nu niet pleit om alle stations maar door containers te vervangen? Die container is hoe je het nu draait of keert altijd als voorlopige situatie bedoeld. Nu de NMBS-Groep blijkbaar de nodige budgetten bij elkaar geharkt heeft om tot een definitieve oplossing te bekomen kan je daar toch niets op tegen hebben?
Ik denk dat ze voor datzelfde geld enkele jaren een halfuurdienst kunnen leveren...
Die container ziet er nochtans niet zo slecht uit. Als voorlopige oplossing kan die nog heel wat jaren mee, lijkt me. Het was me trouwens niet duidelijk dat het een container was, die muurbekleding vind je tegenwoordig ook bij permanente gebouwen.
Ik ken weinig stations met meer dan 800 reizigers die slechts een container als station hebben hoor (voorstadsstations uitgezonderd want daar is dat niet nodig). Heb je voorbeelden?
Nu, ik moet toegeven zo slecht ziet die container er niet uit maar je mag niet vergeten dat de levensduur van dergelijke bouwsels uiterst beperkt is. Vroeg of laat zal je toch iets anders moeten zetten dus waarom nu al niet?
dentheo schreef:
Ik denk dat ze voor datzelfde geld enkele jaren een halfuurdienst kunnen leveren...
Dat denk ik niet. Personeel en materiaal zijn veel duurder dan een stationsgebouw.