Koninginnedag

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Koninginnedag

Bericht door Fles »

Koninginnedag. Hmm. Mooie gelegenheid om het land uit te gaan, en aangezien er in België nog wat kantoorurenlijntjes te doen waren, maar direct na de fysiotherapie die kant op vertrokken.

Maastricht, 29 april 2010. Ik ben met de OV-Chip-Virm 9524 vanuit Utrecht hierheen gekomen. Zit van binnen prima, je voelt er niks van :)
Afbeelding Bressoux, 29 april 2010. In de verte staan wat afgerangeerde treinstellen. Het zijn voormalige stellen van de Belgische Post, afgeleid van de "Klassiekskes" AM62 (e.a.)
Afbeelding Liège Guillemins, 29 april 2010. Één van de oudste nog rondrijdende klassieke motorstellen, de 157, verzorgt de L-trein naar Huy en Namen.
Afbeelding Charleroi-Sud, 29 april 2010. Een aantal forenzen staat nietsvermoedend te keuvelen terwijl de 766 keurig in de verf zit ;)
Afbeelding Geraardsbergen, 29 april 2010. "Playmobil" 4126 staat klaar om te vertrekken als L-trein naar Gent Sint Pieters.
Afbeelding Schendelbeke, 30 april 2010. Klassiek motorstel 223 suist voorbij richting Denderleeuw.
Afbeelding Quévy, 30 april 2010. Als ik hier wat eerder geweest was, was bij deze het hele NMBS-netwerk afgewerkt geweest qua bordjes. Helaas hebben onze tweetalige vrienden onlangs weer een aantal stationnetjes in Brussel geopend. Eens kijken wanneer ik daarheen ga. Vlak rechts van de fotograaf begint overigens Frankrijk.
Afbeelding Liège Guillemins, 30 april 2010. De Maastricht-Brussel-Express rolt zojuist binnen om mij terug te vervoeren naar het land waar treinen gewoon opgeheven worden als er maar genoeg mensen in willen :)
Afbeelding Enjoy :)
Molenbruch Y.

Re: Koninginnedag

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Interessante rondrit! Welk vervoerbewijs gebruik je eigenlijk om de kostprijs van dergelijke reizen doorheen heel het land schappelijk te houden?

Groeten,

P.S. Die posttreinstellen behoorden volgens mij enkel tot de AM 54-reeks, niet tot de AM 62.
Fles

Bericht door Fles »

Molenbruch Y. schreef:Welk vervoerbewijs gebruik je eigenlijk om de kostprijs van dergelijke reizen doorheen heel het land schappelijk te houden?
Ik reis veel op de Rail Pass, ook wel soms voor kortere stukjes. EN internationale tickets die niet geknipt worden gebruik ik ook weleens meerdere keren :P
Die posttreinstellen behoorden volgens mij enkel tot de AM 54-reeks, niet tot de AM 62.
Oh, kan zijn, mij is 't genoeg als ze ongeveer dezelfde carrosserie hebben eh ;) Ik had er ook al bijgezet "e.a." van "en andere". Als jij zegt dat het AM54 is, neem ik dat zonder meer aan :)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuk verslagje! :)
Robin

Bericht door Robin »

weet je toevallig welke poststellen er stonden?
ik zie enkel op de foto de 970 :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Fles

Bericht door Fles »

Robin schreef:weet je toevallig welke poststellen er stonden?
Uit mn hoofd de 962, 970, 972, 974 en 975 :)

Die 5 zijn het inderdaad, heb de foto's er nogeens op nagekeken.
Robin

Bericht door Robin »

Fles schreef:
Robin schreef:weet je toevallig welke poststellen er stonden?
Uit mn hoofd de 962, 970, 972, 974 en 975 :)

Die 5 zijn het inderdaad, heb de foto's er nogeens op nagekeken.
bedankt. Hoog tijd dat ik eens naar daar trek voor de sloper daar is :mrgreen: .
de 964, 966, 971, 973 zijn al gesloopt te Mechelen maar had er nog net een foto van :).

dan mis ik nog de 961, 963, 965, 967, 968, 969. Mocht je die ergens zien laat maar weten :).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie