We hadden te Roosendaal de Benelux-trein van 10:34 uur. De trein kwam vrij op tijd binnen, maar liep toch enige vertraging op, omdat het te veel mensen waren en eigenlijk te weinig trein. We konden nog een plaatsje bemachtigen op het balkon.
De Benelux bestond uit de prio- rijtuigen en achter de Traxx de rood-gele stuurstand.
We belandden op tijd in Antwerpen Centraal, waar we nog wat treinen hebben bekeken en het stationsgebouw natuurlijk. Een oude bekende, de Varkensneus naar Roosendaal stond te wachten op vertrek.
Daarna de Zoo bezocht, ook altijd de moeite waard (als je van dieren houdt natuurlijk). En het was zelfs nog de gehele dag droog, dus dat was ook weer een meevaller.
Ruim op tijd waren we weer terug op het station. Daarna nog het juiste spoor zien te vinden voor de trein terug. De omroep moet ik zeggen, was niet bepaald te verstaan. Alleen op de lager gelegen sporen wel.
Doordat we zo op tijd waren, kreeg ik nog de gelegenheid om wat treinen op de foto te zetten (onder gezucht van mijn gezelschap

Tegen 17:00 kwam de Benelux naar Amsterdam Centraal binnenrijden. Dit keer was het de stam met de I6 en I10 rijtuigen (en die rijden wel goed). Maar alweer was het erg druk en de trein aan de korte kant. Bovendien stonden we net verkeerd, zodat we helemaal naar achteren moesten lopen. Nog redelijk op tijd vertrok de trein richting Roosendaal. Alleen bij Kapellen tot aan Kalmthout deden we het rustig aan. Geen idee wat de reden was.
Tegen half 6 kwamen we in Roosendaal aan. De Benelux kreeg bijna onmiddelijk groen sein om te vertrekken, want had toch enige vertraging opgelopen.
Voor wat foto's:
http://picasaweb.google.nl/mariannesome ... Antwerpen#
(groot deel is wel van de Zoo, maar er zitten ook wat treinenfoto's bij). Dus wie wil kijken mag.
Groeten,
Marianne