Kan een trein of een bovenleiding ook niet-technische defecten hebben ?
En waaraan moet ik dan denken , tandpijn, maagkrampjes ?
"technisch" defect aan een trein (bovenleiding)
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: "technisch" defect aan een trein (bovenleiding)
Dit is voer voor filosofen.dentheo schreef:Kan een trein of een bovenleiding ook niet-technische defecten hebben ?
En waaraan moet ik dan denken , tandpijn, maagkrampjes ?
Defect is volgens Vandale een fout of een gebrek.
dus volgens mij als er zich een probleem voordoet op de locomotief of bovenleiding kan dit te wijten zijn aan een slechte procedure.
Bv een configuratie van een bovenleiding , of het indienst stellen van een loc, beiden kunnen niet werken door het slecht uitvoeren van een procedure of door een slechte procedure zelf.
Dus beiden technisch in orde maar toch defect of "fout" of " gebrek"
Re: "technisch" defect aan een trein (bovenleiding)
het defect in kwestie moet alleszins groot geweest zijn.
Zo groot dat men dit niet kon vermelden in de kleinere stations op de lijn...
Ik stond om 07u50 tewachten op een trein, in nijlen richting antwerpen.
na 2 doorgaande treinen te hebben zien passeren komt uiteindelijk den onze ook opdagen.
die rijdt door tot lier; om daar doorleuk te melden dat hij een "nader te bepalen" vertraging heeft om verder naar antwerpen te rijden.
zowel in Nijlen, als op de trein als in Lier: geen enkele mededeling over de reden; behalve dan "technisch defect"
zelfs niet over het feit DAT er vertraging was.
In Lier werden treinen zelfs "normaal" aangekondigd: de trein van 8uxx met bestemming berchem komt aan op spoor x
(maar het stuk "hij zal daar niet vertrekken tot nader bericht" werd er niet bij gezegd)
Zo groot dat men dit niet kon vermelden in de kleinere stations op de lijn...
Ik stond om 07u50 tewachten op een trein, in nijlen richting antwerpen.
na 2 doorgaande treinen te hebben zien passeren komt uiteindelijk den onze ook opdagen.
die rijdt door tot lier; om daar doorleuk te melden dat hij een "nader te bepalen" vertraging heeft om verder naar antwerpen te rijden.
zowel in Nijlen, als op de trein als in Lier: geen enkele mededeling over de reden; behalve dan "technisch defect"
zelfs niet over het feit DAT er vertraging was.
In Lier werden treinen zelfs "normaal" aangekondigd: de trein van 8uxx met bestemming berchem komt aan op spoor x
(maar het stuk "hij zal daar niet vertrekken tot nader bericht" werd er niet bij gezegd)
Re: "technisch" defect aan een trein (bovenleiding)
Het was een seinstoring of een koperdiefstal of brandalarm, alledrie werden afgeroepen in de verschillende treinen 

Re: "technisch" defect aan een trein (bovenleiding)
Op een gegeven moment was het inderdaad alle drie.dcr schreef:Het was een seinstoring of een koperdiefstal of brandalarm, alledrie werden afgeroepen in de verschillende treinen
Om te beginnen was er deze ochtend vroeg een bovenleidingbreuk op de lijn 27A,
waardoor het verkeer dat via L27 Berchem binnen of buiten moest,
voor een heel deel van de dag zeer moeizaam verliep,
en er zowat vanaf Lier op inblokking werd gereden tot Berchem.
Dan kreeg tijdens de ochtendspits trein 3227 bij het buitenrijden van Herentals een melding van Brandalarm in de trein,
waardoor deze lange tijd heeft stilgestaan om de trein te schouwen,
en de nodige procedures diende toe te passen na opnieuw te vertrekken (3km aan 20 km/u).
Door deze langdurige stilstand, waren een aantal overwegen langer dan 10 minuten gesloten,
waardoor deze op hun beurt in alar gingen, en een aantal seinen niet konden open komen,
en er daar de procedures dienden toegepast te worden, daar was de seinstoring dus.
Zoas je ziet, welke reden ze je ook gegeven hebben in de trein, ze waren alle drie juist...
(als je wil denken dat de loc de koperdraad gepikt heeft toch...)