Antwerpen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Marianne

Antwerpen

Bericht door Marianne »

Gisteren (8 mei 2010) naar Antwerpen geweest. We gingen voor de Zoo, maar ik mocht toch ook nog wat treinenfoto's maken :)

We hadden te Roosendaal de Benelux-trein van 10:34 uur. De trein kwam vrij op tijd binnen, maar liep toch enige vertraging op, omdat het te veel mensen waren en eigenlijk te weinig trein. We konden nog een plaatsje bemachtigen op het balkon.
De Benelux bestond uit de prio- rijtuigen en achter de Traxx de rood-gele stuurstand.

We belandden op tijd in Antwerpen Centraal, waar we nog wat treinen hebben bekeken en het stationsgebouw natuurlijk. Een oude bekende, de Varkensneus naar Roosendaal stond te wachten op vertrek.
Daarna de Zoo bezocht, ook altijd de moeite waard (als je van dieren houdt natuurlijk). En het was zelfs nog de gehele dag droog, dus dat was ook weer een meevaller.

Ruim op tijd waren we weer terug op het station. Daarna nog het juiste spoor zien te vinden voor de trein terug. De omroep moet ik zeggen, was niet bepaald te verstaan. Alleen op de lager gelegen sporen wel.
Doordat we zo op tijd waren, kreeg ik nog de gelegenheid om wat treinen op de foto te zetten (onder gezucht van mijn gezelschap :wink: ). Een meevaller was de Thalys met de bestickering van de Tour de France, die dit jaar in Rotterdam start. De Thalys reed wel weer in de plus.

Tegen 17:00 kwam de Benelux naar Amsterdam Centraal binnenrijden. Dit keer was het de stam met de I6 en I10 rijtuigen (en die rijden wel goed). Maar alweer was het erg druk en de trein aan de korte kant. Bovendien stonden we net verkeerd, zodat we helemaal naar achteren moesten lopen. Nog redelijk op tijd vertrok de trein richting Roosendaal. Alleen bij Kapellen tot aan Kalmthout deden we het rustig aan. Geen idee wat de reden was.

Tegen half 6 kwamen we in Roosendaal aan. De Benelux kreeg bijna onmiddelijk groen sein om te vertrekken, want had toch enige vertraging opgelopen.

Voor wat foto's:
http://picasaweb.google.nl/mariannesome ... Antwerpen#

(groot deel is wel van de Zoo, maar er zitten ook wat treinenfoto's bij). Dus wie wil kijken mag.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doggys2
Contacteer:

Re: Antwerpen

Bericht door doggys2 »

Mooie foto's Marianne, vooral die Sperweruil in de Zoo en die laatste trein. Wat is trouwens een OV-Chipkaart VIRM ? is dit een speciaal type trein of heeft het met de beschildering te maken?
Laatst gewijzigd door doggys2 op 09 mei 2010, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Fles

Bericht door Fles »

doggys2 schreef:Mooie foto's Marianne, vooral die Sperweruil in de Zoo en die laatste trein. Wat is trouwens een OV-Chipkaart VIRM ? is dit een speciaal typt trein of heeft het met de beschildering te maken?
Heeft met de beschildering te maken. Van binnen voel je er niks van gelukkig :)
Afbeelding
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Bedankt voor de info

www.photofinish.be
Sander14

Bericht door Sander14 »

Marianne schreef:Alleen bij Kapellen tot aan Kalmthout deden we het rustig aan. Geen idee wat de reden was.
Er zijn daar werkzaamheden aan de gang, vandaar dat er rustig gereden wordt.
vasonline

Bericht door vasonline »

Leuke reportage!
(ik heb ook nog soortgelijke foto's)

Groetjes,
S
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuke foto's, en dan bedoel ik niet alleen de treinfoto's! :D
groentje

Bericht door groentje »

De Zoo is in zijn geheel de moeite waard, niet alleen voor de dieren, maar ook voor de architectuur. Menig gebouw is dan ook beschermd.
En leuke foto's, inderdaad.
dentheo

Bericht door dentheo »

Fles schreef:
doggys2 schreef:Mooie foto's Marianne, vooral die Sperweruil in de Zoo en die laatste trein. Wat is trouwens een OV-Chipkaart VIRM ? is dit een speciaal typt trein of heeft het met de beschildering te maken?
Voor de belgen;;;het is promotie voor de chipkaart voor het openbaar vervoer in Nederland...
Theo
Groeten vanop de Heide
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

dentheo schreef:
Fles schreef:
Voor de belgen;;;het is promotie voor de chipkaart voor het openbaar vervoer in Nederland...
Maar hoe werkt dat dan, is die kaart dan geldig voor verschillende afstanden of moet je een aantal zones ingeven die dan van de kaart worden gedebiteerd.

De enige manier dat ik al in Nederland met de trein heb gereden is met een dagkaart (10 euro) van Kruidvat of een keer gewoon van Antwerpen naar Utrecht.

www.photofinish.be
dentheo

Bericht door dentheo »

Gewoon inchecken en uitchecken.

Principe is dat als je in een bus of trein stapt er een vast bedrag wordt afgehouden, bij uitchecken wordt het teveel of tekort bijgepast.

Ik denk bij bus tram 4 euro startgeld bij spoor 7 euro, maar echt weet ik het niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Marianne

Bericht door Marianne »

Bedankt voor de reacties.

De Zoo vind ik inderdaad ook een heel mooie dierentuin. Zowel vanwege de gebouwen als de tuin en de dieren natuurlijk (vooral de okapi's en de vogelcollectie). Het speelt natuurlijk ook mee, dat ik er al van kinds af aan kom.

In de OV- chipkaart heb ik me nog niet echt verdiept. Ik reis niet zoveel meer met de trein, omdat ik in Roosendaal werk, dus vandaar. En als ik met de trein ga, koop ik nog gewoon een kaartje. Ik ben wel benieuwd of dat hele gedoe allemaal naar wens gaat verlopen.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie