Hallo allemaal,
Vandaag ben ik naar België afgereisd om de onkruidverdelgingstrein te spotten.
Waar ik hem eerder deze maand in Gemmenich had gezien waren vandaag een aantal plaatsen rondom Geraardsbergen aan de beurt.
Allereerst heb ik me te Nederboelare opgesteld aan Lijn 90, na kennis gemaakt te hebben met nog een aantal spotters van het forum kwam de OVT rond half 11 er aan:

Hierna direct de auto gepakt en door de doolhof van de Vlaamse Ardennen naar een spotplaats aan Lijn 122 vlakbij Gemeldorp gereden, gelukkig was ik op tijd met de volgende resultaten; vanwege ze zonnestand hier alleen de achterkant:

Vervolgens heb ik geprobeerd de sproeitrein op Lijn 89 vanuit Zottegem richting Kortrijk nog te fotograferen, door een hoop oponthoud onderweg vanwege een plaatselijke wielerronde was ik een aantal minuten te laat.
Toch heb ik nog de volgende plaatjes kunnen schieten nabij Zottegem:

Rond half 1 ben ik weer richting Lijn 122 getrokken, omdat de OVT weer dezelfde route terug zou keren.
Allereerst een kijkje in Lierde genomen, deze spotplaats viel enigszins tegen waarna ik me heb opgesteld op een onderweg tegengekomen viaduct nabij Sint Maria Oudenhove:

Precies op tijd, rond half 2 kwamen de gele 6228 en groene 6219 weer aangerold:

Vervolgens heb ik me weer naar Lijn 90 verplaatst, ditmaal ter hoogte van Idegem.
Na 2 minuten, rond 14:00 uur, kwam de OVT alweer aangereden:

Al met al weer een erg succesvolle maar vooral leuke dag.
Mijn dank gaat uit naar Poyaud voor het beschikbaar stellen van de tijden!
Groeten, Gerard