Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door bobke »

Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

23 mei 2010

De treinreizigers die vanuit Landen richting Hasselt spoorden moesten zondagavond noodgedwongen wachten. Wegens een technisch defect aan de locomotief stond de trein om 18.45 uur stil net voor de overgang van de spoorwegovergang in Melveren. Door het uitvallen van de elektrische stroom was er ook geen airco voor koeling.

De dubbeldeks treinstellen stonden in de volle zon waardoor de temperatuur binnenin aardig opliep. Gelukkig konden de ramen en deuren opgezet worden wat voor een lichte verfrissing zorgde. Het was wachten op een reserve locomotief om het hele stel naar Hasselt te slepen. Intussen bleef de spoorwegovergang in Melveren voor beide richtingen gesloten.

De lokale politie vroeg iedereen rechtsomkeer te maken. Om 20.30 uur arriveerde de noodlocomotief en konden de reizigers hun rit naar Hasselt voortzetten. De besturing van de automatische slagbomen aan de overweg in Melveren was nog een tijd lang gestoord met lange rijen wachtende bestuurders.

Bron: Gazet van Antwerpen
Jani

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door Jani »

Sinds wanneer kan je de ramen van een dubbeldekker openzetten?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door treinbruno »

En als de deuren openstaan gaan enkele reizigers waarschijnlijk wel gaan lopen (tenzij ze binnendeuren bedoelen :roll: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door trainfreak »

Jani schreef:Sinds wanneer kan je de ramen van een dubbeldekker openzetten?
In de M5 kan dat toch.
Jani

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door Jani »

trainfreak schreef:
Jani schreef:Sinds wanneer kan je de ramen van een dubbeldekker openzetten?
In de M5 kan dat toch.
Maar het waren M6-rijtuigen. De deuren hebben ze wel opengezet denk ik.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door trainfreak »

Jani schreef:
trainfreak schreef:
Jani schreef:Sinds wanneer kan je de ramen van een dubbeldekker openzetten?
In de M5 kan dat toch.
Maar het waren M6-rijtuigen. De deuren hebben ze wel opengezet denk ik.
Ja, inderdaad, normaal zitten op die verbinding de M6 rijtuigen.
Ik vrees dat ik toch niet zo denderend heb geslapen als ik had gehoopt :wink:
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door bobke »

Jani schreef:
trainfreak schreef:
Jani schreef:Sinds wanneer kan je de ramen van een dubbeldekker openzetten?
In de M5 kan dat toch.
Maar het waren M6-rijtuigen. De deuren hebben ze wel opengezet denk ik.
weer een journalist zeker dat er niets van kent
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door groentje »

Gelukkig is die lijn enkelsporig. Het grootste gevaar is immers een trein op het nevenliggende spoor. Nu konden ze enkel hun voet omslaan, bij wijze van spreken.
Jani

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door Jani »

Zo zie je maar dat die journalisten vaak maar iets "uit hun botten slaan" of informatie niet natrekken. Dit is nu maar een klein foutje, maar iedereen weet nog wel welke onzin er verkocht is na het geval Buizingen. Mensen die met de NMBS bezig zijn kunnen de informatie nog een beetje filteren, buitenstaanders denken echter dat dit allemaal waar is.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door dentheo »

Hoe lang blijven de deuren vergrendeld ZONDER spanning ????
Theo
Groeten vanop de Heide
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door poyaud »

De deuren zijn ook mechanisch vergrendeld. Geen spanning en/of lucht op de trein = deuren openen met de noodopening en manueel openduwen.
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door dentheo »

poyaud schreef:De deuren zijn ook mechanisch vergrendeld. Geen spanning en/of lucht op de trein = deuren openen met de noodopening en manueel openduwen.
Ontgrendelen die dus nooit ?

Bij ons op het bedrijf moeten alle electrisch bediende deuren die op een vluchtweg liggen ontgrendelen bij het wegvallen van de spanning. Anders mag het gebouw niet betrokken worden van de veiligheid en brandweer.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13021
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: Ontgrendelen die dus nooit ?

Bij ons op het bedrijf moeten alle electrisch bediende deuren die op een vluchtweg liggen ontgrendelen bij het wegvallen van de spanning. Anders mag het gebouw niet betrokken worden van de veiligheid en brandweer.
Bij een trein is het anders he, de spanning kan ook al rijdend wegvallen. Dan mogen de deuren absoluut niet ontgrendelen.
Bij kermisattracties is het ook zo dat bij een defect de beugels net vergrendelen en iedereen vastzit, ipv dat iedereen in het rond vliegt :)
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinreizigers 2 uur opgesloten in defect treinstel

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: Bij een trein is het anders he, de spanning kan ook al rijdend wegvallen. Dan mogen de deuren absoluut niet ontgrendelen.
Internationaal ontgrendelen ze wel .....indien trager rijdt dan 5kmh...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie