http://hexjumper.be/trains/leuvdpot/leuvdpot.htm
Het waren maar 3 forumleden, die ene was mijn vaderSTOOMLOK schreef: (indien de 4 leden van dit forum welke ik ontmoet heb even geduld hadden beoefent hadden ze kunnen mee gaan op de korte begeleide fototoer want toen ik terug kwam met de chef waren ze helaas al foetsie.)
Veel verenigingen in dit land smeken om leden... Als je heel de stelplaats van Leuven zou verdelen, betekent dat niet dat er daarom meer locs buitenkomen hoor...tt44ta46 schreef:Uiteraard zal niet alle materieel plaats vinden in de musea, maar schenken aan de verenigingen? Waarde vrienden, we ZIJN in contact met allevijf de VZW's om een stuk van het patrimonium af te staan. Vergeef ons dat we niet altijd de tijd vinden om dit voorafgaande te communiceren aan de fotografen, spotters enzovoort want het zijn niet zij die ons zullen helpen met restaureren of financieren (integendeel, ook al denken zij al te vaak dat zij de wereld redden, totdat ze toegang gaan moeten betalen in het museum, 't zal wel weer een schande zijn). Vanuit allevijf de VZW's komt trouwens hetzelfde verhaal: niet teveel want geen onderdak of ze zitten reeds aan de limiet van hun kunnen. Stefanic vertelde het ook in zijn betoog; ELKE VZW heeft ook verkommerd materieel...
O ja, worden wij gesubsidieerd ? Kan je me dan even vertellen welke subsidies, daar ik nog geen enkele gesubsidieerde euro geteld heb in onze kas ?stefanic schreef: bv. voor TSP: een groot ledenaantal kan met een fraai budget (TSP wordt ook nog een mooi gesubsidieerd he, niet vergeten!) mooie dingen doen, maar in vergelijking met de middelen van NMBS moet ik dit toch ondermaats vinden, zelfs al is het 'maar' vrijwilligerswerk van mensen die ook nog een dagtaak hebben.
Pas op ik heb een grenzeloos respect voor die vrijwilligers (ikzelf ben ook maar een 'boekskeslid' van TSP, en draag dus enkel financieel bij aan de diverse restauratieprojecten), maar het is niet fair om dan de NMBS-mensen die het eigen patrimonium willen in stand houden alles maar 'af te pakken' en het te geven aan een vereniging die het niet perse beter kan doen.
PM_36 schreef: O ja, worden wij gesubsidieerd ? Kan je me dan even vertellen welke subsidies, daar ik nog geen enkele gesubsidieerde euro geteld heb in onze kas ?![]()
Ja, Theo, maar dan zijn het de 'schenkers' die gesubsidieerd worden! En niet de ontvangende vereniging!dentheo schreef:Zijn schenkingen aan jullie niet meer aftrekbaar van de belastingen of was dat enkel voor een restauratie project ???